Cztery książki dla biznesu, które ułatwią Ci prowadzenie i rozwój firmy

Cztery książki dla biznesu, które ułatwią Ci prowadzenie i rozwój firmy

W dzisiejszym artykule omówię cztery książki, które mogą zrewolucjonizować Twoje obecne podejście do prowadzenia firmy i związanych z tym codziennych wyzwań. Wybrałam pozycje, które przede wszystkim pozwalają uwolnić się od presji „muszę” i wskazują możliwości małych, prosty zmian przynoszących satysfakcję.

Takie, które pomagają w rozumieniu siebie i innych – naszych Pracowników, Bliskich, Klientów. Usprawniają komunikację i wspierają we wzmacnianiu relacji, bez których nasze marki skazane byłyby na niepowodzenie.

Książki dla biznesu – Mit przedsiębiorczości

Pierwsza książka dla biznesu, którą Ci polecam to, „Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić.”, której autorem jest Michael E. Gerber. W tej pozycji odkryjesz, że wiele przedsiębiorstw jest narażonych na plajtę przez zatracenie się w nieefektywnych działaniach doprowadzających właścicieli do skrajnego wyczerpania. Przez chaos i brak jasnej wartości, którą otrzymuje i rozumie Klient korzystający z danej marki.

W tej książce znajdziesz wskazówki jak radzić sobie z różnymi rolami płynącymi z faktu bycia właścicielką firmy. Wchodzisz bowiem w rolę przedsiębiorcy, menedżera i specjalisty technicznego. Zanim nie opracujesz odpowiedniego podejścia do każdej z tych odsłon i nie zadbasz o odpowiednie wsparcie, delegowanie i wspierające procedury możesz być wciąż na skraju bankructwa lub/i wypalenia zawodowego.

Dzięki wyjaśnionym tam atutom przygotowania modelu biznesowego zauważysz, jak istotna jest dbałość o jasny przekaz marki i dokumenty ułatwiające wykonywanie powtarzalnych zadań. Zastanowienie się nad wartością, jaką dajesz swoim Klientom oraz tym, co jeszcze możesz zrobić, by z chęcią do Ciebie wracali, zapewni Ci ogromną ulgę i usprawni funkcjonowanie. Dziś i w kolejnych latach rozkwitu.

Książki dla biznesu – Kaizen

W związku z tym, że codziennie spotykam się z przerażeniem moich Klientów, jeśli chodzi o jakiekolwiek zmiany, przyszła kolej na pozycję „Kaizen. Jak osiągnąć wielkie cele małymi krokami.”( http://bit.ly/kaizen-allegro) Autorem jest Tomasz Miler, z którym miałam przyjemność współpracować i staliśmy się dobrymi znajomymi. Przedstawia on filozofię polegającą polepszaniu drobnych, czasem niepozornych elementów, które dają trwałe i długofalowe efekty.

Wyobraź sobie, że co miesiąc musisz zapłacić dostawcy za jakąś usługę. Zbliża się termin i Ty miesiąc w miesiąc siadasz, by wykonać przelew. Gdy w końcu postanowisz ustawić w swoim banku zlecenie stałe, zniknie stres oraz presja pamiętania o działaniu. Rachunek będzie opłacony, a Ty zyskasz spokój umysłu i ducha w tym temacie. Na stałe. Mały krok, duży efekt. To przykład, który przyszedł mi właśnie do głowy, jednak w książce Tomka znajdziesz ich całe mnóstwo. Samo jej powstanie jest dowodem na skuteczność Kaizen, bo autor od początku zaznacza, że tworzył ją bazując na tej metodologii.

To, co jest tak niesamowite w tej książce, to właśnie przykłady. Życiowe, codzienne. Wynikające z doświadczeń autora, a na dodatek okraszane genialnym poczuciem humoru. Wszystko jest więc w lekkiej formie. Choć słowo „filozofia” może przerażać, przekonasz się, że warto ją wdrożyć w swoje działania. Obok obrazowych historii znajdziesz praktyczne ćwiczenia i wskazówki do zastosowania. Bo każda zmiana, zaczyna się od pierwszego kroku. Metoda Kaizen wspiera w stawianiu kolejnych dzień po dniu, bez bólu, dyskomfortu, a wręcz z dużą dozą radości z dostrzeganych efektów.

Książki dla biznesu – Nowa psychologia zarządzania

Kolejną książką, o której chcę Ci napisać, jest „Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej.” Tomasz Gordona. Zanim pomyślisz, że nie jest dla Ciebie, bo nie masz zespołu, którym możesz zrządzać, pomyśl proszę o wszelkich relacjach. Ze sobą, z bliskimi, z klientami. Pracownikami także. Natomiast treści w niej zawarte odnoszą się do wielu sytuacji, w których wykorzystujemy komunikację. A Ty, by była skuteczna, potrzebujesz samoświadomości i choć podstawowej wiedzy psychologicznej.

Dzięki tej pozycji poznasz powody różnych zachowań i postaw, które wynikają właśnie z czynników psychicznych. Po zgłębieniu w prosty sposób omówionej teorii analizy transakcyjnej, będziesz mogła przepracować wiele trudności w komunikacji. W książce omówione są też aspekty związane z inteligencją emocjonalną, która wspiera poczucie satysfakcji z działań i tworzonych relacji. Znajdziesz w niej także odniesienie do zasad psychologii pozytywnej, która bazuje na zasobach i trosce o dobrostan grup i jednostek.

W tej lekturze znajdziesz nie tylko ogrom wiedzy związanej z psychologią i zarządzaniem w przystępnej formie, ale także wykresy, rysunki, ćwiczenia, przykłady i niezwykle inspirujące cytaty, które pomogą Ci wdrożyć wiedzę w działanie. Zawarte tu historie odnoszą się zazwyczaj do pracy z zespołem, jednak wspaniale uczą pozytywnego podejścia do sztuki komunikacji z innymi w ogóle.

Książki dla biznesu – Odwracanie marki

Ostatnią książką, o której chcę Ci napisać jest „Odwracanie marki. Dlaczego teraz Klienci rządzą firmami – i jak obrócić to na własną korzyść.” Napisał ją Marthy Neumeier. Jest to świetne zobrazowanie dzisiejszych czasów i tego, jak duży wpływ na działania wielkich i małych marek mają konsumenci. W dobie mediów społecznościowych ich opinia, a nawet sugestie co do tworzenia różnych produktów czy usług, są bezcenne.

W książce poznasz ciekawe historie i badania obrazujące, jak ważne jest dziś wsłuchiwanie się w to, co mówią Klienci. Jak cenne jest stawianie na relacje i budowanie z nimi więzi, tak, by nie tylko byli konsumentami, ale też utożsamiali się z tym, co robimy, by byli tego częścią. Źródłem inspiracji dla prezentowanej oferty i jej ambasadorami.

To niezwykła pozycja ukazująca rolę autentyczności w tworzeniu, a często wręcz byciu marką. Bo jakby nie było każda z nas jest marką – osobistą. To książka, dzięki której inaczej spojrzysz na możliwości, jakie daje bycie jeszcze bliżej Klientów i włączanie ich w życie Twojej firmy. Zawarte w niej treści otwierają oczy na proces tworzenia i doskonalenia działań w kontekście prostych rozwiązań i refleksji wypływających z badań rynku.

Mówiąc o biznesie, roli marki i jej relacji z Klientami, myślę, że to dobry moment, by zaprosić Cię przy okazji na mój najbliższy webinar „6 kroków do znanej, lubianej i polecanej marki (osobistej)”. Bazuje na wiedzy wyniesionej z tego typu książek, jak i własnym 10 letnim już doświadczeniu w prowadzeniu firmy i budowaniu różnych marek.

We czwartek, 17 września o 20.00 poprowadzę spotkanie, w którym możesz uczestniczyć online. Zapewniam, że będzie pozytywnie, bazując na zasobach oraz działaniu małymi krokami, które będziesz mogła wprowadzić od razu, widząc i odczuwając satysfakcjonujące zmiany.

Webinar jest też jedną z form zaproszenia do udziału w programie mentoringowym Marka Biznes Klasa , na którym uczę, w jaki sposób tworzyć znaną markę autentycznie, w zgodzie ze sobą i naszymi wartościami. Tak, by prowadzenie firmy przynosiło nam i naszym Klientom jak najwięcej satysfakcji.

Nazywam się Jolanta Ambrożewicz i moją pasją jest marketing interakcyjny – sztuka komunikacji i budowania relacji w oparciu o wartości i interakcje. 

Odczarowuję zły urok rzucony na słowo „promocja”. Sprawiam, że marketing i sprzedaż stają się dla przedsiębiorczych Kobiet przyjemnością. W końcu mogą to robić w zgodzie ze sobą, autentycznie i z radością. Bez stresu, poczucia zagubienia i narzucania się Odbiorcom.

Zapraszam Cię na swój FanPage, w którym znajdziesz sporo inspiracji, by pokazać swój biznes i pasje. Możesz także dołączyć do mojej sieci na LinkedIn

Autor: Jolanta Ambrożewicz

Pozostałe artykuły Autora

Tekst i grafika – materiały Autora

Fot. wyróżniające – źródło Pixabay

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *