Jak pozyskiwać Klientów przez Internet
by Redakcja
W dzisiejszym artykule przybliżę Ci 3 sposoby na to, by Twoja firma była lepiej widoczna w Internecie i pozyskiwała Klientów na Twoje produkty lub usługi właśnie tą drogą. Opowiem, o co warto zadbać, by budować zaufanie wśród konsumentów i odpowiadać na ich realne potrzeby tak, by chcieli korzystać właśnie z Twojej oferty. Podam przykłady, które mam nadzieję, zachęcą Cię do zadbania o ten kanał promocji i docierania do Klientów.
Jak pozyskiwać Klientów przez Internet, by trafiali właśnie do nas
Jak pozyskiwać Klientów przez Internet? Zacznijmy od przykładu.
Wyobraź sobie, że jestem potencjalną Klientką i szukam informacji o nowoczesnym leczeniu wad zgryzu nakładkami. Jeśli się zdecyduję, będę szukać gabinetu ortodontycznego w swoim mieście. Nie chcę mieć tradycyjnych drucików, tylko właśnie takie subtelne nakładki, o których usłyszałam od koleżanki. Sięgam zatem po pomoc wujka Googla.
Wpisuję pytania, które mnie nurtują. „Leczenie zgryzu przezroczystymi nakładkami”, „Jak długo trwa leczenie aparatem invisalign” „Ile godzin dziennie trzeba nosić nakładki ortodontyczne” Są to frazy kluczowe. Jestem na etapie zgłębiania tematu. Zastanawiam się, czy to na pewno dla mnie. Gdy będę bliżej decyzji, poszukam wykonawcy.
Sprawdzam w końcu „leczenie nakładkami Białystok”, żeby zobaczyć, czy ktoś to u nas robi (o ile przy wcześniej odwiedzonych stronach nie trafiłam na stronę białostockiego gabinetu). Weryfikuję też „nakładki ortodontyczne Białystok cena” czy też „ortodonta invisalign Białystok”.
*Zadanie dla Ciebie: Wejdź w buty Klienta i pomyśl, co on wpisuje w temacie Twojej oferty.
Otrzymuję kilka stron gabinetów, które przeglądam i oceniam. Jak dobrze opisali technikę, w której się specjalizują? Czy widać tam osoby, pod których będę opieką? Czy mają czytelny cennik? Jak dobrze znają się na tym, co robią – ile lat na rynku działają, jakie mają certyfikaty itd. Czy mają na swojej stronie odpowiedzi na wcześniej nurtujące mnie pytania? Czy pokazują jakieś metamorfozy? Czy zamieścili jakieś filmiki? Gdzie się mieszczą, bo przecież kilkakrotnie będę ich odwiedzać…
Własna strona www
Żebym mogła dotrzeć, choć do części z tych informacji, taki gabinet potrzebuje swojej strony www. I to jest podstawowa siedziba firmy w Internecie. To na niej mam okazję poznać firmę, jej zespół i ofertę. Weryfikuję rzetelność oraz możliwości współpracy. Czy już „na pierwszy rzut oka” wzbudza zaufanie? Czy zawiera istotne informacje? Czy jest to uporządkowane i bez problemu mogę się w tym odnaleźć? Czy ułatwiają mi kontakt, podając numer, by o coś dopytać lub umówić wizytę? A może korzystają z jakiejś rezerwacji online? Czy mają opis tego, jak najszybciej i najprościej z niej skorzystam?
Zatem, jak widzisz, pierwszym miejscem, o które warto zadbać w świecie online, jest własna witryna. To Twoja siedziba online.
Jak pozyskiwać Klientów przez Internet, biorąc pod uwagę media społecznościowe
Wciąż często spotykam się z tym, że firmy stawiają jedynie na bycie obecnym na Facebooku – zakładają FanPage, opisują, co ważniejsze i tyle. Szczególnie widoczne jest to w przypadku restauracji. A przecież ten portal powinien wspierać promocję naszej marki, a nie zastępować naszą własną stronę www.
Na Facebooku jesteśmy gośćmi i to w dość zatłoczonym otoczeniu. Ktoś wejdzie, otrzyma powiadomienie i zaraz o nas zapomni, bo zwyczajnie go rozproszy. Mało tego – nie każdej branży sam FanPage wystarczy. To właśnie na stronie www możemy zadbać o porządek, o możliwość bardziej indywidualnego ukazania tego, co robimy. Własna witryna daje nam też zdecydowanie większe możliwości związane z płatną reklamą przez wyszukiwarkę Google, jak i w połączeniu z reklamami na Facebooku, jeśli się na to zdecydujemy w przyszłości.
Własna strona www to nasza wirtualna siedziba. Przestrzeń, w której pokazujemy naszą ofertę i to, że jesteśmy swojej dziedzinie ekspertami. Potraktuj ją jako absolutny must have w przypadku działań biznesowych. To tu odsyłasz na wizytówkach, w rozmowach z Klientami czy na profilach, w tym osobistych w mediach społecznościowych.
Wiele firm w czasie pandemii na prędko zakładało strony, by móc lepiej kontaktować się z Klientami, czy też aktywować w nich możliwość zamówień online itd. Już dziś zadbaj o to, by mieć więcej odwiedzin i możliwości pokazania tego, co robisz. Wizerunek i widoczność w świecie online to obecnie podstawy.
Tobie na początek wystarczy strona, na którą Klient trafi dzięki wspomnianym wyżej wyszukiwaniom w Google. Niech będzie estetyczna, posiada najistotniejsze zakładki (np. o nas, oferta, galeria (szczególnie w przypadku branży beauty) cennik, kontakt) i czytelne wezwanie do działania takie jak na przykład: „Umów się na wizytę” / „Skorzystaj z konsultacji” / „Zamów online” itp. Zawsze możesz ją modyfikować i poszerzać jej możliwości np. o opcję bloga czy zakładki najczęstszych pytań, o czym jeszcze napiszę pod koniec.
Jak pozyskiwać Klientów przez Internet – Wizytówka Google
Gdy już masz swoją siedzibę internetową, warto zadbać o jej lepszą widoczność. Nie będę się wdawać w szczegóły związane z pozycjonowaniem czy płatnymi reklamami. Zależy mi na tym, by podsunąć ci sposoby – najprostsze, bezpłatne i dające świetne efekty. Większe inwestycje zostawiamy na potem.
Wracając do moich poszukiwań, załóżmy, że po kilku dniach wracam do przeglądarki i ponownie szukam tych kilku gabinetów ortodontycznych. Kojarzę nazwę, wpisuję i moim oczom ukazuje się coś więcej niż tradycyjny link do strony. To wizytówka, która zdecydowanie się wyróżnia. Ma zdjęcia, mapę dojazdu, informacje o adresie i godzinach otwarcia, a nawet numer kontaktowy. Zawiera też oznaczenie gwiazdkowe, które odsyła do opinii Osób, które z tego miejsca korzystały. To tym bardziej wzbudza moje zaufanie.
Jest to rozwiązanie bezpłatne oferowane przez wyszukiwarkę Google. Usługa nazywa się Google Moja Firma. Możesz założyć taką wizytówkę za darmo i sprawić, że Twoja firma i witryna wyróżni się na tle pozostałych. Dodatkowo, zgłębiając to narzędzie, możesz wykorzystać też inne funkcjonalności jak dodawanie produktów, zdjęć, czy wpisów. Serdecznie Cię zachęcam do zgłębienia możliwości tego narzędzia i sprawienia, że będą grały na Twoją korzyść.
Blog lub zakładka najczęstszych pytań sposobem na pozyskiwanie Klientów
Żeby Twoja firma była widoczna po wpisaniu nurtujących potencjalnego Klienta pytań – fraz kluczowych, warto postawić na coś jeszcze. Mam na myśli systematycznie prowadzonego bloga lub co najmniej zakładkę z najczęstszymi pytaniami Klientów. To zawsze wpływa pozytywnie na Twoją widoczność, jak i zaufanie Klientów. Google widzi, że użytkownicy wchodzą na Twoje treści i z nich korzystają. To oznacza, że Twoja strona niesie wartość, warto więc pokazywać ją częściej i wyżej szerszemu gronu internautów.
Przydaje się to tym bardziej, jeśli działasz na terenie całego kraju. Pamiętasz, jak wpisywałam „Jak długo trwa leczenie aparatem invisalign”? Pokazały mi się wpisy z salonów w innych miastach. I choć poznałam odpowiedzi, to i tak w tej sytuacji nie będę przecież jechać np. do Warszawy.
Fakt, że firma, która wyczerpująco opisuje temat, jakim się zajmuje, dodaje różne wpisy, porównania produktów i rankingi itp. zyskuje w moich oczach, jest niezaprzeczalny. Nie zawsze jednak skorzystam z oferty, jeśli wiąże się to z usługą na miejscu. Jest jednak wiele sytuacji działań o zasięgu ogólnopolskim.
Podam Ci kolejny przykład. Prowadzę sklep internetowy z programami do kosztorysowania. Wysyłam je do Klientów z różnych zakątków Polski. W sieci jest kilkanaście sklepów oferujących, choć część takiego jak ja asortymentu. Ja jednak w przeciwieństwie do konkurencji mam bloga. Tam zaś sporo wpisów, które już na etapie rozglądania się pomagają Klientom poznać specyfikę produktu, dowiedzieć się o najpopularniejszych markach czy też ważnych rzeczach, jakie warto zgłębić przed ostatecznym wyborem.
Mój blog generuje mnóstwo wizyt Klientów na różnym etapie dojrzałości do zakupu. Dzięki zamieszczonym tam treściom nabywają wiedzę, poznając moją markę i mnie – jako doradcę w danej dziedzinie. Czytają, zastanawiają się, wracają po zakup. Czasem dzwonią lub piszą, by jeszcze o coś dopytać lub dzięki otrzymanym wskazówkom (także w formie e-poradnika do pobrania) podejmują decyzję o zakupie.
Jak pozyskiwać Klientów przez Internet, nawet gdy śpisz
Moim zdaniem prowadzenie bloga to najlepsza droga, by pozyskiwać Klientów przez Internet, jak i ułatwić sobie pracę. Jeśli ktoś po raz setny pyta Cię o samo, zamiast opisywać to ponownie w mailu czy na messengerze, wysyłasz link do wpisu na ten temat. Gotowe! Zadowolone obie strony.
Przygotowane tak treści cały czas przyprowadzają do Twojej firmy nowych Klientów. Przez całą dobę! Więcej podpowiedzi na temat tego, o czym pisać, by zwiększać …. Znajdziesz w tym artykule.
A jeśli myślisz na poważnie o rozwijaniu swojej firmy i robieniu tego przy wykorzystaniu możliwości, jakie daje nam Internet, to mam dla Ciebie wyjątkowe zaproszenie. Już na początku czerwca odbędzie się konferencja online Jak żyć w necie, podczas której ponownie będę miała przyjemność wystąpić. Moja prelekcja ściśle wiąże się z przedstawionym dziś tematem i nosi tytuł „12 sposobów na treści, które będą przyprowadzać do Ciebie Klientów. Codziennie.”
Poza mną wystąpi wiele innych przedsiębiorczych osób, które z sukcesami wykorzystują możliwości świat a online do rozwoju swoich biznesów. Zapraszam Cię więc serdecznie. Możesz zapisać się tutaj i odebrać bezpłatną wejściówkę umożliwiającą obejrzenie nagranych prelekcji przez dobę od publikacji. Możesz także zainwestować w bilet VIP i zyskać dostęp do tej skarbnicy praktycznej wiedzy i dodatkowych bonusów od Prelegentów na dłużej.
Mam nadzieję, że ten artykuł zachęci Cię do pozyskiwania Klientów przez Internet. Jeśli potrzebujesz indywidualnego wsparcia lub porady – zapraszam do kontaktu.
Nazywam się Jolanta Ambrożewicz i moją pasją jest marketing interakcyjny – sztuka komunikacji i budowania relacji w oparciu o wartości i interakcje.
Odczarowuję zły urok rzucony na słowo „promocja”. Sprawiam, że marketing i sprzedaż stają się dla przedsiębiorczych Kobiet przyjemnością. W końcu mogą to robić w zgodzie ze sobą, autentycznie i z radością. Bez stresu, poczucia zagubienia i narzucania się Odbiorcom.
Zapraszam Cię na swój FanPage, w którym znajdziesz sporo inspiracji, by pokazać swój biznes i pasje. Możesz także dołączyć do mojej sieci na LinkedIn
Grafika i fot. – materiały Autorki.
Autor: Jolanta Ambrożewicz
Recommended Posts
Najlepszy krem na noc – co trzeba wiedzieć o jego wyborze?
02 grudnia, 2024