5 rzeczy, których oczekuje rekruter od Twojego profilu na LinkedIn

5 rzeczy, których oczekuje rekruter od Twojego profilu na LinkedIn

Czy wiesz, że ponad 90% rekruterów aktywnie poszukuje kandydatów poprzez LinkedIn? Choć to medium społecznościowe pełni dużo więcej funkcji, to możliwość poszukiwania pracy oraz potencjalnych kandydatów wciąż jest jedną z podstawowych korzyści.

Na LinkedIn możesz znaleźć nowego pracodawcę w 15 minut! Ba! To pracodawca znajdzie Ciebie, wystarczy, że dasz znać rekruterom, że jesteś otwarta na nowe wyzwania lub opublikujesz wpis z informacją o poszukiwaniu pracy. Nie wierzysz? Osobiście znam przypadki osób, którym to się udało… właśnie w 15 minut i niewiele dłużej! Oczywiście, reguły nie ma i sukces zależy od wielu czynników.

Jednym z kluczowych jest profesjonalnie uzupełniony profil, który zwróci uwagę rekrutera i będzie zawierał informacje, których on szuka. Jak uzupełnić profil na LinkedIn, by dać się znaleźć pracodawcy? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek:

1. Dobre zdjęcie profilowe

Zastanów się teraz, co mogą myśleć o Tobie inni, kiedy oglądają Twoje zdjęcie profilowe. Czy zdjęcie przedstawia Ciebie? Czy jest wyraźne, jasne? Możesz odbyć profesjonalną sesję zdjęciową. Możesz poprosić kogoś, by zrobić Ci zdjęcie smartfonem. Każde z rozwiązań będzie dobre, jeśli efekt będzie spełniał nie tylko Twoje oczekiwanie, ale i oczekiwania odbiorcy. Unikaj zdjęć typu „ktokolwiek widział, ktokolwiek wie”: ciemnych, niewyraźnych, niekoniecznie pasujących do wizerunku profesjonalisty.

2. Spójność

Innymi słowy: brak rozbieżności między treścią dokumentów aplikacyjnych a Twoim profilem na LinkedIn. Informacje, które umieszczasz w profilu na LinkedIn powinny być spójne z tymi, które wpisałaś w CV i przede wszystkim prawdziwe. W ten sposób unikniesz niewygodnych pytań i wzbudzisz zaufanie u rekrutera.

3. Zwięzłe podsumowanie

Nie oszukuj się! Nikomu nie chce się czytać elaboratów. Ty czytasz? Ja nie! Błądzę wzrokiem po dłuższym tekście, szukając informacji, które są dla mnie istotne. W podsumowaniu masz możliwość wykorzystania 2000 znaków. Zrób to mądrze. Opisz swoje umiejętności i doświadczenia, stosując następującą perspektywę: „Co chciałby przeczytać rekruter?”, „Co powinnam uwydatnić, by zainteresować przyszłego pracodawcę?”, „Jak moje umiejętności i doświadczenie mogą się przydać na nowym stanowisku pracy?”.

4. Nagłówek z nazwą stanowiska

Jest wiele rodzajów nagłówka na LinkedIn i to, jaki zastosujesz, zależy w dużej mierze od tego, co chcesz osiągnąć w tym medium społecznościowym. Nie musisz się ograniczać do nazwy stanowiska w nagłówku, jednak postaraj się ją zawrzeć. Dlaczego? Profil na LinkedIn pozycjonuje się w wyszukiwarce internetowej, a rekruterzy często przeszukują portal, korzystając właśnie z wyszukiwarki Google (wiedziałaś, że tak można?). Prawdopodobnie będą szukać osób zajmujących konkretne stanowiska, więc jeśli umieścisz swoje w nagłówku, łatwiej będą mogli Cię znaleźć.

5. Rekomendacje

Doskonałym potwierdzeniem dla treści, którą uzupełniłaś profil na LinkedIn, są rekomendacje od osób, z którymi współpracowałaś. Zastanów się, kogo mogłabyś poprosić o napisanie kilku zdań pozytywnej opinii i wyślij taką prośbę. Ilość rekomendacji jest również widoczna w wyszukiwarce internetowej. Może to być zatem prawdziwa karta przetargowa dla rekruterów, którzy wyświetlą Twój profil.

Założenie i uzupełnienie profilu na LinkedIn to jeden ze sposobów, który Ci w tym pomoże. Pamiętaj, że żeby efektywnie szukać pracy, powinnaś nie tylko dać się znaleźć (np. poprzez profesjonalne wypełnienie profilu), ale i zacząć aktywnie szukać. Wtedy zdecydowanie zwiększasz szansę na sukces.

Autor: Monika Gawanowska

O Autorce:

Trener, strateg, coach, autorka książki „Marka osobista bez tajemnic”. Specjalizuje się w personal brandingu i LinkedIn. Od początku 2018 roku przeszkoliła ponad 1400 osób. Wystąpiła przed mniejszą lub większą publicznością kilkadziesiąt razy. Autorka wielu publikacji, m.in. w magazynie „Marketing w Praktyce” oraz Dzienniku Gazecie Prawnej.

Współpracuje z przedsiębiorcami, prowadzącymi małe firmy, jak i z organizacjami, zatrudniającymi po kilkaset osób w branżach: finansowej, ubezpieczeniowej, inwestycyjnej, PR, motoryzacyjnej, IT, budowlanej i FMCG.

Sprzedawca z 12 – letnim doświadczeniem.

W internecie znajdziesz mnie m.in. na stronie: www.monikagawanowska.pl.

Chcesz sprawdzić, z kim dotychczas pracowałam? Wybrane rekomendacje znajdziesz w moim profilu na LinkedIn.

Fot. Źródło – Pixabay

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *