Branża fashion w czasach pandemii – jak sobie radzą butiki stacjonarne? Rozmowa z Karoliną Mudryk z By Carla Fashion.

Branża fashion w czasach pandemii – jak sobie radzą butiki stacjonarne? Rozmowa z Karoliną Mudryk z By Carla Fashion.

Informacje spływające do nas zewsząd nie brzmią zbyt optymistycznie. Niewiele jest branż, w których przedsiębiorcy obecnie czują się stabilnie i bezpiecznie. Nie inaczej jest również w branży fashion – czy cechuje się szczególną odpornością na obecny kryzys? O tym pisaliśmy w poprzednim artykule. Jak sobie radzą butiki stacjonarne? O przeniesieniu działań w realu do sieci opowiada Karolina Mudryk z By Carla Fashion.

Obcasypodlasia.pl: Butik By Carla Fashion działa na rynku stosunkowo nie długo, bo zaledwie kilka lat i tu nagle zatrzymanie wszelkich działań. Rezygnacja w Twoim wypadku nie wchodziła w grę. Czy długo zastanawiałaś się nad decyzją o tymczasowym przeniesieniu działań butiku do sieci?

Karolina Mudryk: Nie zastanawiałam się nad tym ani przez chwilę. Wiedziałam, że musimy działać już teraz. Nie ukrywam, że nasze działania skupiamy na mediach społecznościowych od samego początku, więc przeniesienie działań do sieci nie było na pewno tak bolesne, jak dla innych branż czy firm.

Obcasypodlasia.pl: By Carla Fashione nie funkcjonuje jako sklep internetowy, tylko poprzez kanały social media. To świadome działanie?

Karolina Mudryk: Oczywiście. Wszelkie kanały social media pozwalają nam utrzymać kontakt z klientem i znaleźć nowego potencjalnego klienta. W działaniu ważna jest autentyczność i chęć nawiązania relacji a z racji tego, że uwielbiamy wchodzić w interakcję z naszymi klientkami, rozmawiać, wspierać, czy doradzać to było dość proste. W dobie dzisiejszej sytuacji rozszerzyłyśmy działania o sprzedaż online, dzielimy się wszystkim na bieżąco poprzez social media, które są częścią naszego życia codziennego.

Obcasypodlasia.pl: Jakich przedsięwzięć wymagała od Ciebie decyzja o sprzedaży online na czas zawieszenia sprzedaży stacjonarnej?

Karolina Mudryk: Tak naprawdę podjęcie decyzji o przeniesieniu działalności do internetu nie wymagało ode mnie żadnych wyrzeczeń, czy większych przedsięwzięć a jedynie poświęcenia jeszcze więcej czasu niż dotychczas, aby być w stałym kontakcie z klientkami i ułatwić im decyzję odnośnie zakupów. Pomagamy podjąć decyzję przy świadomych wyborach i dobrych decyzjach zakupowych. Media i internet bez wątpienia są teraz naszymi przyjaciółmi, ułatwiają nam działania i szybki kontakt z klientem. Aplikacje, w których możemy wręcz przebierać, dają nam możliwość wyboru, a my staramy się być wszędzie, gdzie to możliwe.

Obecnie w By Carla Fashion funkcjonuje nowy system zakupów indywidualnych. Cieszy się większą popularnością?

Karolina Mudryk: Odnosimy wrażenie, że zakupy indywidualne cieszą się większym zainteresowaniem, niż codzienne dotychczasowe spotkania. Klientka sama decyduje o dniu i godzinie spotkania, ma czas tylko i wyłącznie dla siebie a przy okazji cały asortyment butiku i naszą pomoc. Zakupy, najnowsze kolekcje, pomoc stylistek i kawa. Czy mogłoby to brzmieć lepiej?

W każdej sytuacji warto wnosić pozytywne emocje, zakupy indywidualne są taką naszą cegiełką, bo uśmiech klientek, kiedy się z nami żegnają, jest nieoceniony.

Obcasypodlasia.pl: Jak długo przewidujesz taką formę działania?

Karolina Mudryk: Zakupy indywidualne na pewno zostaną z nami na dłużej, jednak ze względu na obecną sytuację nie jestem w stanie określić, w którym momencie zrezygnujemy z tej formy działania. Kto wie, jeśli klientki będą zainteresowane taką formą zakupów, to oprócz stałych godzin pracy, będziemy się umawiać na indywidualne. Sprawia nam to ogromną przyjemność, więc na pewno nie odmówimy. Małymi krokami wracamy do rzeczywistości.

Obcasypodlasia.pl: By Carla ma bardzo rozwiniętą promocję poprzez kanały social media. To Twoim zdaniem w branży fashion ważne źródło przekazu reklamy?

Karolina Mudryk: Moim zdaniem nie ma nic ważniejszego niż kanały social media. W ten sposób mamy ciągły kontakt z klientkami, dzielimy się naszymi nowościami, czy inspiracjami. Moc social media jest nieoceniona, w chwilach takich jak ta, każda z branż jest w stanie to zauważyć. Poprzez social media nawiązujemy więzi i pokazujemy innym, jakie jesteśmy. Branża fashion w tym przypadku ma szczególne pole do popisu, ponieważ może pokazywać każdy krok swoich działań i przemyśleń. W dobie XXI wieku nasze życie jest w pełni w internecie. Przekaz, jaki niesie firma poprzez te komunikaty i w jaki sposób to robi, ma szczególne znaczenie. To sposób, aby klienta zatrzymać i zaciekawić . Do tego dążę, aby nasze profile były pełne inspiracji, mody, uśmiechu i dobrej zabawy. Moda przynosi mi wiele radości i jest w stanie zabrać zmartwienia, czemu więc nie dzielić się tym z innymi?

Dziękuję.

Więcej o modzie na portalu.

Fot. wyróżniające źródło Pixabay

Fot. w treści – materiały butiku By Carla Fashion

Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.