3 sposoby na to, jak pozyskiwać Klientów codziennie

3 sposoby na to, jak pozyskiwać Klientów codziennie

W dzisiejszym artykule opowiem Ci o trzech działaniach, jakie możesz wprowadzić w swojej firmie, by codziennie generowały dla Ciebie wizyty potencjalnych Klientów. Jeśli odpowiednio wdrożysz choćby jedną z nich przez kolejne miesiące, a nawet i lata, będziesz korzystać z zainwestowanego wysiłku. Myślę więc, że warto. Tym bardziej, iż są to sposoby sprawdzone, pozwalające na automatyzację i w perspektywie zapewniające Ci większą wolność. Zrobisz je raz, a one będą pracować za Ciebie cały czas.

Jak pozyskiwać Klientów codziennie – Artykuł na www/blogu

O tym, jak wykorzystywać Internet i własną witrynę, pisałam już miesiąc temu. Dziś chcę Cię zachęcić przede wszystkim do jednej rzeczy. Do przygotowania flagowego artykułu na Twojej witrynie czy też wpisu na blogu firmowym.

Niech to będzie wyczerpująca treść na temat, który najbardziej nurtuje Twoich Klientów. W obszarze, który najczęściej pada w Waszych rozmowach i wiesz, że jest istotny przy podejmowaniu decyzji o zakupie produktu czy skorzystania z Twoich usług.

Może być to na przykład ranking produktów, jakie sprzedajesz. Jeśli masz ich wiele – wybierz najpopularniejszą kategorię.

Możesz postawić na artykuł, który podpowie, jak dokonać najlepszego wyboru danego produktu.

Może to być dokładny opis usługi. Np. jak przebiega keratynowe prostowanie włosów krok po kroku.

Możesz też stworzyć listę najbezpieczniejszych/najmodniejszych/najlepszych itd. rzeczy z Twojej oferty głównej lub uzupełniającej.

Takie treści codziennie przyciągają do Ciebie potencjalnych Klientów. Stawiają Cię w roli doradcy, który zna się na tym, co robi i służy wskazówką. Ponadto za każdym razem, gdy ktoś Cię zapyta o tę kwestię – wystarczy, że wyślesz mu link, zamiast opowiadać to samo. To naprawdę bardzo przydatne w codziennej pracy z Klientami.

Jeśli zechcesz rozwijać swoją stronę o dodatkowe artykuły, koniecznie zapoznaj się z tym artykułem.

Jak pozyskiwać Klientów codziennie – Prezent do pobrania

Mówiąc o prezencie, mam na myśli produkt cyfrowy, tak zwany lead magnet, który możesz wysłać zainteresowanym czytelnikom po zapisaniu się na Twój newsletter. Takim podarunkiem może być jakiś e-book: poradnik, pomocna lista, zestaw przepisów, recepta na to, jak coś zrobić krok po kroku; mini szkolenie video czy medytacyjne nagranie audio, jeśli np. jesteś trenerem w tej dziedzinie.

Taki plik, którego wysyłka odbywa się automatycznie, codziennie może pozyskiwać dla Ciebie potencjalnych Klientów. Oczywiście w tym celu potrzebujesz założyć własną listę subskrybentów i skorzystać z rozwiązania, które pozwoli Ci na taką wysyłkę, jak np. MailerLite. Dodatkowo, poza wysłaniem tego prezentu, utrzymuj kontakt z osobami, które trafią na Twoją listę.

Warto to sobie przemyśleć. Takim prezentem zapraszasz do zapoznania się z Tobą i Twoją wiedzą w danym temacie. Pomagasz Odbiorcy rozwiązać jego problem, podpowiadasz coś lub inspirujesz – zależnie od wybranego formatu prezentu. Zachęcasz tym samym do pozostania w kontakcie i śledzenia kolejnych maili, w których nadal możesz się dzielić inspiracjami, wspominając o aktualnej ofercie.

Czyż to nie wspaniałe rozwiązanie?

Jak pozyskiwać Klientów codziennie dzięki reklamie na FB

Ostatni sposób na to, jak pozyskiwać Klientów codziennie, to reklama płatna na FB. Możesz nauczyć się jej samodzielnie lub zlecić ustawienie zewnętrznej firmie. Ważne byś wiedziała, jak wiele korzyści może ona przynieść. Szczególnie gdy jest dobrze przemyślana, zaplanowana i połączona z innymi działaniami, np. promocją artykułów na Twojej stronie internetowej.

Podam Ci przykład.

Ostatnio szukałam z Mężem fotelika samochodowego dla naszej Córeczki. Zajechaliśmy do sklepu stacjonarnego dopytać o szczegóły i przymierzyć bazę isofix do auta. Porównywaliśmy kilka modeli i pozostała przed nami ostateczna decyzja. Gdy wróciliśmy do domu, w moim messengerze wyświetliła się reklama jednego z producentów, którego fotelik oglądaliśmy.

Dzięki takiemu zabiegowi twórca tej marki przypomniał o swojej ofercie. Ja zaś ponownie obejrzałam funkcjonalności fotelika w zaciszu domowym, stojąc przed ostatecznym wyborem. Miałam dodatkową możliwość przyjrzenia się temu, o czym wspominał przedstawiciel, a nawet zobaczenia o wiele więcej, bo czasem nie sposób omówić wszystkiego podczas jednej rozmowy. Takim zabiegiem producent zdecydowanie wyprzedził konkurencję.

Ty również możesz wykorzystywać reklamę na FB do przypominania o sobie, Twojej marce i ofercie. Możesz ją kierować do osób, które odwiedziły Twoją siedzibę, zobaczyły konkretny artykuł na stronie www, czy pobrały wspomniany wyżej prezent. Wszystko to kwestia przemyślenia odpowiedniej strategii oraz jej wdrożenia. I najważniejsze… To znów jest coś, co przyprowadza do Ciebie potencjalnych Klientów codziennie.

Mam nadzieję, że te 3 sposoby na to, jak pozyskiwać Klientów codziennie, będą dla Ciebie inspiracją i zachęcą do stawiania małych kroków ku temu, by automatyzować pewne działania. Zależy mi bowiem na tym, byś tak jak ja miała więcej lekkości w prowadzeniu firmy dzięki stawianiu na rozwiązania, które dają długofalowe efekty.

Na bazie wiedzy i praktyki w wykorzystywaniu marketingu interakcyjnego i treści oraz z tworzenia autentycznej marki osobistej szkolę i wspieram kobiety biznesu. Jeśli potrzebujesz indywidualnych porad i wskazówek – zapraszam do kontaktu.

Nazywam się Jolanta Ambrożewicz i moją pasją jest marketing interakcyjny – sztuka komunikacji i budowania relacji w oparciu o wartości i interakcje. 

Odczarowuję zły urok rzucony na słowo „promocja”. Sprawiam, że marketing i sprzedaż stają się dla przedsiębiorczych Kobiet przyjemnością. W końcu mogą to robić w zgodzie ze sobą, autentycznie i z radością. Bez stresu, poczucia zagubienia i narzucania się Odbiorcom.

Zapraszam Cię na swój FanPage, w którym znajdziesz sporo inspiracji, by pokazać swój biznes i pasje. Możesz także dołączyć do mojej sieci na LinkedIn.

Grafika – materiały Autorki.

Autor: Jolanta Ambrożewicz

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *