CHCESZ SCHUDNĄĆ w 2020? PRZECZYTAJ 5 POWODÓW, PRZEZ KTÓRE MOŻE CI SIĘ NIE UDAĆ

CHCESZ SCHUDNĄĆ w 2020? PRZECZYTAJ 5 POWODÓW, PRZEZ KTÓRE MOŻE CI SIĘ NIE UDAĆ

Jeżeli Twoim celem na najbliższy rok jest to, aby schudnąć, to mam nadzieję, że jesteś w 10 % osób, które ten cel zrealizują. Tak dobrze zrozumiałeś, to znaczy, że 90 % osób, które założyło sobie ten cel, poniesie sromotną klęskę. W dniu, kiedy czytasz ten tekst prawdopodobnie u 50 %, to postanowienie umarło śmiercią naturalną.

Jeżeli pierwszy raz czytasz mój artykuł na Obcasachpodlasia, nazywam się Kamila Banel, jestem dietetykiem i coachem. Moi pacjenci schudli ponad 13 000 kg. Większość z nich otrzymuje efekty. Nie, nie wszyscy, część potrzebuje przejść proces jeszcze raz, żeby na stałe odnaleźć się w zdrowej rzeczywistości. Zapewniam Was, że ułożenie dobrej diety, to połowa sukcesu, reszta to praca z rozwojem osobistym. Żadne epizody z katowaniem się na siłowni, przejściem na modny nurt diety, czy detoksy, nie dadzą Wam trwałych efektów.

5 powodów, przez które Twoje postanowienie noworoczne prawdopodobnie nie wyjdzie:

  • Tak naprawdę nie chcesz zmienić stylu życia

Czasami zdarza mi się usłyszeć takie pytanie -jaką daję gwarancję, że pacjent po zakończonym procesie utrzyma efekty? Albo jak długo będzie utrzymywał osiągnięte wyniki zdrowotne? Tak długo, jak będzie zdrowo się odżywiał i ćwiczył. Cała filozofia. Jeżeli wrócisz do starej diety, daję ci 100 % gwarancji jo-jo. Masa ciała = wybór. Wybierasz noszenie pudełek do pracy albo schabowego w barze mlecznym. Wybierasz trening, czy wolisz spędzić czas przed telewizorem? Być może teraz racjonalizujesz sobie, dlaczego Ty nie masz czasu ćwiczyć itd. Brak działania to też wybór. Zadaj sobie pytanie – czy chcesz prowadzić takie życie fit? Nie każdy musi być fit, nie dla każdego zdrowie musi być wartością. Część osób chce być szczupłym, ale nie chce zrezygnować z ciastek i kotletów. W tym wypadku nie możesz mieć ciastka i zjeść ciastka.

  • Twój cel jest nierealny

Zaplanowałeś sobie, że od dzisiaj pijesz zielone koktajle i trenujesz 5 razy w tygodniu z Ewą Chodakowską, a cel to – 30 kg do marca. Jaką kaloryczność miałeś do tej pory? Ile razy w tygodniu do tej pory ćwiczyłeś? Włącz trening z Ewą Chodakowską i zobacz, ile dasz radę zrobić? Czy w ogóle dasz radę zrobić rozgrzewkę? Może na tym etapie lepiej zrób 2 km spacerem, ale codziennie?

  • Masz źle zbilansowaną dietę

Nie istnieje dieta dla wszystkich. Każdy organizm inaczej metabolizuje tłuszcze i węglowodany. Nie każdy będzie dobrze funkcjonował na diecie wegetariańskiej i nie każdy na diecie Paleo. Część osób nie wie, że ma insulinooporność , Hashimoto lub inną jednostkę chorobową, która wpływa na jego metabolizm, a dieta wymaga szczególnego przygotowania. Tym bardziej odradzam Wam diety typu 1000 – 1400 kcal. Waga w końcu stanie jak zaklęta, a Ty stracisz motywację.

  • Nie masz wsparcia w otoczeniu

Trudno utrzymać zdrową dietę, jak chcesz gotować na 3 garnki. Sobie oddzielnie, mężowi oddzielnie, dzieciom jeszcze inaczej. Jak to się stało, że jesteś w takim układzie? Za chwilę, będziesz we wszystkich w domu rzucać garami. Jak się ma twoja asertywność? W zasadzie, to czemu chcesz być jedyną zdrową osobą w rodzinie? Może warto wspólnie ustalić, czy zdrowie to jest wartość w twojej rodzinie? Jeżeli nie masz wsparcia, to go poszukaj. Jest masa miejsc w sieci i reali, gdzie ludzie podejmują wspólnie wyzwania.

W naszej poradni organizujemy 3-miesięczne projekty Kurs Odchudzania i Zdrowego Odżywiania, które pomagają naszym klientom utrzymać koncentrację na celu. Nasi klienci chudną ok 15 kg na takim projekcie. To nasz najbardziej rekomendowany projekt! Nowa grupa startuje 20.01 Sprawdź.

  • Wchodzisz w rolę ofiary

Działasz pod wpływem emocji. Jak masz dobry humor i jesteś wypoczęty, to masz energię do działania, ale jak twoja energia opada, zaczynasz obwiniać. Pogodę, śnieg jest za zimny do wyjścia z domu, za chwilę piasek będzie za gorący do spacerów. To nie Twoja wina, że znowu zjadłeś ciasto, tylko Krysi, która je przyniosła do pracy … i znajomi co weekend, którzy niszczą twój plan… To nie Twoja wina, że kolejny tydzień nie ćwiczysz, tylko dzieci, które mają lekcje do odrobienia itd. W zasadzie to jesteś otyły, bo masz geny po babci, przecież nie dlatego, ze robisz taką samą szarlotkę. Obwinianie zabija rozwój!

Co jest Twoim powodem, że nie udaje Ci się schudnąć? Jakie wyciągasz wnioski z poprzednich prób odchudzania?

Zapraszam Cię do wysłuchania moich porad dotyczących tego właśnie tematu – zobacz film.

Autor: Kamila Banel – dietetyk, coach, pasjonata zdrowej kuchni.

Dietoterapia Poradnia Odchudzania i Odżywiania.

Fot. źródło Pixabay

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *