Gdzie i jak ćwiczyć, gdy nie ma pogody?

Gdzie i jak ćwiczyć, gdy nie ma pogody?

Pogoda to pojęcie względne – zawsze jakaś jest. Ale co z naszą jesienną aktywnością, kiedy za oknem jest ewidentnie “brzydko” kiedy mży, pada, wieje i wszystkie znaki na niebie i ziemi są za tym żebyśmy nie wychodzili na trening na świeżym powietrzu?

Wyjść z sytuacji jest bardzo wiele

Pierwsza z nich to wyjście do siłowni, klubu fitness gdzie w ciepełku będziemy mogli trenować i nie pozwolić “wrednemu tłuszczykowi” zasiąść z nami przed telewizorem. Takie kluby i siłownie są na każdym rogu każdej dzielnicy. Nie trzeba przemierzać kilometrów autem, autobusem czy też „z buta”. Wszędzie, na każdym kroku mamy taki klub, a jeśli bardzo chcemy udać się do konkretnego, bo tam zajęcia nam odpowiadają, to umawiamy się z koleżanką, mamą czy też sąsiadką i jedziemy. Zawsze ta druga osoba będzie nas mobilizować a my ją. Obustronne korzyści dla każdej z nas. A w klubach mamy z czego wybierać od zdrowego kręgosłupa, przez pilates do fitnessu, czy zumby.

Idź na basen

Kolejnym z pomysłów na trening jest trening na basenie. Basen jest dla każdego i w każdym wieku. Niezależnie, czy chcemy schudnąć, czy też dbamy o zdrowie, to na basenie każdy może dozować siłę i stopień treningu. Woda odciąży więc bezpiecznie i spokojnie możemy uczestniczyć w zajęciach aqua fitnesowych, czy też po prostu popływać. Kiedy jednak imają się nas infekcję i liczne przeziębienia po basenie to kolejnym wyjściem jest aktywne “niewychodzenie z domu”.

W domowym zaciszu

Nie wychodząc z domu również możemy trenować. Internet jest nie tylko bazą informacji, ale również bazą licznych zajęć i treningów. Zajęcia często odbywają się na żywo, prowadzone są przez profesjonalistów, a jeśli ewidentnie nie pasują nam godziny to zawsze i nie on-line znajdziemy masę zajęć. Każdy z nas może odnaleźć trening dla siebie. Zależnie od trudności i od preferencji osoby ćwiczącej. Wystarczy tylko chwila dla siebie, a od razu po treningu poczujemy się lepiej.

Znajdź własną drużynę

Jeszcze innym sposobem na dobrą aktywność “pod dachem” są rozgrywki w każdym ze sportów drużynowch. Jak się do tego zabrać? Zorganizować grupę znajomych, przyłączyć się do innej grupy, która ćwiczy, znaleźć salę gdzie byśmy chcieli blisko mieć takie zajęcia lub taką gdzie już takie treningi się odbywają i zacząć aktywnie spędzać czas. I tu też mamy w czym wybierać, od siatkówki przez koszykówkę po piłkę nożną. Bo czy nie miło jest spędzać czas ze znajomymi na wspólnej rywalizacji sportowej?

Pamiętaj! Ruch to zdrowie

Jaki widać pomysłów jest wiele, jak i wiele jest możliwość a czy zaczniemy coś robić, to tylko zależy od nas samych. Nie czekajmy tylko do czasu, aż będzie za późno na ćwiczenia tylko ruszajmy się. Trenujmy cały czas, bo ruch obok “spania” jest jednym z ważniejszych części naszego życia. To dzięki niemu możemy cieszyć się zdrowiem, być pięknymi i szczęśliwymi, bo nie ma to jak endorfiny wyzwalane w czasie spocenia się.

Powodzenia!

Trzymam za was kciuki, że znajdziecie coś dla siebie.

Autor: mgr fizjoterapii, instruktor fitness Justyna Raubo.

Źródło fot. Pixabay

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *