Jakimi cechami powinna się charakteryzować kobieta przedsiębiorcza- odpowiada Kinga Bogdańska

Jakimi cechami powinna się charakteryzować kobieta przedsiębiorcza- odpowiada Kinga Bogdańska

Często słyszę od moich Klientek, że teraz są czasy, gdzie ciężko odnieść sukces zawodowy, pomimo ogromnego potencjału kobiet. Zbyt duża konkurencja, wybredni klienci, wszystko w zasięgu ręki powoduje, że trzeba się czymś wyróżniać, aby być zauważalna. Ale czy zauważalność ma oznaczać tylko widoczność zewnętrzną, czy też odpowiedni sposób prowadzenia biznesu i odpowiednie cechy charakteru prowadzącej swój biznes. Bo przecież to od niej wszystko się zaczyna, to ona inicjuje, kreuje, zarządza, inspiruje.

Obserwując kobiety osiągające sukces, najczęściej widzimy finał ich działań. Każda z nich inaczej określa sukces. Jednak są cechy, które łączą wszystkie przedsiębiorcze kobiety sukcesu.

Badacze zajmujący się tematem sukcesu zauważają, że istnieje zestaw cech, które pomagają rozwijać biznes, utrzymać się na trudnym rynku, ale również wykorzystywać nadarzające się okazje do rozwoju.

Kilka lat temu zainteresowałam się badaniami Instytutu Gallupa, który uważa, że niektóre zachowania przedsiębiorców wynikają z ich wrodzonych talentów. Jak mówi Instytut największa szansa na odniesienie sukcesu, jest, gdy przedsiębiorca pracuje nad rozwojem swoich naturalnych wrodzonych talentów oraz umiejętnie identyfikuje swoje słabe strony w wiedzy i kompetencjach, które są potrzebne do prowadzenia biznesu.

Wyodrębniono 10 cech, skutecznego i odnoszącego sukcesy przedsiębiorcy:

Pewność siebie– doskonała znajomość swoich umiejętności oraz wykorzystywanie tej świadomości do podejmowania szybkich i zdecydowanych działań. Osoba posiadająca silną te cechę wykorzystuje możliwości , wiedząc, że odniesie sukces i korzysta ze swoich umiejętności również po to, aby utrzymać się w obliczu niepewności i porażki. Dzięki niej wprowadza innowacje, tworzy nowe konkurencyjne produkty, wyprzedza konkurencję na rynku.

Skoncentrowanie na biznesie– sfokusowanie na biznesie z silnym instynktem biznesowym i fascynacja zarabianiem pieniędzy. Osoba posiadająca tę cechę ma unikalne zdolności analizowania danych, z których tworzy niepowtarzalne wnioski. Każdą decyzję ocenia poprzez pryzmat rentowności. Potrafi formułować niebanalne wnioski z danych, które inni mogą przegapić. Wynikiem tej cechy jest efektywna działalność gospodarcza.

Kreatywne myślenie – talent pomagający wymyślać nowe produkty, usługi i rozwiązania. Osoba posiadająca silną tę cechę szybko się uczy, bada różne opcje i rozważa nowe rozwiązania, które przewidują przyszłe potrzeby klientów. Wynikiem tej cechy jest rozwój biznesu w nowych kierunkach, rewolucja na rynku biznesowym oraz wyprzedzenie konkurencji.

Determinacja do realizacji swoich celów. Osoba posiadająca tę cechę jest zdecydowanie zaangażowana w sukces i chętnie podejmuje szybkie działania. Opiera się na silnej motywacji do przekształcania przeciwności w okazję. Dobrze widzi przyszłość, pomimo przeszkód jakie mogą stać na drodze. Jest wytrwała i uporczywa.

Budowanie relacji – silne umiejętności interpersonalne, które pozwalają budować solidną i zróżnicowaną sieć osobistą. Osoba posiadająca silną tę cechę opiera się na relacjach, aby uzyskać dostęp do zasobów i informacji istotnych dla powodzenia ich działalności. Taka osoba cechuje się wysoką świadomością społeczną, pozytywnym nastawieniem oraz budowaniem świadomych zespołów. Dzięki tej cesze zdobywa dostęp do zasobów finansowych, buduje zaufanie do marki oraz powoduje duże zaangażowanie emocjonalne w relacje z pracownikami i klientami.

Promotor – osoby które posiadają tę cechę mocno promują i identyfikują się ze swoją firmą. Nieustannie przekazują jasną wizję swojej działalności klientom i pracownikom. Są dobrymi sprzedawcami z umiejętnością tworzenia silnych relacji i przekonywania innych do przestrzegania ich dobrze zdefiniowanej strategii rozwoju firmy. Są naturalnymi ambasadorami firmy, przekazują jasne komunikaty i są niezwykle przekonywujący. Dzięki tej zdolności otrzymują długotrwałe zaangażowanie klientów, zabezpieczenie finansowe dla firmy oraz firma osiąga unikatową tożsamość.

Poszukiwanie wiedzy – osoby z tą cechą mają nieustanny głód wiedzy. Mają głębokie pragnienie zdobywania wiedzy na temat wszystkich aspektów ich działalności. Poszukują nowych informacji w celu rozwiązania problemów i osiągnięcia złożonych celów biznesowych. Korzystają z rozległej wiedzy do planowania przyszłych produktów i usług. Wynikiem tej cechy w biznesie uzyskują przewagę nad konkurencyjną na rynku, są w stanie sprostać stale zmieniającym się oczekiwaniom klientów.

Delegowanie – osoby, które posiadają cechy delegatora, ufają swoim współpracownikom oraz pozwalają innym brać udział w rozwoju swojej firmy. Wiedzą, co pracownicy robią najlepiej i ustalają, że są odpowiedzialni za zadania, w których są najlepsi. Mogą zrezygnować z kontrolowania każdego elementu i skupić się na rozwoju firmy. Zdają sobie sprawę, że rozwijająca się firma wymaga przejścia od stylu „zrób to sam”, co jest pomocne w początkowych etapach, na styl „przekaż to innym”, gdy firma zaczyna się rozwijać i rosnąć. Rezygnacja z kontroli wszystkich procesów i przekazanie zadań inny osobom, które są lepiej przegotowane do ich realizacji. Efektem tej cechy są zaangażowani i zmotywowani pracownicy oraz wyższa produktywność.

Niezależność – osoby z tą cechą, mogą sami rozpocząć i prowadzić biznes. Opierają się na wysokiej energii i dużym zaangażowaniu, aby odnieść sukces w trudnym procesie tworzenia biznesu. Mocno wierzą, że ich działania decydują o losie ich biznesu i są zmotywowane do tego, aby doprowadzić proces do końca. Mają zdolności do obsługi wielu zadań. Posiadają wysoki poziom kompetencji w każdym aspekcie zarządzania przedsiębiorstwem. Wynikiem tej cechy jest ogromna wytrwałość w prowadzeniu firmy.

Podejmowanie ryzyka – osoby te cechują się podejmowaniem ryzyka, podejmują wyzwania z entuzjazmem. Mają silną, charyzmatyczną i pewna osobowość. Naturalnie skupiają się na sukcesach zamiast na potencjalnej porażce. Emocjonalnie angażują się w relacje z klientami i spełniają ich oczekiwania. Z optymizmem postrzegają ryzyko. W obliczu trudnej decyzji wybierają podejście analityczne. Przed podjęciem działań starannie zbierają informacje i obliczają szanse na powodzenie. Wynikiem w biznesie jest rozpoznawanie szans, wykorzystywanie luk rynkowych oraz wprowadzanie nowych inicjatyw.

Gdybyś miała przyjrzeć się sobie, to które te cechy są u Ciebie dominujące? W jakich sytuacjach się objawiają?
Które z wymienionych cech, możesz zaliczyć do Twoich słabych stron? Co mogłabyś zrobić, aby odpowiednio nimi zarządzić i osłabić ich działanie?

Co jeszcze wyróżnia kobiety sukcesu? Na pewno ogromna pasja. Pasja daje im potężną motywację, dzięki czemu ich „praca” staje się przyjemnością, a nie męką. Co jest Twoją pasją? Co najbardziej lubisz robić w swojej działalności? Co Cię najbardziej osłabia w Twojej działalności?

Kolejna bardzo ważną cechą jest asertywność. Zazwyczaj rozumiemy asertywność jako mówienie „nie”. W biznesie – oczywiście moim zdaniem, ważna jest asertywność wobec samej siebie, czyli umiejętne stawianie własnych granic, określanie własnych potrzeb, oczekiwania wobec otaczającego świata. Na tym możemy dalej budować asertywność wobec innych osób. Asertywność to bardzo konkretne mówienie o swoich oczekiwaniach, szczególnie potrzebne przy delegowaniu zadań i budowaniu relacji w firmie.

Klasa – kultura. Klasa, czyli elegancja jest w biznesie niezwykle ważna. Mówię tutaj o elegancji nie tyle w ubiorze, ile o elegancji w zachowaniu. To właśnie ona buduje wizerunek i autorytet. I jeżeli jesteś elegancka w zachowaniu i w traktowaniu innych ludzi – i oczywiście w wyglądzie, to powodujesz, że działasz siłą autorytetu, a nie autorytetem siły.

Autentyczność. Czy to, co robisz służy Twojemu potencjalnemu klientowi? Czy pracujesz z ukierunkowaną mocą sprawczą jeśli chodzi o Twoich klientów? Czy to, jak pracujesz pomaga Twoim klientom? Czy to, co robisz, czym się zajmujesz jest potwierdzeniem tego, co sprzedajesz?

Kobieta przedsiębiorcza wie o tym, że każdego dnia powinna zapewnić sobie odpowiednią ilość czasu tylko dla siebie. Nie ma znaczenia, czy Twoje życie po brzegi wypełnione jest zobowiązaniami zawodowymi, czy personalnymi. Wystarczy 30 minut. W tym czasie powinnaś wyłączyć się ze wszystkich czekających na ciebie zadań. Dokładnie zaplanuj ten czas dla siebie, bo inaczej o nim zapomnisz. Ustaw przypomnienie w telefonie. Wykorzystaj ten czas na aktywność, która najbardziej Cię relaksuje i energetyzuje – może to być joga, medytacja, bieganie, spacer, czy po prostu nic nierobienie.

Co będzie Cię relaksowało codziennie?

Profil przedsiębiorczości 10 (EP 10)

EP10 wyróżnia 10 talentów charakteryzujących przedsiębiorców odnoszących największe sukcesy. Niniejszy opis przedstawia Twoje talenty w kolejności od tych, które przejawiasz najsilniej, do tych, które są u Ciebie najsłabsze. Celem tego raportu nie jest ustalenie, czy powinnaś zakładać firmę, lecz wskazanie, jak najlepiej możesz wykorzystać swoje talenty w przedsięwzięciach biznesowych.

Istnieją trzy poziomy talentów: dominujący (naturalnie silny), dopełniający (wymaga wysiłku) i wspomagający (poszukiwanie partnerów). Bardzo niewiele osób ma dominujące wszystkie 10 talentów. EP10 i StrengthsFinder działają dobrze razem, ale nie są po prostu dwie strony tego samego medalu. EP10 opisuje co przedsiębiorca musi zrobić, aby odnieść sukces a  StrengthsFinder pokazuje jak to zrobić.

Jeśli pracujesz na obszarach, w których już jesteś mocna, możesz zwiększyć ogólną wydajność znacznie bardziej niż jeśli pracujesz w obszarach, które wymagają drastycznych zmian. Jeśli Cię zainteresował temat zapraszam do poszerzania wiedzy i wykonania badania EP 10  oraz do kontaktu w celu omówienia raportu: biuro@kingabogdanska.com

Autor: Kinga Bogdańska

Źródło: http://kingabogdanska.com/2018/06/28/…

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *