Konferencja Efektywny Influencer Marketing #Białystok

Konferencja Efektywny Influencer Marketing #Białystok

O influencer marketingu rozmawiamy z organizatorem wydarzenia, które już 18 czerwca odbędzie się w Białymstoku – Janem Jankowskim – Jak Ogarnąć Social Media.

Skąd pomysł na takie wydarzenie w naszym mieście?

Pomysł wyszedł bardzo spontanicznie. Rozmawiałem z kolegą, z którym opowiadaliśmy sobie, jak to firmy wydają kilka, kilkanaście tysięcy złotych na akcje, które totalnie nie przynoszą zwrotu. I nie mówię tutaj tylko o fałszywych kontach na Instagramie, ale źle dobieranych twórcach do targetu, niedopasowanych świadczeniach, braku analizy runku przed i wyników po kampanii, niewykorzystanie pełnego potencjału contentu, skupienie tylko na jednym medium itd. – tłumaczy organizator wydarzenia Jan Jankowski. – Ale skąd firmy mają to wiedzieć? Przecież nie ma na ten temat poradnika, książki, czy konferencji. I tę ostatnią (w miarę) najłatwiej było zorganizować.

Influencerzy/twórcy poprzez content jaki tworzą oraz sposób, w jaki to robią zbierają wokół siebie specyficzną grupę odbiorców. I mają na swoich odbiorców mniejszy lub większy wpływ. A my ten wpływ możemy dziś zmierzyć, sprawdzić, nawet wycenić. Często widzę, że influencer marketing w firmach to bardziej intuicyjne działania PR-owe (bo inni też tak robią), niż prawilny digital marketing (ten cyfrowy, oparty o zmierzone wskaźniki). Zdarza się wcale nie rzadko słyszeć  „Panie Janku, córka pokazała takie konto na portalu XYZ, ile by kosztowało wrzucić do nich nasz produkt”. A to nie tak. Wiele już się zmienia. Widzę to szczególnie u młodych przedsiębiorców, którzy inwestują w szkolenia i są na bieżąco z narzędziami i trendami. Wartość dodana, o której muszę wspomnieć, to możliwość powiedzenia czegoś innym językiem. Wyobraźmy sobie bank, który mówi do ziomeczków o spoko karcie i fajnym szybkim rozwiązaniu dla młodych – jeśli w imieniu banku powie to młody twórca z zasięgami w odpowiedniej grupie docelowej, będzie to naturalne ocieplenie wizerunku i możliwość wyjścia ze sztywnych ram komunikacji danej firmy – dodaje Jan Jankowski.

Czego dowiedzą się uczestnicy konferencji?

Przedsiębiorcy dowiedzą się kim jest influencer, a kim nie jest. Jak ich podzielić wg. platform i tematyki. Jak analizować grupę odbiorców danego twórcy. Ile kosztują takie akcje? Jakie wskaźniki warto mierzyć, jakie narzędzia przydadzą się do raportów, czego wymagać od twórcy a kiedy dać mu wolną rękę i swobodę? Ale poza tą analityką postaramy się po prostu poszerzyć horyzonty i nieco zainspirować.  Zaprosiłem absolutnych specjalistów, którzy mają wiedzę i potrafią ją przekazywać. Są to przedsiębiorcy, prowadzą własne firmy, ale to również znani prelegenci, którzy już występowali na scenie takich wydarzeń, jak I love markeing, Social media week, czy Infoshare – konferencji, które są dla mnie top of the top. 

Prelegenci:

Kacper Zdunek

Rafał Myslinski (Suchar Codzienny)

devstyle.pl – Maciej Aniserowicz

Szczegóły wydarzenia.

Ilość miejsc jest ograniczona.

Zapisy.

Wydarzenie objęte patronatem portalu.

Grafika i fot. prelegentów – materiały Organizatora.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *