Jak się przygotować do sesji biznesowej?

Jak się przygotować do sesji biznesowej?

Ostatnio często słyszę pytania o to, gdzie wykonałam zdjęcia, których używam do komunikacji w mediach społecznościowych. Postanowiłam opisać ten temat szerzej, by Twoje także wyszły świetnie.

W ubiegłym miesiącu pisałam o tym, w jaki sposób pokazać swój biznes z najlepszej strony. Poruszałam tam temat fotografii wizerunkowej. Przekonałam się, że to bardzo istotny element sprawiający, że zyskujesz więcej pewności siebie, swobody i radości z prowadzonych działań.

Dla kogo w ogóle potrzebna jest sesja zdjęciowa? Szczerze mówiąc, uważam, że każda kobieta powinna sobie pozwolić na profesjonalną sesję fotograficzną. Nawet jeśli nie prowadzi biznesu. To niesamowita przygoda i niezwykła pamiątka, która uwiecznia nas tu i teraz, a zostaje na zawsze. Wracając jednak do biznesu…

Jak się przygotować do sesji biznesowej? Cel i jej zastosowanie

Planując sesję biznesową, powinnaś sobie zdawać sprawę z jej celu. Jest nim niewątpliwie pokazanie Twojej osoby i zachęcenie Odbiorcy do wejścia z Tobą w interakcję. Ważne, by fotografia przyciągała uwagę i oddawała zarówno Twój wyjątkowy charakter, jak i odzwierciedlała Twoje działania. Inaczej będą wyglądały fotografie stylistki paznokci, a inaczej agentki ubezpieczeniowej.

Do czego będziesz używać zdjęć? W jakich mediach masz zamiar je zamieszczać? Co takiego ma obrazować Twój wizerunek? Jakie elementy lub sceneria są wskazane w Twojej branży? Czy potrzebujesz jakichś specyficznych ustawień?

Ja na przykład od razu zakładałam, że będę potrzebować przestrzeni, w której umieszczę jakieś teksty. Wzięłam więc ze sobą duży blok rysunkowy. Tworzę kursy i szkolenia online i wiedziałam, że taki układ będzie mi potrzebny do reklam na Facebooku oraz do zdjęć w tle.

Jak się przygotować do sesji biznesowej? Wybór fotografa

Poniżej przedstawię Ci kilka wskazówek dotyczących wyboru fotografa, który wykona dla Ciebie sesję biznesową.

1. Rozejrzyj się wśród znajomych. Czy ktoś robi takie zdjęcia? Zobacz portfolio i zgłoś się do twórcy po więcej szczegółów.

2. Zapytaj znajomych czy kogoś takiego mogą polecić – zwykle otrzymasz kilka wskazówek. Obejrzyj dotychczasowe prace i zapytaj o terminy, warunki współpracy oraz cennik.

3. Koniecznie obejrzyj dotychczasowe realizacje, by poznać styl tej osoby. Zobacz, w jakich przestrzeniach i scenografii wykonuje zdjęcia.

4. Zdecyduj na jakich zdjęciach Ci zależy, do czego będziesz je wykorzystywać. Zastanów się nad gadżetami i omów to z fotografem jeszcze przed sesją.

Istotne jest, byś dobrze się czuła podczas sesji. Dlatego warto choć trochę znać fotografa, z którym się współpracuje. Zachęcam też do zrobienia w tym dniu profesjonalnego makijażu i fryzury. Niektóre studia fotograficzne mają takie usługi w cenie lub współpracują z kimś, kogo mogą polecić.

Wiele osób nie lubi pozować i uśmiechać się „na zawołanie”. Sama miałam z tym kiedyś spory problem. Pamiętaj jednak, że to Twoja sesja i potraktuj ten dzień jako ciekawą przygodę. Zawsze możesz włączyć na planie jakiś skecz z Internetu lub po prostu poopowiadać kawały.  Tak czy inaczej, bardzo zachęcam do uśmiechu, bo to naprawdę przełamuje lody.

Pomyśl też, jak jeszcze możesz wykorzystać tę okoliczność. Efekty mojej sesji powstały dzięki połączeniu kilku kropek… Tego dnia wykonałam po prostu próbny makijaż i fryzurę ślubną, a zaraz po sesji pobiegłam na swój wieczór panieński. Może i Ty wyjdziesz tego wieczoru na jakieś spotkanie lub randkę?

Przygotowanie do sesji biznesowej – gadżety

Zastanów się ponownie nad stylistką paznokci i agentką ubezpieczeniową, o których wspominałam. Jakie elementy wokół nich widzisz, gdy zamykasz oczy? Jaką scenerię?

Ja w pierwszym przypadku widzę lśniące ozdoby, kolorowe lakiery i lampkę, która osusza je na paznokciach. W drugim biurko, przenośny komputer, kalendarz, tabele z różnorodnymi ofertami… Widać różnice, prawda?

A jak jest u Ciebie? Zastanów się co najbardziej symbolizuje to, czym się zajmujesz. Jak się przygotować do sesji biznesowej w Twoim przypadku?

Dlaczego zalecam wykorzystanie przedmiotów? Ponieważ myślimy obrazami. Umysł lubi kojarzyć, iść na skróty. Sesja więc, moim zdaniem, powinna ułatwiać Odbiorcy zapamiętanie tego, co widzi. Dodatkowo, jeśli masz możliwość powiązania sesji z identyfikacją wizualną swojej marki i jej kolorami – tym lepiej dla Ciebie.

Jak widzisz, ja użyłam atrybutów, które pomagają mi w codziennej pracy. Doradzam biznesowo i uczę – także online. Komputer to moje podstawowe narzędzie. Codziennie korzystam z notatnika i telefonu, z którymi spotkasz mnie nie tylko w biurze, ale i na wszelkiego rodzaju eventach czy szkoleniach. Wiecznie coś poznaję, zapisuję, odkrywam i uwieczniam, a potem chętnie się tym dzielę. Na przykład w postaci artykułów, praktycznych wskazówek i dostosowanych do potrzeb moich Klientów rozwiązań związanych z promowaniem ich działań. Do tego mój ulubiony kubek, długopis i dopasowana biżuteria.

Podczas mojej sesji u Lawreszuk.eu  zastosowaliśmy turkusowe tło. To jeden z kolorów mojej marki. Jestem pasjonatką turkusowych organizacji i twierdzę, że warto angażować pracowników w działania firmy, również te związane z jej promowaniem. Turkus zakłada tworzenie wspierającego środowiska, zapewnia poczucie wolności, a dzięki czemu uwalniania kreatywność całego zespołu. Na tym bazuję, szkoląc.

Jak się przygotować do sesji biznesowej? Podsumowanie

Myślę, że poznałaś już najważniejsze informacje na temat przygotowań do sesji biznesowej. Pamiętaj, by na plan zdjęciowy zabrać ze sobą dobry humor, wizję tego jakich finalnie zdjęć potrzebujesz oraz otwartość na wskazówki fotografa.

Baw się dobrze i wykorzystuj fotografie tak, by służyły spójnemu wizerunkowi Twojej firmy. I pamiętaj – to naprawdę świetna inwestycja, która posłuży Ci na wielu płaszczyznach.

Jeśli jednak spotkanie z fotografem masz jeszcze przed sobą, nie powstrzymuj się przed mówieniem o tym, czym się zajmujesz. Niech to nie hamuje Cię przed działaniami na rzecz promowania Twojego biznesu. Póki co, możesz działać ze zdjęciem wykonanym własnymi siłami, a potem wywołać efekt „WOW!” dodając w mediach fotografie z sesji. U mnie podziałało.

Nazywam się Jola Ambrożewicz i moją pasją jest marketing interakcyjny – sztuka komunikacji i budowania relacji w oparciu o wartości i interakcje. Wspieram i edukuję przedsiębiorcze osoby w przynoszącej przyjemność promocji ich działań. Wierzę bowiem, że każdy ma niepowtarzalny potencjał, który warto zakomunikować światu.

Zapraszam Cię na swój FanPage, w którym znajdziesz sporo inspiracji, by pokazać swój biznes i pasje.

Fot. w tekście Lawreszuk.eu

Grafika – materiały autora.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *