Jak pokazać swój biznes z najlepszej strony?

Jak pokazać swój biznes z najlepszej strony?

Jak pokazać swój biznes z najlepszej strony? Tak, by przyciągał odbiorców i był dobrze zapamiętany? Na co zwrócić uwagę podczas prezentacji swojej firmy, projektu, pasji?

Lubisz ładne rzeczy? Mówi się, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Jest w tym sporo prawdy. Czy odpowiednio dbasz o obraz swojej firmy? O to, jakich używasz pędzli, farb i kolorów? Co widzą Twoi potencjalni i obecni Klienci? To przecież element tak ważnej w biznesie komunikacji.

Dziś powiem o kilku aspektach związanych z wizualną prezentacją twoich działań biznesowych. Poruszę temat fotografii biznesowej, identyfikacji wizualnej, tworzenia spójnych grafik oraz prezentacji atmosfery firmy w mediach społecznościowych.

Jak pokazać swój biznes z najlepszej strony? Profesjonalne fotografie

Prowadząc biznes, z pewnością zetkniemy się z tematem fotografii. Może to być na przykład:

Fotografia produktowa (związana z produktami, które oferujesz)

Fotografia biznesowa (dotycząca Ciebie jako osoby prowadzącej firmę czy też zespołu pracowników)

W obu przypadkach niezwykle ważne jest dokładne przygotowanie i współpraca z profesjonalistami w tych dziedzinach. Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne, a już szczególnie przez Internet, koniecznie zadbaj o ich zdjęcia. Ważne są jednak też te, które dotyczą Ciebie. A może promujesz własną osobę? Tutaj również fotografie będą kluczowe. Prezentujące Ciebie. Dobre i przyciągające uwagę.

Uważam, że to Ty jesteś swoją najlepszą wizytówką. Dlatego warto pozwolić sobie na profesjonalne zdjęcia, podkreślające Twoje atuty i specyfikę działalności. Bo odpowiedź na pytanie, jak pokazać biznes z najlepszej strony, leży w Tobie. To Ty – jego twórczyni – jesteś odpowiedzią. Jeśli masz zespół, możecie przygotować ciekawe, zachęcające stylizacje, wzbogacone tematycznymi gadżetami i oczywiście radosnym uśmiechem.

Warto zainwestować w sesję zdjęciową, która będzie spójna i z której efektów będziesz zadowolona. W końcu jej efekty wykorzystasz w wielu miejscach – na swojej stronie internetowej, a także w mediach społecznościowych czy na wizytówkach. Bardzo Cię do tego zachęcam.

Jak pokazać swój biznes z najlepszej strony dzięki spójnej identyfikacji wizualnej?

Na postrzeganie Twojej Firmy na zewnątrz ma wpływ też jej oprawa graficzna. Jej przygotowaniem zajmuje się grafik. Może on opracować nie tylko logotyp, ale i wizytówki czy papier firmowy. Choć ostatecznie możesz poprzestać na samym logotypie. Jest on jednak bardzo ważny. Kojarzysz takie marki jak Nike, Coca-cola, McDonald? No właśnie… Myślę, że od razu Twym oczom ukazały się ich logotypy. Warto zlecić wykonanie takiego projektu profesjonaliście. Wierz mi: to długotrwała, twórcza i kreatywna praca warta swojej ceny. A jej efekty będą służyły Twojej firmie latami.

Posiadając zapamiętywane logo z dobrze dobraną kolorystyką, już masz niezwykle istotne wytyczne do wszelkich innych wizualnych działań. Na stronie internetowej, wewnątrz i na zewnątrz siedziby, w mediach społecznościowych i we wszelkich formach reklamy. Możesz je wykorzystać także w elementach garderoby pracowników, co dodatkowo podkreśli Wasz profesjonalizm.

Czasem, gdy jesteś na początku działań i inwestycja w logotyp przekracza Twoje możliwości, proponuję wybrać dwa – trzy kolory Twojej marki oraz jakiś ciekawy font do nazwy firmy. Niech brak logotypu nie powstrzymuje Cię przed pokazywaniem swojego biznesu z najlepszej strony – wartości Twoich produktów i usług. Jeśli nie w towarzystwie profesjonalnego logotypu, to chociaż spójnej, dobrze dobranej kolorystyki.

Jak pokazać swój biznes z najlepszej strony w mediach społecznościowych?

Często spotykam się z oporami wobec publikowania czegokolwiek w Internecie, słysząc argument: Nie mam do tego żadnego fajnego zdjęcia ani grafiki. Na szczęście dziś już nie musisz mieć drogich, profesjonalnych programów graficznych do obróbki zdjęć czy tworzenia grafik. Możesz skorzystać z bezpłatnych aplikacji i stron, które Ci w tym pomogą. Takie fotografie znajdziesz na tak zwanych stockach. Polecam na przykład pixabay, paxels, czy kaboompic. Pamiętaj jednak o prawach licencyjnych – wybieraj te na licencji CC0, pozwalającej na użytek bez wskazywania źródła. W tym artykule znajdziesz informacje o rodzajach licencji na fotografie.

Poza tym, mając zdjęcia z sesji zdjęciowej, warto używać ich do podkreślenia Twojej osobistej marki czy produktów, które oferujesz.

Ważne jest też, by trzymać się raz obranych wytycznych wizualnych, by to, jak pokazujesz swoją firmę, było spójne. Spójność pozwala być zapamiętanym. Używając raz po raz innych kolorów, stylu zdjęć, fontów, możesz wprowadzić chaos. Pokazując estetyczne grafiki, zgodne z Twoim logotypem i kolorami marki, zyskujesz większe szanse, by być zapamiętaną.

Do tworzenia atrakcyjnych grafik szczerze polecam program Canva. Jest to intuicyjne, przyjemne narzędzie i można w nim przygotować całe mnóstwo materiałów graficznych. Udostępnia ogrom gotowych wzorów i szablonów, poczynając od grafik do mediów, przez plakaty, po prezentacje. Choć czasem od tego przybytku boli wręcz głowa… Mnogość propozycji może wybić z zamierzonej spójności, do której tak zachęcam, dlatego bądź ostrożna. Sama działam od kilku lat na Photoshopie i innych programach graficznych, a odkąd poznałam Canvę, po prostu się zakochałam. Jeśli potrzebujesz wsparcia – udzielam indywidualnych szkoleń z jej obsługi i doboru spójnych projektów dla Twojej firmy.

Niezwykle pomocnym narzędziem jest też stworzenie tablicy marki. Taki moodboard pozwoli Ci odetchnąć z ulgą, gdy będziesz przygotowywać kolejne materiały. Zawarte w niej paleta barw, inspirujące zdjęcia oraz wybrane fonty są przydatną ściągą. To zdecydowanie sprzyja wizualnej spójności Twojego biznesu i pomaga Ci w działaniach promocyjnych.

Jak pokazać swój biznes z najlepszej strony. Ludzkiej strony

Na koniec chcę dodać parę słów na temat najlepszych reprezentantów Twojej firmy. Ludzi. Ciebie, Twoich pracowników, Klientów, Osób, z którymi współpracujesz. Nie bój się pokazywać. jak wygląda Wasza siedziba, co robicie w przerwach na kawę, jak się integrujecie w trakcie i po pracy. Lubimy zaglądać na backstage firm i wiedzieć, kto stoi za daną marką, produktem czy usługą. Dziś jak nigdy wcześniej kupujemy od ludzi. Tym bardziej tych, którzy są nam znani, których lubimy. Liczą się dla nas relacje, miłe podejście, życzliwy uśmiech. Ważne są INTERAKCJE!

Oczywiście, że oprawa wizualna jest ważna. Przyciąga uwagę, sprawia, ze Klienci Cię kojarzą, To też wyraz dbałości oraz szacunku – i do swych działań, i do Odbiorcy. Przecież lepiej się pracuje i dokonuje transakcji w zadbanym, uporządkowanym miejscu. Dobra oprawa podkreśli atuty wartości, jaką dajesz swoim usługami i produktami.

Mam nadzieję, że powyższe informacje odpowiedziały na pytanie jak pokazać swój biznes z najlepszej strony. Dziękuję za Twój czas i uwagę oraz życzę promowania Twoich działań atrakcyjnie, skutecznie i z radością!

Nazywam się Jola Ambrożewicz i uczę marketingu interakcyjnego – sztuki komunikacji i budowania relacji w oparciu o wartości i interakcje. Wspieram i edukuję przedsiębiorcze osoby w przynoszącej przyjemność promocji ich działań. Wierzę bowiem, że każdy ma niepowtarzalny potencjał, który warto zakomunikować światu.
Zapraszam Cię na swój FanPage , w którym znajdziesz sporo inspiracji, by pokazać swój biznes i pasje.

Autor: Jolanta Ambrożewicz.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *