„Odwaga to klucz do zmian, innego spojrzenia, realizowania marzeń” – Emilia Bartosiewicz

"Odwaga to klucz do zmian, innego spojrzenia, realizowania marzeń" – Emilia Bartosiewicz

O kobiecych inspiracjach, przedsiębiorczości oraz motywacji rozmawiamy z Emilią Bartosiewicz, prezes Lady Business Club Business Women Foundation.

Obcasypodlasia.pl: Kiedy przygotowywałam się do wywiadu, odniosłam wrażenie, że łączy nas jedna rzecz – obie promujemy przedsiębiorczość wśród kobiet. Od czego to się zaczęło?

Emilia Bartosiewicz: Jak wiele osób tuż po studiach, najpierw chciałam spróbować pracy w wielkiej firmie, korporacji. Szybko okazało się jednak, że to nie dla mnie, że jestem wolnym ptakiem i mam potrzebę sama decydować o tym, co będę robić. Miałam też potrzebę poznawania innych kobiet, szukałam grupy, która daje motywację, inspirację i wsparcie w prowadzeniu własnego biznesu. Nie znalazłam, więc sama ją stworzyłam. Lady Business Club, najpierw jako klub, a od zeszłego roku również jako fundacja, stanowi unikalną platformę biznesową dla kobiet. Przestrzeń wymiany wiedzy, doświadczeń, ale też miejsce, gdzie rodzą się nowe biznesy i projekty między członkiniami.

Kiedy uwierzyła Pani w siebie i swoje możliwości, a kiedy postanowiła nakłaniać do tego inne kobiety?

Odkąd pamiętam zawsze wierzyłam, że odwaga to klucz do zmian, innego spojrzenia, realizowania marzeń. Każdy z nas ma wpływ na swoje życie, nikt inny nie przeżyje go za nas. Kilka lat zajęło mi, aby utwierdzić się w przekonaniu, że nic nie muszę, że to ode mnie zależy kim jestem i do czego dążę w przyszłości. Przekonuję kobiety i podpowiadam, jak można wykorzystać dostępne na rynku narzędzia do pokazywanie siebie, ale w sposób spójny i autentyczny. Wiem, że zmiany wymagają czasu i nie wszystkie kobiety są gotowe do działania. Cieszę się z sukcesu każdej kobiety, bo wiem ile wysiłku i serca włożyła by być tu gdzie teraz jest.

Motywacja poprzez inspirację – skuteczna?

Wierzę, że historie kobiet, podobnych do nas, którym udało się odnieść sukces mogą mieć duże znaczenie dla naszych wyborów. Fundacja jest organizatorem Plebiscytu Lady Business Awards, którego hasło brzmi właśnie “Bądź inspiracją”. W tym roku odbędzie się druga edycja, do której zapraszamy właścicielki firm, które już odniosły sukces, które chciałyby podzielić się swoimi osiągnięciami, a także wartościowymi radami, zainspirować inne kobiety do podjęcia wyzwania, jakim jest własny biznes. Właśnie ukazał się bezpłatny e-book “Tell Your Story” z rozmowami z kobietami, które zostały laureatkami ubiegłorocznej, pierwszej edycji. Zachęcam do jego pobrania na naszej stronie, to fascynujące historie 7 kobiet, które w pewnym momencie odważyły się postawić na siebie i swoje pomysły. W Polsce jest wiele kobiet, które mają ogromny wkład w rozwój przedsiębiorczości, zachęcamy je, by dzieliły się swoimi sukcesami i same stały się wzorem do naśladowania dla kolejnych pokoleń odważnych i zdolnych kobiet.

W jaki sposób powstał portal LadyBusiness.pl ? Skąd wziął się pomysł?

Portal był naturalną konsekwencją stworzenia ogólnopolskiej społeczności Lady Business Club. To narzędzie promocji naszych projektów oraz członkiń, informowania o wartościowych i ciekawych inicjatywach czy wydarzeniach, ale też edukacji (piszą dla nas eksperci z obszarów prawa, sprzedaży, marketingu, PR czy zarządzania). Portal wspiera więc nasz misję podnoszenia wiedzy i kompetencji wśród osób zarządzających firmami, a także promowania przedsiębiorczych kobiet, nie tylko w Polsce. Na portalu prowadzimy m.in. cykl wywiadów “Polka za granicą”, w którym pokazujemy kobiety, którym udało się rozwinąć biznes poza granicami Polski.

Jak dużego propagowania, promocji wymaga przedsiębiorczość wśród kobiet? Jesteśmy coraz bardziej świadome swoich możliwości na biznesowej scenie?

Jest o wiele lepiej niż kilka lat temu, coraz więcej kobiet świadomie wybiera swój własny biznes. I spotyka się to z coraz mniejszym oporem otoczenia, stereotypy powoli kruszeją, jakoby biznes nie był dla kobiet. Czy ktoś nadaje się do biznesu to kwestia indywidualnych cech, a nie płci. Wyzwaniem jest zachęcenie kobiet do pokazywania siebie i swoich firm. Mimo iż wiele odnosi sukces, zarządza dużymi, świetnie prosperującymi firmami, to często same siebie nie doceniają. Wiele kobiet trzeba namawiać, aby nauczyły się pokazywać siebie w roli businesswoman, świadomego budowania swojej marki.

Jest Pani również założycielką firmy Imagine Yourself. Czym zajmuje się firma?

Imagine Yourself to przedłużenie i rozwinięcie działalności fundacji. Jesteśmy firmą, która specjalizuje się w tworzeniu strategii osobistego PR, przeprowadzamy audyty wizerunku w sieci, prowadzimy indywidualne konsultacje, pomagamy przeprowadzić rebranding. Często mówię, że zamieniam anonimowość w rozpoznawalność, czyli dążę do tego, aby przedsiębiorcy świadomie budowali swoją obecność w sieci, zarówno w środowisku lokalnym i ogólnopolskim.

Organizujemy również warsztaty, gdzie krok po kroku przeprowadzamy uczestników przez proces tworzenia swojej marki i budujemy profesjonalny profil publiczny na LinkedIn.

Poprzez jakie działania promuje Pani przedsiębiorczość wśród kobiet?

Przede wszystkim poprzez działania klubu. Spotykamy się co miesiąc w czterech miastach (Warszawa, Trójmiasto, Katowice i Kraków) na brainstormach, śniadaniach biznesowych. Pojawił się też pomysł stworzenia grupy członkiń w Suwałkach, skąd właśnie pochodzę. Pierwsze spotkanie odbyło się w marcu, kolejne planujemy wkrótce, więc zachęcam do śledzenia naszej strony i fanpage’a. Poza tym organizujemy szkolenia, warsztaty, umożliwiamy konsultacje z ekspertami, zapewniamy wsparcie sprzedażowe i marketingowe. Prowadzimy szereg działań promocyjnych, organizujemy ww. Plebiscyt, wydajemy e-booki. Mówiąc krótko: integrujemy, edukujemy i promujemy.

Co jest największą blokadą kobiet jeśli chodzi o wiarę we własne możliwości ?

Przede wszystkim strach przed krytyką, zazdrością i porażką. Najsilniej dostrzegam jednak obecność 4 mitów, które przedstawiła Kelly Watson – amerykańska specjalistka od marketingu. Pierwszy to MIT PRZYJACIÓŁ I RODZINY, jesteśmy przekonane, że to inni powinni mówić o naszych dokonaniach, chwalić nas, a nie my same. Drugi to MIT MĘCZENNICY, kiedy wmawiamy sobie, że i tak nie mamy wpływu na to, co ludzie o nas myślą. Trzeci to MIT KSIĘŻNICZKI, myślimy, że będąc profesjonalistami, inni sami się o nas dowiedza, docenią i pochwalą. I czwarty MIT ZOŁZY, to przekonanie, że pokazując siebie jako kobietę sukcesu, będziemy postrzegane jako osoby zarozumiałe.

Większość kobiet, które dołączają do naszego klubu potrzebuje i chce nauczyć się promowania siebie i swojej firmy, albo są już na takim etapie, że chętnie wesprą inne kobiety. Dlatego społeczność Lady Business Club jest tak wyjątkowa, to nie tylko inicjatywa biznesowa, ale przede wszystkim przyjacielska.

Wszystko czym się Pani zajmuje jest dla Pani…

Ważną częścią mojego życia i ogromną satysfakcją. Nie zawsze jest różowo, dużo pracuję, czasem może nawet za dużo, ale każdego dnia cieszę się, że pod wpływem naszej działalności ktoś zmienił swoje podejście do biznesu, ktoś dokonał zmiany czy zwyczajnie stał się bardziej odważny w działaniu. Od 7 lat podąża za mną motto Steve’a Jobsa: “Ci, którzy są wystarczająco szaleni, by myśleć, że są w stanie zmienić świat, są tymi, którzy go zmieniają”.

Dziękujemy.

Fot. Tatiana Pałucka.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *