„Jeżeli wybieramy zawód zgodnie z zainteresowaniami, praca ma szansę stać się pasją”

„Jeżeli wybieramy zawód zgodnie z zainteresowaniami, praca ma szansę stać się pasją”

Pierwszy gabinet otworzyła w 1982 roku, dziś jest właścicielką jednego z najbardziej znanych salonów kosmetycznych. Jak z sukcesem zbudować wieloletni biznes i jakie są kobiety z Podlasia opowiada Helena Milewska – Cieślewicz z Nefretete Spa.

ObcasyPodlasia.pl Jak to się stało, że zajęła się Pani właśnie kosmetologią?

Helena Milewska – Cieślewicz: Już w liceum wiedziałam że chcę zajmować się zachowaniem młodości i pielęgnacją urody. Nie był to wtedy popularny zawód. Były tylko 3 szkoły w Polsce. Obecnie tylko w Białymstoku jest ok. 8 szkół policealnych w tym 2 wyższe.

Kiedy i jak powstał salon Nefretete Spa?

Pierwszy gabinet kosmetyczny otworzyłam w 1982 roku w Suwałkach. Od tego czasu prowadzę działalność związaną z zawodem. Kosmetologia jest branżą dynamicznie rozwijającą się i obliguje do rozwoju, zdobywania nowych kompetencji, wprowadzania nowości technicznych. W 2008 r stworzyłam zakład, który ma najbardziej rozbudowaną ofertę w regionie dla wymagających klientów. Pozyskałam na innowacyjne technologie fundusze europejskie.

Początki istnienia salonu to czasy dużej konkurencji na białostockim rynku?

Gdy założyłam firmę, nie były popularne usługi kosmetyczne i było niewiele salonów.

A jak jest dziś?

Obecnie zadbany wygląd jest synonimem sukcesu. Zawód stał się modny mimo że powstały zaoczne szkoły, których absolwentki zaniżają jego rangę. Jest dużo salonów kosmetycznych o bardzo zróżnicowanym poziomie. Niektóre bardzo dobre. Konkurencją są też kliniki medycyny estetycznej oferujące zabiegi w zakresie kosmetologii estetycznej wykonywane przez dermatologów lub stomatologów którzy stają się specjalistami od urody.

Przez lata istnienia salonu wiele się zmieniło pod kątem prowadzenia biznesu. Oprócz świadczenia usług są też eventy, konferencje, konkursy. Spotykamy tam przeważnie też logo Nefretete Spa. Domyślam się, że po latach działalności mogłaby Pani spokojnie „robić swoje”. Jednak prężnie utrwala Pani wizerunek swojej marki poprzez tego rodzaju inicjatywy.

Kiedyś uzupełniałyśmy się z chirurgią plastyczną ( pielęgnacja po zabiegach chirurgicznych) i dermatologią ( wysyłałyśmy na konsultacje pacjentów z chorobami skóry). Obecnie lekarze wchodzą w kompetencje kosmetyczek i kosmetologów. Moja firma prowadzi szkolenia i staże dla studentów pod hasłem: Edukacja/Motywacja/Inspiracja. Stąd też chętnie wspieram projekty i konkursy studenckie, czasami cele charytatywne. Należę do PSWF (Podlaskiego Stowarzyszenia Właścicielek Firm).

Uważam, że sekretem sukcesu długoletnich biznesów jest to, że ich właściciele wraz ze swoją działalnością ewoluują, dostosowując się do zmian na rynku, potrzeb klientów i rozwoju. Myślę tutaj też o Nefretete. Pani branża nie pozwala na stanie w miejscu. Ciągle powstają nowe zabiegi, kosmetyki. To wymaga ciągłego rozwoju, dostosowania się?

To moja pasja więc łatwo mi wszystko przychodzi. Uczestniczę w kongresach w kraju i za granicą. W 2006 r zdobyłam główną nagrodę w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez ,,Elite 2000″. Wygrałam wylot na szkolenie do Instytutu Doktora Grandela w Augsburgu. Współpracowałam z największymi wydawnictwami w kraju przy sesjach modowych i udzielaniu porad dla czytelniczek. Śledzę nowe trendy w branży a przede wszystkim słucham klientów pomagając im w zmianie wizerunku, zachowaniu młodości, usuwaniu problemów skórnych. Konsekwencja i solidność to cechy, które pozwoliły mi połączyć kosmetykę leczniczą i upiększającą z kosmetologią estetyczną oraz ofertą masaży spa i wellness. Zatrudniam specjalistów z wiedzą i pasją którzy razem ze mną tworzą klimat zakładu.

W swojej działalności stawia Pani przede wszystkim na ….

Zapewniamy bezpieczeństwo, doskonale efekty zabiegów, budujemy trwałe relacje z klientami którzy nam ufają wybierając mój salon. Pracownicy mają wysokie kwalifikacje, są empatyczni, otwarci na potrzeby klientów, chętnie uczą się nowych kompetencji, wspierają się i uzupełniają wzajemnie. Wprowadzam stale nowe technologie utrzymując w czołówce pozycje firmy.

Jak ważny według Pani jest odpowiedni zespół pracowników?

Pracownicy są filarem firmy. Ich zaangażowanie i kompetencje sprawiają, że klienci chętnie korzystają z naszych usług. Moi pracownicy są dumni z tego gdzie pracują i świadomi że mają udział w tworzeniu marki Nefretete spa. Ufamy sobie wzajemnie i cieszymy się zaufaniem klientów.

Co poradziłaby Pani naszym Czytelniczkom jako doświadczona bizneswoman?

Nie czuje się na tyle kompetentna by doradzać gdyż każda z Pań wybiera inną karierę i ma własny cel, ale ważne są cechy takie jak cierpliwość, determinacja, umiejętność radzenia w trudnych sytuacjach, wiara w sukces i własne możliwości, otwartość na ludzi którzy z nami pracują i tych którzy korzystają z efektów naszej pracy. Jeżeli wybieramy zawód zgodnie z zainteresowaniami, praca ma szansę stać się pasją. Wtedy wszystko się samo układa, jak w życiu. Kobiety na Podlasiu radzą sobie w trudniejszych warunkach niż od Warszawy na zachód. Tworzą ogromny potencjał gospodarczy i społeczny. Działają na wielu płaszczyznach z równie mocnym zaangażowaniem.

Dziękujemy.

Fot. Archiwum własne Helena Milewska – Cieślewicz, Fot. Magda Ławreszuk

Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *