3 produkty online, które możesz wprowadzić do oferty firmy

3 produkty online, które możesz wprowadzić do oferty firmy

Myślisz czasem o produktach online? Wiele przedsiębiorczych Kobiet stoi ostatnio przed dylematem związanym ze swoją ofertą. Ograniczenie kontaktów i możliwości spotkań wymusza podejmowanie decyzji, co do ponownego wprowadzenia zdalnych rozwiązań i realizacji części usług na odległość.

Dziś chcę Ci opowiedzieć o 3 pomysłach na produkty online, które możesz wprowadzić do swojej firmy, by zapewnić jej stały dopływ Klientów i stabilność w obecnej sytuacji. Może to być też ciekawy sposób na rozwój Twojego biznesu w przyszłości.

Produkty online – Czy są dla Ciebie?

W jakich firmach produkty online sprawdzą się najlepiej? Wydaje mi się, że każda branża ma przestrzeń na ofertę cyfrową, jednak wciąż niewiele wykorzystuje ich potencjał. Zachęcam Cię zatem do przyjrzenia się poniższym propozycjom ze swojej perspektywy.

Czy jest coś, o co niemal codziennie pytają Cię Klienci? Czy świadczysz jakieś usługi, które Twoi Odbiorcy mogliby przy odpowiedniej instrukcji wykonać samodzielnie? Czy posiadasz wiedzę, która mogłaby skrócić innym drogę do realizacji ich celów? Czy znasz sprawdzone sposoby, które pomogłoby innym pozbyć się jakichś problemów?

Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałaś twierdząco, koniecznie czytaj dalej.

Produkty online – E-book

Ta forma produktu pozwala przedstawić różnego typu treści edukacyjne łatwe w konsumpcji i proste do wdrożenia przez Czytelnika. E-book to elektroniczny odpowiednik książki, który możesz przygotować i wysłać bez konieczności druku i pakowania.

Taka forma daje Ci możliwość odpowiedzi na najczęstsze problemy swoich Klientów. Przedstawienia im (dosłownie) instrukcji krok po korku, w jaki sposób mogą samodzielnie sobie z nimi poradzić. Jak mogą zrealizować jakiś projekt, przygotować danie czy zadbać o swoją urodę.

Załóżmy, że, prowadzisz salon Beauty. Twoje Klientki rozkoszują się w najnowszych trendach ekologicznych kosmetyków do samodzielnego wykonania w domu. Możesz przygotować e-book „15 naturalnych kosmetyków do wykonania w domu” zawierający instrukcje oraz zdjęcia poszczególnych mikstur.

Taki e-book możesz oferować za kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych. Dzięki temu, że świat online nie ma ograniczeń, możesz go proponować Paniom także spoza miasta, w którym prowadzisz salon. Warto jednak zadbać o jego wygląd oraz dystrybucję przy pomocy własnego bloga, czy mediów społecznościowych.

Co do projektu, polecam Ci serdecznie współpracę z grafikiem, któremu przekażesz treści i fotografie, a on złoży je w atrakcyjną całość. Możesz też skorzystać z bezpłatnego programu do projektowania e-booków w formacie plików *PDF – Canvy. Jeśli dysponujesz większą ilością czasu, warto poznać jego obsługę. Dzięki niej nauczysz się projektować grafiki, proste filmiki i animacje do wykorzystywania także w mediach społecznościowych.

Przykładem e-booka jest chociażby moja publikacja dotycząca zadbania o swój profil na Facebooku. Pisałam na ten temat w artykule o informacjach zawodowych na profilu prywatnym. Temat wciąż jest aktualny, ponieważ nadal wiele osób zapomina, by uporządkować tę przestrzeń. Dlatego stworzyłam E-book „Atrakcyjny profil na Facebooku”. To czytelna instrukcja krok po kroku z istotnymi wskazówkami, przykładowymi opisami, materiałami do wykorzystania, a nawet z video.

Produkty online – konsultacje

Wielu specjalistów przyjmujących w sytuacji lockdown’u przekonało się, że możliwe jest wykonanie usługi w formie online bez uszczerbku na jej jakości. Mam tu na myśli przede wszystkim psychologów, psychoterapeutów czy coachów.

Okazało się także, że wzrosła liczba tego typu spotkań z dietetykami czy doradcami biznesowymi. Popularnością cieszyły się również medyczne teleporady. Z jednej strony spowodowało to utrzymanie się na rynku, z drugiej – rozszerzenie dotychczasowej oferty.

Jeśli jesteś specjalistą w swojej branży i pomagasz swoim Klientom rozwiązywać ich problemy, służąc radą, wsparciem czy wręcz praktycznymi wskazówkami, pomyśl o konsultacjach.

Zastanów się, czy Twoja oferta może zyskać na takiej usłudze w formie online. Pomyśl, w czym na co dzień doradzasz. Z czym masz do czynienia i co jest bolączką Twoich Odbiorców. Bo o ile konsultacje w takich branżach jak psychologia czy coaching są naturalne, o tyle nie do końca pozostają takie np. w branży beauty. Zwykle brane są tam pod uwagę usługi. Ich wykonanie.

Co jednak, jeśli swoją wiedzę przekujesz na płatną ofertę? Jeśli jesteś kosmetologiem i wykonujesz zabiegi w salonie? Pomyśl, czy nie możesz zaproponować konsultacji online dla Pań, które mają konkretne problemy i dzięki rozmowie przez Skype udzielić im istotnych wskazówek co do diety, wybieranych kosmetyków, sposobu automasażu itd.

Często nie zdajemy sobie sprawy, że nasza wiedza i umiejętności mogą komuś bardzo pomóc. Oszczędzić przy tym godzin, czy nawet tygodni, albo miesięcy poszukiwań. Uważam, że warto korzystać z tego typu konsultacji – bo to jest inwestycja, dzięki której oszczędzamy mnóstwo czasu i własnych frustracji przy popełnianych błędach.

I w drugą stronę – warto je oferować, by inni zwyczajnie mogli skorzystać z zasobów, które mamy w głowie i zdobyliśmy na swej zawodowej drodze. To czasem zaskakujące, że robiąc coś latami, nie dostrzegamy, jak wiele to znaczy i że właśnie w formie konsultacji moglibyśmy swoje know-how oferować za pieniądze. Do tego typu usługi wystarczy komunikator, kamerka i mikrofon. Listę ponad 30 narzędzi pomocnych w pracy online znajdziesz tutaj.

Produkty online – szkolenia i kursy

I na koniec, nawiązując do poprzedniego punktu, produktem online, który możemy wprowadzić, są kursy i szkolenia. O ile konsultację odbywamy zwykle 1-1, to formuła szkolenia online może się odbywać na zasadzie: my do wielu. Zatem przygotowując dany zakres treści, możemy je poprowadzić dla kilku uczestników.

Jeśli zaś chcemy iść w kierunku automatyzacji i skalowania biznesu, to tego typu szkolenie możemy zamienić na kurs online. Wtedy przygotowujemy materiały raz, by móc je sprzedawać kolejnym użytkownikom w przyszłości. Taki kurs może przybrać różną formę – wysyłanych maili z instrukcjami, materiałów wideo, ćwiczeń do wykonania, jak i nagrań audio.

Pamiętasz, jak wspominałam Ci o aplikacji Canva do projektowania grafik? Jakiś czas temu szkoliłam z jej obsługi indywidualnie, aż nadszedł dzień, że przygotowałam video kurs online na ten temat i teraz inni mogą się jej uczyć bez mego osobistego udziału. Sądzę, że jest to dogodna forma dla wielu branż, w których możemy edukować Osoby, które chcą samodzielnie wykonać to, co my oferujemy bądź te, które również chcą wejść w naszą branżę.

Przykładowo, jeśli wykonujesz strony internetowe, możesz stworzyć szkolenie z wykonania takiej strony samodzielnie. Możesz też przygotować kurs z obsługi takiej strony pod kątem prowadzenia na niej poczytnego bloga itd.

Wiele osób boi się szkolić innych z obawy przed utratą napływu zleceń i przed tym, że edukuje swoją własną konkurencję. Zapewniam Cię jednak, że nie ma się czego obawiać, bo wciąż są osoby, które i tak będą Ci coś zlecać. Może nawet czasem robią coś samodzielnie (np. malowanie paznokci pomiędzy wizytami u kosmetyczki), jednak ostatecznie po większą usługę zgłaszają się do profesjonalisty.

A konkurencja? Mam taką zasadę: Receptą na konkurowanie jest rezonowanie. Każdy ma w sobie „to coś”, co przyciąga Odbiorców. Czy nie masz przypadkiem swojej ulubionej fryzjerki, masażysty czy trenera fitness? No właśnie. Nawet jeśli po Twoim kursie otworzy się podobny salon czy agencja oferująca strony, Ty i tak masz szansę docierać do nowych Klientów i oczywiście dbać o obecnych, by z Tobą zostali.

A jeśli Twoje szkolenie czy kurs sprawi, że więcej osób dzięki Tobie nauczy się robić coś samodzielnie, to chyba dobrze, prawda? Zauważ, że szkolenia i kursy pozwalają Ci dotrzeć i wykonać usługę dla większej liczby osób jednocześnie. Zyskujesz Ty, Twoja firma i Klienci.

Jeśli interesuje Cię rozwój i promocja swojej firmy w świece online, zapraszam na konsultacje (oczywiście online). Z chęcią podpowiem Ci, z czego warto w Twojej sytuacji skorzystać. Co wdrożyć i na co postawić, by Twoja firma przetrwała wszelkie trudności, a nawet wyszła z wszelkich kryzysów silniejsza.

Nazywam się Jolanta Ambrożewicz i moją pasją jest marketing interakcyjny – sztuka komunikacji i budowania relacji w oparciu o wartości i interakcje. Wspieram i edukuję przedsiębiorcze osoby w przynoszącej przyjemność promocji ich działań. Wierzę bowiem, że każdy ma niepowtarzalny potencjał, który warto zakomunikować światu.

Pomagam markom zapisywać się w sercach i umysłach Odbiorców. Sprawiam, że marketing i sprzedaż stają się przyjemnością, bo można to robić autentycznie, w zgodzie ze sobą i z radością.

Zapraszam Cię na swój FanPage, w którym znajdziesz sporo inspiracji, by pokazać swój biznes i pasje.

Możesz także dołączyć do mojej sieci na LinkedIn.

Autor: Jolanta Ambrożewicz

Tekst i grafika w treści – materiały Autora

Foto wyróżniające – źródło Pixabay

Inne artykuły Autora.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.