Fit mama czyli BuggyGym

Fit mama czyli BuggyGym

Moda na bycie Fit Mamą trwa. Każda z nas chciałaby mieć piękne ciało i to najlepiej tuż po porodzie. Trzeba jednak pamiętać o najważniejszym aspekcie – nie zaszkodzić sobie ! Szukając odpowiedniej i bezpiecznej formy aktywności fizycznej odkryłam BuggyGym czyli nowoczesną formę fitnessu dla mam z dzieckiem w wózku.

BuggyGym to świetny sposób na aktywny spacer w gronie innych mam. Wystarczy wózek, sportowy strój i butelka wody. Maluch w wózku jest blisko mamy, więc w każdej chwili można zaspokoić jego potrzeby. Nie trzeba kombinować i szukać opieki dla dziecka. Kolejnym plusem jest to, że zajęcia odbywają się na świeżym powietrzu.

W czasie treningu wykonujemy ćwiczenia odpowiednie dla kobiet po porodzie, pracujemy szczególnie nad następującymi grupami mięśni:

  • mięśnie dna miednicy,
  • mięśnie pleców,
  • mięśnie brzucha (dobór bezpiecznych pozycji wyjściowych!)
  • mięśnie przykurczone i osłabione,
  • mięśnie piersiowe.

Oprócz korzyści płynących z ruchu na świeżym powietrzu mamy mają możliwość poznania innych mam, wygadania się i podzielenia swoimi doświadczeniami. Tworzą się przyjaźnie, a maluchy chłoną tą wspaniałą atmosferę.

Kiedy można zacząć ćwiczyć?

Podczas połogu zalecane są lekkie ćwiczenia, które możesz wykonywać w domu, i oczywiście spacery z maluchem. Kiedy minie już około 6 tygodni (po porodzie naturalnym) lub 12 tygodni (po cesarskim cięciu) można pomyśleć o powrocie do aktywności fizycznej. Przed rozpoczęciem ćwiczeń zawsze należy skonsultować się z lekarzem.

Aktywność w ciąży.

Nasze ciało zmienia się przez 9 miesięcy. Nosząc w łonie dziecko, nasz organizm przechodzi szereg zmian i przygotowuje do porodu. Nie oczekujmy, że powrót do stanu sprzed ciąży nastąpi od razu, to będzie etap.

Jeżeli jesteśmy przyzwyczajone do uprawiania sportu, nie rezygnujmy z niego w ciąży. Unikajmy jednak tych dyscyplin, które mogą powodować niebezpieczeństwo dla rozwijającego się maleństwa i pamiętajmy o nawadnianiu organizmu.

Nie wszystkie mamy mogą być aktywne w ciąży. Istnieje szereg przeciwwskazań lekarskich. O tym zawsze należy porozmawiać ze swoim ginekologiem. Samopoczucie ciężarnej to druga rzecz, niekiedy wymioty, senność lub nieprzespane noce powodują, że nie mamy najmniejszej nawet ochoty do podejmowania jakiejkolwiek aktywność fizycznej.

W okresie ciąży szkoła rodzenia to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie. Położne pomogą przygotować się na rozwiązanie, nie tylko fizycznie ale i psychicznie.

Poród i co dalej?

Urodziłaś. Na świecie jest już mała istotka, która jest całkowicie zależna od Ciebie. To ona jest teraz Twoim całym światem. Tak to działa. Hormony robią swoje. Nieprzespane noce, karmienie, kolki… Lekko nie będzie. Ale minie jakiś czas i będziesz znów miała ochotę na ruch. I wtedy właśnie jest odpowiedni czas na BuggyGym!

BuggyGym w Białymstoku.

Zostałam instruktorką BuggyGym i od marca 2016 roku systematycznie organizowałam treningi w parku Planty. Stworzyłyśmy z białostockimi mamami świetną grupę aktywnych i wspierających się kobiet.

Teraz moja córeczka Małgosia ma już prawie dwa latka i czekamy na drugie maleństwo. Liczę na to, że jesienią znów zainspiruję kolejne mamy do aktywnego spędzania czasu z dzieckiem. Dzięki BuggyGym mam cudowne wspomnienia i wiele pozytywnych wrażeń. Ćwicząc dbam o siebie i swoje dobre samopoczucie i zachęcam wszystkie mamy do tego samego !

Do zobaczenia na treningu!

Autor: Ewa Jedynasty

Fot. Archiwum własne EJ.

Udostępnij

Comments

  1. „Zostałam instruktorką BuggyGym i od marca 1016 roku systematycznie organizowałam treningi w parku Planty. Stworzyłyśmy z białostockimi mamami świetną grupę aktywnych i wspierających się kobiet…”
    jak od 1016 roku to już dość długo…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *