7 wskazówek jak nie przytyć podczas wakacyjnych wyjazdów

7 wskazówek jak nie przytyć podczas wakacyjnych wyjazdów

Czas wakacji to wyjazdy, spotkania przy grillu i większe ilości alkoholu. Jak nie przytyć na wakacjach? Kilka prostych, sprawdzonych zasad pozwoli Ci cieszyć się urlopem bez dodatkowych kilogramów. Pamiętaj! Urlop jest po to, aby wypoczywać i spędzać czas z rodziną. Wystarczy zachować umiar i cieszyć się czasem, na który czekaliśmy cały rok.

A więc co zrobić, żeby z wakacji, zamiast zbędnych kilogramów przywieźć pamiątki i zgrabne opalone ciało?

Oto 7 skutecznych metod, aby odżywiać się zdrowo poza domem!

1. Przekąski zawsze pod ręką

Weź przekąski ze sobą. Garść orzechów, świeże warzywa, owoce czy chipsy warzywne mogą uratować Cię nieraz w trakcie głodu gdzie w okolicy kuszą budki z fast foodami. Ponadto zdrowe przekąski coraz częściej można spotkać nawet na stacji paliw.

2. Zadbaj o wodę!

Często głód  mylony jest z uczuciem pragnienia! Niby wszyscy wiedzą, ale z robieniem dużo trudniej. Za każdym razem potwierdzają to uczestnicy naszych kursów edukacyjno mentoringowych. Zanim sięgniesz po jedzenie, wypij szklankę wody, potrzebujemy jej znacznie więcej w okresie letnim. I pamiętaj napoje słodzone to NIE woda, nie ugaszą Twojego pragnienia wręcz przeciwnie. Dla porównania pół szklanki słodkiego napoju to już 50 kalorii, a pół szklanki truskawek 18.

3. Zacznij posiłek od warzyw i białka

Warzywa są skarbnicą witamin i minerałów, ale również błonnika, który sprawia, że czujemy się na dłużej syci. Pęcznieje w żołądku, dzięki czemu zjemy mniej. Postaw na surowe warzywa. Unikaj smażonych oraz konserwowych warzyw, które często zawierają cukier.

Do warzyw warto dobrać chude źródło białka, dobrym wyborem będzie pierś z kurczaka bądź indyka, ryba lub krewetki. Zwróć uwagę na metodę przyrządzania potraw, np. pieczone, duszone, opiekane, grillowane, smażone, panierowane, chrupiące, saute.

4. Zrezygnuj z sosów

Nie daj się zwieźć! Wybierając potrawy uwaga na niezdrowe dodatki najczęściej w postaci sosów, które często są na bazie majonezu lub oleju. Najbezpieczniejszy jest sos pomidorowy na przykład z ziołami (ale nie ketchup, czy tysiąca wysp), lub biały dressing jogurtowy (nie mylić z sosem cezar lub czosnkowym).  Warto poprosić o podanie sosu osobno, wtedy sam zadecydujesz ile go użyjesz.

5. Na deser wybierz owoce, a zamiast lodów sorbet

Nie musisz rezygnować z deseru, aby było dietetycznie. Często można zamówić kolorowe, zdrowe sałatki owocowe czy lody w postaci sorbetu. Wiele restauracji oferuje zdrowe wypieki, np. ciasta zbożowe, muffiny domowe. Można również wybrać desery mrożone bez bitej śmietany czy sztucznych słodzików.

6. Unikaj all inclusive

Tego typu wakacje są kuszące i tak samo zachęcające będą potrawy przygotowane w ramach oferty. Statystyki pokazują, że na tego typu wyjazdach przytyjesz aż 3 kilogramy.  Chcesz spróbować wszystkiego? Podejdź raz,  nałóż po łyżce każdej potrawy na talerz i nie podchodź już więcej, ponieważ może okazać się, że kaloryczność tych rzekomo małych posiłków będzie sięgała aż 2 000 kalorii!

7. Wypoczywaj aktywnie.

Jesteś na urlopie, więc ciesz się pięknymi widokami. Oprócz wylegiwania się na słońcu dużo zwiedzaj i spaceruj. Gdy jesteś nad wodą, dużo pływaj, wynajmij rower, graj w piłkę. Warto także podkręcić swój metabolizm porannym joggingiem, gdy jest chłodniej, a większość turystów śpi.

Lato wbrew pozorom jest najtrudniejszym dla naszych klientów okresem do utrzymania efektów. Boisz się, że przytyjesz przez lato ? A może chcesz się pozbyć ok 15 kg do października ? 02.07 ruszmy z nową edycją Kursu Odchudzania i Zdrowego Odżywiania.

Autor: Poradnia Centrum Odchudzania i Odżywiania

Fot. źródło Pixabay

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *