Na czym polega współpraca w Grupie MasterMind?

Na czym polega współpraca w Grupie MasterMind?

Na czym polega współpraca w Grupie MasterMind? Dlaczego warto uczestniczyć w takich grupach? W jaki sposób mogą pomóc Ci rozwinąć biznes?

Współpraca w Grupie MasterMind

Dziś chcę Ci opowiedzieć o jednym z najskuteczniejszych sposobów na rozwój biznesu, jaki znam. Dzięki wprowadzeniu go do swoich działań zyskałam nowe spojrzenie na swoje projekty, więcej pewności siebie, wiele cennych wskazówek i co najważniejsze, mnóstwo kobiecego wsparcia. To wszystko stało się trampoliną do rozwoju. I mojej firmy, i mnie.

Mam na myśli współpracę w Grupie MasterMind, czyli mówiąc w dużym skrócie, podczas spotkań służących omówieniu i rozwiązaniu nurtujących nas wyzwań. Odbywają się one cyklicznie, co jeden – dwa tygodnie, w grupie 3-5 osób. Albo stacjonarnie, albo w przestrzeni online, na platformie podobnej do komunikatora Skype.

Współpraca w Grupie MasterMind – korzyści

Korzyści płynące z takich spotkań już po części wymieniłam. Chcę jednak wspomnieć o dodatkowych korzyściach, dzięki którym, poprzez współpracę w grupie, możesz zyskać o wiele szybszy rozwój niż w pojedynkę.

Po pierwsze, często się zdarza, że mając problem, trudno nam do niego podejść racjonalnie. Myślimy, kombinujemy, szukamy sposobów w miejscach i zasobach, które są nam znane. A, jak się okazuje, to inni i rozmowy z nimi są źródłem najciekawszych wskazówek. Albo sami borykali się z czymś podobnym, albo słyszeli o ciekawym rozwiązaniu. Są istną skarbnicą wiedzy i doświadczeń. Warto z tego korzystać.

Po drugie, już samo przedstawienie tematu na forum daje nam możliwość nowego przyjrzenia się mu. Często byłam świadkiem sytuacji, gdy osoba opowiadająca z zachwytem wpadała na coś z miną pod tytułem „Eureka!”

Po trzecie, takie spotkania pozbawiają nurtującego poczucia osamotnienia. Zwykle, prowadząc biznes, trudno wprowadzić nam bliskich w jego kuluary. Borykamy się z poczuciem niezrozumienia, bezsilności, niedocenienia. Nasze wysiłki są ogromne, a bliscy czasem nie do końcu rozumieją ogrom odpowiedzialności i obowiązków, jakie są na naszej liście.

Gdy przychodzi nam do głowy nowy pomysł na rozwój, albo mierzymy się z jakąś zmianą, czujemy dodatkowe obciążenie i niepewność podejmowanych kroków. Natłok myśli może rozładować rozmowa z przyjaciółką, ale i ta nie zawsze wie, co znaczy prowadzić swój biznes lub ma nieco skrzywiony obraz naszych działań ze względu na łączącą relację. Wtedy podzielenie się swoimi rozterkami w zaufanym gronie innych, przedsiębiorczych kobiet potrafi zdziałać cuda. Współpraca w Grupie MasterMind jest pod tym względem bezcenna.

 

Struktura spotkania MasterMind

Tego typu spotkania są prowadzone w określony sposób. Tak, by zachować odpowiedni porządek i zoptymalizować współpracę oraz zmaksymalizować wynikające z niej korzyści. Jest jeden Prowadzący odpowiadający za porządek i pilnowanie czasu wypowiedzi.

Zaczyna się od opowiedzenia o swoich sukcesach z ubiegłego tygodnia (lub innego czasu, jaki minął od ostatniego spotkania). W kolejnym etapie przechodzi się do tak zwanego „gorącego krzesła” Uczestnika. Trwa ono zwykle 12-15 minut. W czasie jego trwania poznajemy wyartykułowane wyzwanie oraz następuje istna burza mózgów pozostałych członków Grupy, którzy opowiadają o swoich doświadczeniach oraz pomysłach na rozwiązanie. Prowadzący moderuje, dopytuje i upewnia się, czy Uczestnik otrzymał to, czego potrzebował i oczekiwał. Krzesło „jest przekazywane” do kolejnej osoby z grupy.

Ostatni etap stanowi wyznaczanie sobie samemu zadania do wykonania przed kolejnym spotkaniem. Taka deklaracja na forum Grupy motywuje. Świadomość, że inni też mają zadanie, a i my mogliśmy pomóc w jego wyklarowaniu, pomaga z radością i entuzjazmem zabrać się do realizacji.

Pomiędzy spotkaniami często dochodzi też do kontaktów, współpracy i wzajemnego wsparcia w prowadzonych biznesach. Zacieśniają się relacje, budują przyjaźnie. To niezwykła moc współpracy, serdeczności i rozwoju.

Jak zorganizować współpracę w Grupie MasterMind ?

Serdecznie zachęcam Cię do uczestniczenia w takiej grupie. Zgłębiając bardziej ten temat, możesz dołączyć do kogoś, kto ją zakłada lub samodzielnie taką utworzyć. Dobrze byłoby, gdyby jej Członkowie reprezentowali różne branże. Ich formuła, zależnie od złożeń, celów i doświadczenia organizatora, może być bezpłatna lub płatna. Opcja darmowa zakłada większą swobodę w uczestnictwie. Niestety często w związku z tym zdarzają nieobecności, co może wpływać na spadek jakości spotkań i tego, co się wydarza pomiędzy nimi. Czasami dochodzi do zamiany ról w prowadzeniu spotkania. Pamiętać też należy o ustaleniu zasad poufności i zaangażowania. Jest to świetna możliwość doświadczenia na własnej skórze mocy, jaką daje tego typu współpraca w Grupie MasterMind.

W płatnych grupach to organizator ponosi odpowiedzialność za strukturę spotkania i są one bardziej uporządkowane. Ze względu na określone z góry wytyczne, cele i zasady rozmowy odbywają się konsekwentnie, cyklicznie i w określonych, mobilizujących do działania ramach. Prowadzący wprowadza Uczestników w zasady i czuwa nad atmosferą, ale też sprawami wychodzącymi poza ramy samego spotkania. Są to podsumowania, zarządzanie listą zadań itd. Ta opcja jest idealna, jeśli zależy Ci na współpracy z kimś doświadczonym w prowadzeniu takich grup. Motywują Cię także wzajemne deklaracje, terminy i kooperacja.

Gdybyś była zainteresowana pracą w takiej płatnej Grupie MasterMind, zapraszam do kontaktu, gdyż niebawem będę taką uruchamiać. Spotkania odbywać się będą online – w specjalnym pokoju webinarowym. Do uczestnictwa potrzebna Cię będzie kamerka, mikrofon oraz połączenie z Internetem i oczywiście zapał do zaangażowanego uczestnictwa w spotkaniach. Taka forma pozwala na oszczędzenie czasu związanego z dojazdami i mobilizuje do konsekwentnego stawiania się o umówionej porze.

Uczestniczę i prowadzę takie Grupy od ponad roku i doświadczyłam dzięki nim ogromnego rozwoju i wielu owocnych współprac. Jeśli chcesz rozwinąć siebie oraz swój biznes szybciej, skuteczniej i na dodatek w inspirującym towarzystwie… Serdecznie polecam Ci takie rozwiązanie.

Autor: Jolanta Ambrożewicz

Nazywam się Jolanta Ambrożewicz i moją pasją jest marketing interakcyjny – sztuka komunikacji i budowania relacji w oparciu o wartości i interakcje. Wspieram i edukuję przedsiębiorcze osoby w przynoszącej przyjemność promocji ich działań. Wierzę bowiem, że każdy ma niepowtarzalny potencjał, który warto zakomunikować światu. Zapraszam Cię na swój FanPage, w którym znajdziesz sporo inspiracji, by pokazać swój biznes i pasje.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *