Informacje zawodowe na profilu prywatnym

Informacje zawodowe na profilu prywatnym

Informacje zawodowe na profilu prywatnym wciąż budzą kontrowersje. Pokażę Ci dlaczego warto o to zadbać i oczywiście jak. Zobacz, zrób, zapamiętaj.

Czy warto umieszczać informacje na temat swego stanowiska i tego czym się zajmujemy na prywatnym profilu w mediach społecznościowych? Tak. Pytanie raczej brzmi: Jak to zrobić dobrze?

Sama przez wiele lat zastanawiałam się jak rozgraniczyć 2 strefy życia – prywatną od zawodowej. Dwoiłam się i troiłam, aż w końcu się poddałam. Jestem całością. Przedsiębiorczość mam we krwi i trudno jest mi nagle postawić granice i nie mówić na prywatnym profilu o tym, co robię też zawodowo. Tym bardziej, że mnóstwo spotkań, szkoleń i sytuacji jest jednocześnie tak pasjonujących…

Kilka dni temu postanowiłam założyć dodatkowy, dedykowany fanpage. Tam też jeszcze bardziej będę mogła się dzielić swoim doświadczeniem w promocji, marketingu i budowaniu biznesowych relacji. Serdecznie Cię tam zapraszam. >>>Jolanta Ambrożewicz – Marketing Interakcyjny.

Wiem, że pewne rzeczy najlepiej zobrazować na przykładzie. Oto on. Kilka dni temu znajomy, który prowadzi biznesowe eventy zapytał, czy znam kogoś kto uświetnia swoimi występami spotkania ludzi biznesu. Chodziło o nowoczesną muzykę poważną lub po prostu śpiew. Przyszło mi do głowy kilka kobiet, które już znałam. Poprosiłam też o wskazanie takich osób na zaprzyjaźnionej kobiecej grupie na Facebooku. Otrzymałam wskazówki, niektóre były tożsame z osobami, które znałam, inne nie. W kilku przypadkach miałam jednak kłopot z odnalezieniem informacji o ich działalności…

Problem? Nie miałam dokąd odesłać znajomego, by zaprezentować ich umiejętności.

Informacje zawodowe na profilu prywatnym

Często spotykam się z oporami przed umieszczaniem informacji zawodowych na profilu prywatnym. Najczęstszym argumentem  jest to, że przecież to miejsce dla znajomych, rodziny, a nie kontrahentów, czy pracodawcy. Cóż… Skoro część informacji jest widoczna dla wszystkich, to prawda jest taka, że jest to dla wszystkich. Zachęcam więc, by po prostu wykorzystać ten fakt na swoją korzyść. Zadbać o to, jak nas widzą inni, a i mieć poczucie, że w razie czego jest to jasne dla tych, których poznajemy i zapraszamy do grona znajomych. Prawda jest taka, że wiele osób sprawdza te miejsca. Czy to po jakimś spotkaniu networkingowym, czy to przed nawiązaniem współpracy (nawet jeśli jest to polecenie), czy też w procesie rekrutacji.

Profil prywatny w mediach społecznościowych jest Twoją osobistą wizytówką. To Ty decydujesz co na nim umieścisz. Co pokażesz osobom z zewnątrz, a co zostawisz swoim bliskim znajomym i rodzinie. Choć i Ci często mogę nie wiedzieć, czym się zajmujesz. Moja rodzina przez wiele lat nie do końca wiedziała na czym polega prowadzenie sklepu internetowego. Warto to komunikować, warto o tym mówić. Widziałam mnóstwo sytuacji, w których znajomi przecierali oczy ze zdumienia, dowiadując się że ktoś z bliskich wykonuje jakąś usługę, gdy już było po fakcie zamówienia lub polecenia jej gdzie indziej…

Informacje zawodowe na profilu prywatnym jak zrobić to dobrze

Zależy mi na tym, żebyś po każdym takim wpisie wzięła coś dla siebie. Żebyś zyskała i inspirację i praktyczną wskazówkę, która będzie małym krokiem, ale dużym skokiem do tego, by lepiej prezentować swoje produkty, usługi, czy umiejętności. Zarówno w świecie rzeczywistym jak i tym online.

Pamiętasz być może system ZZZ – zdać, zaliczyć, zapomnieć. Ja zachęcam do nowego podejścia: zobacz, zrób, zapamiętaj. Będzie mi niezmiernie miło jeśli z moich wpisów będziesz czerpać wartość. Zyskując tym samym większą radość i satysfakcję z biznesu, nowe kontakty, owocne znajomości i fajnych Klientów.

Elementy, na które powinnaś zwrócić uwagę to:

  • zdjęcie w tle (1) to świetne miejsce, by podzielić się czymś co jest Ci bliskie, zarówno w formie zdjęcia jak i na przykład w formie cytatu. Oba te miejsca możesz też dodatkowo opisać. (Uwaga: Jeśli chcesz użyć cytatu, umieść go na środku by był widoczny na telefonach)
  • zdjęcie profilowe (2), na którym wyraźnie widać Twoją twarz (nie ma większej konsternacji jak ta, gdy po lub jeszcze podczas spotkania chcę dodać kogoś do znajomych i nie mogę go rozpoznać)
  • informacja czym się obecnie zajmujesz (3) Jeśli nie jesteś przedsiębiorcą poszukującym osób do współpracy / pracownikiem, napisz jakieś motto, ciekawostkę, która oddaje Twoją naturę
  • informacje o dotychczasowym doświadczeniu zawodowym (4) i stanowiskach pracy, czy ukończonych szkołach
  • informacje zawodowe (5) po lewej stronie wraz z informacjami, gdzie można Cię znaleźć (jeśli masz swój własny biznes i stronę internetową – koniecznie ją załącz)

Najistotniejsze są punkty 3 i 5. Choć nie ukrywajmy – zdjęcia też są bardzo ważne!

Informacje zawodowe na profilu prywatnym to moim zdaniem bardzo istotny dziś zakres danych. Zastanów się jakie chcesz wywoływać skojarzenie. Myślimy skojarzeniami. Nasz umysł, w dobie tak wielu informacji potrzebuje takich połączeń.

Przykłady? Proszę Monika – fotografia biznesowa, Dorota – śpiewaczka operowa , Natalia – fotografia portretowa i biznesowa kobiet. Kasia – kwiaciarnia, która doręcza kwiaty i dostarcza emocje.  Jola – wspiera i uczy promowania biznesu oraz marketingu interakcyjnego.

Korzyści z umieszczenia informacji zawodowych na profilu prywatnym

Raz jeszcze dla podsumowania i zmotywowania Cię do uporządkowania tych kwestii podsumuję, co Ci to da:

  • zrobisz raz i masz cały czas (oczywiście do czasu zmiany sytuacji zawodowej)
  • unikniesz konsternacji przy pytaniach typu: Czym się zajmujesz? Masz jakąś stronę internetową?
  • ukazanie Twego dotychczasowego doświadczenia
  • pokazanie szacunku do obecnego miejsca pracy
  • jeśli prowadzisz własny biznes, działalność społeczną – utożsamienie się z tym, co robisz
  • zwięzłe skojarzenie tego, czym się zajmujesz z Twoją osobą (łatwiej będzie Cie zapamiętać)
  • atrakcyjny, estetyczny i zadbany profil zachęcający do kontaktu, nawiązania relacji
  • pewność, że potencjalni Klienci i kontrahenci znajdą wszelkie niezbędne informacje o tym, czym się zajmujesz i gdzie jeszcze można Cię znaleźć.

Mam nadzieję, że powyższe wskazówki Ci się przydadzą. Po więcej takich zapraszam do siebie, także na FB.

Autor: Jolanta Ambrożewicz

web.facebook.com/jolaambrozewicz

jolantaambrozewicz.pl

marketing-interakcyjny.pl

LI: www.linkedin.com/in/jolanta-ambrożewicz

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *