Ukryte koszty przyjęcia weselnego – ile tak naprawdę kosztuje wesele?

Ukryte koszty przyjęcia weselnego – ile tak naprawdę kosztuje wesele?

Ukryte koszty przyjęcia weselnego – ile tak naprawdę kosztuje wesele? Jeżeli wydaje Wam się, że prezenty pokryją całkowity koszt poniesiony na zorganizowane przez Was przyjęcie weselne – jesteście w błędzie. Oczywiście zdarzają się pojedyncze przypadki, jednak są sporadyczne. Na budżet wesela nie wpływa jedynie opłata za menu w obiekcie weselnym, zespół/dj oraz fotografa. Każdy, nawet najmniejszy szczegół i opłata zaliczana jest do całości budżetu.

Jeszcze dwa lata temu koszt przyjęcia weselnego na 100 osób wynosił ok. 55 tysięcy złotych, w tej chwili jest to średnio 5 tysięcy więcej. Oczywiste jest, że ostateczny koszt zależny jest to wielu aspektów – między innymi ilości gości, noclegów, atrakcji dodatkowych itd.

Tworząc budżet zwróćcie uwagę na następujące elementy:

• Cena menu za osobę – od 170 do 250 złotych
• Cena za nocleg – od 180 do 300 zł za dwuosobowy pokój
• Tort – od 90 do 200 zł za kg
• Słodki stół – od 1500 do 3000 zł
• Alkohol – od 20 do 40 zł za 0,5l
• Dodatkowy alkohol – w zależności od upodobań (szampan itd.)
• Transport pary młodej – od 600 zł do 2000 zł
• Transport gości – ok. 500 zł jeżeli trasa jest w obrębie Białegostoku
• Obrączki – od 1500 bez limitu górnej granicy
• Średni koszt zakupu suknie ślubnej – 3500 zł
• Dodatkowe elementy garderoby/ ubiór na poprawiny – w zależności od wyboru
• Dekoracja florystyczna oraz bukiety i butonierki – koszt samych wiązanek oraz butonierek wynosi ok. 400 zł. Florystyczne aranżacje w obiekcie zależne są od Waszym preferencji – najniższy koszt to ok. 1000 zł, natomiast górna granica zależna jest od Waszej wyobraźni. Warto pamiętać, że należy doliczyć dekoracje kościoła oraz samochodu
• Koszt wynajęcia DJ wynosi od 3500 do 4500 zł, natomiast ceny wynajęcia zespołu rozpoczynają się od 5000 zł
• Należy liczyć się z tym, że za fotografa będziecie musieli zapłacić średnio 3500 zł
• Cena kamerzysty rozpoczyna się od 4000 zł
• Opłaty również nie należą do najniższych – koszt dokumentów z USC to 84 zł, opłata za ślub w plenerze – 1000 zł, opłaty kościelne – ok. 1000 zł
• Fryzjer, makijaż – od 150 zł za każdą z usług
• Prezenty dla rodziców, chrzestnych, dziadków, świadków – od 50 zł za prezent
• Prezenciki dla gości – od 3 zł za osobę
• Papeteria – zaproszenia od 5 zł za sztukę, winietki – ok. 1 zł , tablica rozmieszczenia gości od 50 zł, księga gości – od 60 zł, numery stołów – 3 zł za jeden numer, menu – ok. 3 zł
• Dodatkowe elementy – pudełeczko na obrączki, pudełko na koperty – w zależności od wyboru
• Dodatkowe atrakcje – fotobudka od 650 zł, drink bar od 2000 zł, dekoracje światłem – ok. 1700 zł, Ledowy napis – od 400 zł, wytwornica ciężkiego dymu – od 300 zł, nauka pierwszego tańca – ok. 400 zł, coffee station – od 1500 zł, występ muzyczny – od 1500 zł (skrzypce, saksofon)
• Jeżeli planujecie poprawiny musicie również wziąć pod uwagę koszt obiadu – ok. 50 – 60 zł za osobę.

Każdy dodatkowy element wpływa na cenę. Nie warto oszczędzać zdecydowanie na dobrym jedzeniu i muzyce. Jeżeli jesteście zainteresowani pomocą konsultantów ślubnych w stworzeniu Waszego budżetu – zapraszamy do kontaktu z agencją ślubną Wesele po Podlasku.

Autor: Agencja ślubna Wesele po Podlasku.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *