Sport dla zapracowanych – Czy się da?

Sport dla zapracowanych – Czy się da?

Jak się nie da? Jak się wszytko da. Wystarczy chcieć! Motto przewodnie dnia, ale i nie tylko. W sporcie ważna jest regularność, czyli około 30 minut przynajmniej 3 razy w tygodniu. Niektórzy z nas twierdzą, że nie mogą znaleźć czasu nawet na krótki trening w ciągu dnia.

Zanim zaczniemy się zastanawiać, jak znaleźć czas na sport powinniśmy się zastanowić, dlaczego go nam brakuje i czy aby na pewno go nie mamy? Z reguły jest to wymówka, lenistwo, brak chęci do działania, czy też strach. Dobrze jest się zastanowić, gdzie tracimy czas i jak wyjść z naszej ciepłej, komfortowej przystani i zacząć coś robić dla swego ciała i dla siebie.

Sport dla zapracowanych – dobra organizacja. Plan treningowy może być niezbędny, by zorganizować swoje działanie. 

Powinniśmy, chociaż częściowo ustalić, nad czym chcemy poćwiczyć, co chcemy osiągnąć i ile razy w tygodniu chcemy ćwiczyć. Zawsze powinniśmy pamiętać o rozgrzewce na początku i rozciąganiu i wyciszeniu na końcu.
Jeśli planujemy treningi na siłowni to pomyślmy o tym, żeby była na miejscu. Bo jeśli będziemy tracić kilka razy w tygodniu 40 minut na dojazdy to wcześniej, czy później treningi staną się uciążliwe.

Aktywność Rodzinna. Spacer, rower, wspólne truchtanie. Każda aktywność, nie tylko weekendowa, jest ważna.

Rower z dziećmi, rolki, łyżwy. Wieczorny czy popołudniowy spacer, który może być codziennie. Taka aktywności nie tylko poprawia krążenie serca, hartuje organizm, czy wzmacnia odporność, ale przede wszystkim odrywa nas od nawyku ponownego „zasiadania” w domu, a dzieci, odrywa skutecznie od komputerów i komórek.

Nie tylko spacery rodzinne ale i chodzenie do pracy to dobra forma sportu. Jeśli odległość jest zbyt daleka możemy podjeżdżać część drogi, lub ją codziennie wydłużać podjeżdżając coraz mniej. A jeśli mamy możliwość „odświeżenia się” przed pracą, alternatywą będzie również rower, czy bieganie. I, mimo że znajomi z pracy będą na nas patrzeć jak na „wariatów”, to są spore szanse, że z czasem pójdą w nasze ślady.

Sport dla zapracowanych – wieczorny sport w domu. Jeśli spacerowe, czy rowerowe dojazdy do pracy to nie nasza bajka, jeśli nie lubimy siłowni i wolimy poćwiczyć sami bez wścibskich spojrzeń to w domu mamy również wiele rozwiązań.

Rower stacjonarny, który nie zajmuje za wile miejsca i wbrew pozorom nie jest wieszakiem,  ćwiczenia rozciągające, ćwiczenia mięśni brzucha czy pośladków i wiele innych. W dobie internetu znajdziemy wiele filmów, które pomogą nam poćwiczyć to, co chcemy. A ja również w kolejnym artykule przedstawię kilkanaście dobrych ćwiczeń do wykonania w domu lub „pod chmurką”. Ogromnym zaś plusem roweru stacjonarnego poza tym, że wzmocnimy serce i poprawimy kondycję jak na jednośladzie, jest również to, że obejrzymy „przy okazji” ulubiony program lub serial.

Pamiętajmy, że nawet jeśli nadmiar obowiązków mocno daje nam w kość, to zróbmy coś by znaleźć czas na sport i bycie aktywnym na przekór wszystkiemu. Plusy to nie tylko dobra kondycja i dobre zdrowie, ale i niesamowity zastrzyk energii, która pozwoli z łatwością zmagać się z zadaniami dnia codziennego.

Sport dla zapracowanych – dlaczego  warto?

Podsumowując regularna aktywność fizyczna to świetny wygląd, przepis na szczupłą sylwetkę oraz recepta na młodość i świetne samopoczucie, której nie wystawi nam żaden lekarz, tylko my sami!

Trzymam za Was kciuki. Do dzieła!

Autor: Justyna Raubo – mgr fizjoterapii, instruktor fitness.

Fot. w tekście – z archiwum Justyny Raubo

Fot. wyróżniające – źródło – Pixabay

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *