PO SWOJEMU – Autentyczność w biznesie

PO SWOJEMU - Autentyczność w biznesie

Nie ma rzeczy, w której jesteś obiektywnie najlepsza na świcie. No chyba, że zdobywasz medal, ale pamiętaj, że mistrzów też wybiera się co roku, a w najlepszym wypadku co cztery lata.

Usłyszałam kiedyś, że w przypadku marki osobistej autentyczność albo bycie prawdziwym to najniżej postawiona wobec siebie poprzeczka. Uważam, że wręcz przeciwnie! Nie chować się za maskami i pozami, a pokazać prawdę (szczególnie jeśli odbiega ona od powszechnych oczekiwań) to prawdziwa sztuka i wyzwanie!

Moje doświadczenia biznesowe utwierdzają mnie w przekonaniu, że prawdziwy biznes robi się, kiedy część oficjalna spotkania się kończy. Kiedy można wypić razem kawę, porozmawiać, poznać kogoś naprawdę Tak buduje się relacje, które w biznesie procentują bardziej niż cokolwiek innego. Czemu więc nie odwrócić kolejności i nie przełamać tych lodów już na początku, ujawniając swój indywidualny charakter?

Jestem wyznawczynią podejścia, że jedyne, co naprawdę może odróżnić nas od innych jest osobowość. Chodzi o pewne zestawienie cech, które jest mieszanką charakterystyczną tylko dla jednej. Konkretnej osoby. Ja na tym od lat buduję swoją markę osobistą od lat, choć wiem, że mój sposób bycia, zachowania, wyglądu odbiega od wzorców poważnej kobiety coach. Przez wiele lat próbowano mnie wygładzić, ułożyć tak, żebym miała zestaw cech, która powinna mieć klasyczna marka osobista w mojej branży. Tylko, że ja od początku wiedziałam, że nie chcę być „standardowa”, że mi to nie pasuje, uwiera mnie. Zrobiłam po swojemu. I wiecie co? Wyłącznie na tym zyskuję!

Okazało się, że miałam rację i moją siłą jest właśnie to, że trudno przypiąć mi łatki, skategoryzować. Chcemy robić interesy z osobami z krwi i kości. Manekiny sprawdzają się tylko w sklepach.

Dlatego, kiedy słyszę pytania „Jaka powinnam być, żeby odnieść sukces?”, „Jaki powinnam mieć styl zachowania, wyglądu w danej branży?”, odpowiadam „Swój!!”.

Oczywiście warto też obserwować świat, swoje otoczenie i środowisko i zauważać, jeśli coś się wyjątkowo nie sprawdza. Jednak kiedy prześledzi się biografie wielkich osobowości, ludzi, którzy odnieśli sukces, widać, że zazwyczaj oni byli niedopasowani, odstawali, odbiegali od normy, wyróżniali się i nawet latami byli krytykowani.

Oczywiście nie wszyscy muszą przechodzić tak skrajną drogę, ale warto podkreślić, że wyróżniając się, zazwyczaj więcej się zyskuje niż traci. Dlatego chcąc stworzyć wiarygodną i pełną markę osobistą, musisz przede wszystkim zostać sobą. Podpatruj innych, ale tylko w celu inspiracji. Wierz swojej intuicji, nie kopiuj innych. Słuchaj i obserwuj uważnie, ale wyciągaj własne wnioski. Zastanów się, co naprawdę cię wyróżnia, jaki jest powód, żeby wierzyć właśnie tobie. Ekspertów jest wielu, ale ty jesteś tylko jedna/jeden. Próbuj. Myl się. Próbuj ponownie. Myl się mniej. Rozwijaj się, ale nie bój się mówić o porażkach. Ucz się na błędach! Swoich, ale także
na błędach innych.

Autor: Karolina Cwalina – Stępniak
ECPC/ PCC ICF Coach
www.karolinacwalina.pl

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *