„LinkedIn to miejsce stworzone do budowania marki osobistej”. Monika Gawanowska

„LinkedIn to miejsce stworzone do budowania marki osobistej”. Monika Gawanowska

Rozmowa z Moniką Gawanowską oficjalnym przedstawicielem inicjatywy LinkedIn Local w Białymstoku i organizatorką spotkań sympatyków platformy.

Obcasypodlasia.pl: W ostatniej naszej rozmowie powiedziałaś „Odkryłam sposób na budowanie marki osobistej w zgodzie z samą sobą. Marki, która zachwyca”. Mija rok. W tym czasie przekazujesz już swoją wiedzą podczas szkoleń, idąc o krok dalej – stale się rozwijasz. Co się zmieniło na przestrzeni tego roku?

Monika Gawanowska: Niewiele. Wciąż robię swoje. Systematycznie realizuję swoją strategię, pozostając w zgodzie z moimi wartościami. Budowanie marki osobistej to proces, który nie ma końca. Oczywiście, w ciągu roku skorygowałam nieco swoje plany. Zaczęłam dzielić się swoją wiedzą nie tylko w internecie, w postaci tekstów, które publikuję na mojej stronie www.monikagawanowska.pl. Postanowiłam zrobić użytek z kompetencji trenerskich, które posiadam i organizować wydarzenia otwarte, podczas których uczę, jak budować markę osobistą i jak wykorzystać potencjał LinkedIn w biznesie.

W jaki sposób odkryłaś LinkedIn i co Cię tak naprawdę ujęło już na wstępie w działaniu tej platformy?

3 lata temu usłyszałam o tym portalu podczas jednego ze szkoleń, w którym uczestniczyłam. Podeszłam do tego sceptycznie, bo prowadzenie jednego kanału w mediach społecznościowych to już dużo. Jednak postanowiłam sprawdzić i przekonać się, czemu np. w USA to medium jest tak popularne. Jeden z uczestników mojego szkolenia powiedział, że kiedy bliżej przyjrzał się platformie LinkedIn, stwierdził, że Facebook w porównaniu z nią to przedszkole. Zgadzam się z tym. I to mnie ujęło. Poziom merytoryczny dyskusji oraz publikacji. Kontakty, które wydawały się niedostępne, a dzięki tej platformie są na wyciągnięcie ręki.

Powiedz proszę, bo może jeszcze nie wszyscy o niej słyszeli – czym jest LinkedIn?

LinkedIn to medium społecznościowe dla profesjonalistów. Ma już ponad 600 mln użytkowników na całym świecie. Rozmiar tej platformy w Polsce można porównać z Instagramem. Jednak liczy się jej biznesowy charakter oraz możliwości, które daje.

No właśnie. Jakie daje korzyści przynależność do społeczności?

Korzyści jest wiele. LinkedIn to miejsce stworzone do budowania marki osobistej. Portal daje jasne wskazówki, jak zwiększyć swoją widoczność. To też idealne miejsce do budowania wizerunku pracodawcy. LinkedIn pozwala dotrzeć do osób decyzyjnych w firmach oraz do nowego grona odbiorców, np. gdy prowadzisz bloga lub portal internetowy. To też miejsce pełne artykułów o wysokiej wartości merytorycznej.

Tutaj też postanowiłaś iść o krok dalej. Nie dość, że jesteś członkiem społeczności, ale oficjalnym jej przedstawicielem w naszym województwie.

Tak, to prawda. Odbyłam rozmowę kwalifikującą z jednym ze współzałożycieli inicjatywy LinkedIn Local na świecie, po czym moje kolejne marzenia zaczęły się realizować.

Organizujesz również spotkania społeczności LinkedIn.

Dokładnie tak. LinkedInLocal to inicjatywa stosunkowo nowa. Pierwsze spotkanie społeczności LinkedIn zorganizowała Anna McAfee w maju 2017 roku w Australii. Do Polski inicjatywę wprowadził Bartek Ziemiański, a ja podjęłam decyzję o wprowadzeniu spotkań LinkedInLocal na Podlasie. Ich celem jest przenoszenie kontaktów wirtualnych do rzeczywistości. Do tej pory zorganizowałam 2 wydarzenia w Białymstoku, w których uczestniczyło ponad 300 osób.

Wiemy już co przyniósł ostatni rok, a co przyniesie kolejny?

Oczywiście, będę kontynuować ideę spotkań LinkedInLocal. Planuję jeszcze 3 wydarzenia w 2019 roku. Najabliższe odbędzie się 19 marca. Ubiegły rok przyniósł wiele ciekawych kontaktów oraz nawiązanych współpracy, które owocują. W 2019 wystąpię kilka razy podczas różnorodnych konferencji. Nie powiedziałam też ostatniego słowa w kwestii wydanych książek…

Dziękujemy.

Fot. Z archiwum Moniki Gawanowskiej

Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.