Laptop nie chce współpracować – istotne ostrzeżenia, które wysyła Ci Twój sprzęt

Laptop nie chce współpracować – istotne ostrzeżenia, które wysyła Ci Twój sprzęt

Najbardziej popularnym obecnie hasztagiem krążącym w sieci jest #zostańwdomu. To o czym marzyliśmy wręcz do niedawna, stało się dla niektórych nie do zniesienia. W związku z zaistniałą sytuacją, która wymusiła na nas pracę zdalną, nauczanie online, to ciężki czas nie tylko dla nas. Praktycznie bez wytchnienia pracują nasze laptopy, tablety i komputery. Co, kiedy laptop nie chce współpracować? Jakie symptomy zwiastują rychłą usterkę? Co powinno Cię zaniepokoić?

Jeżeli pracujesz poza domem, bardzo często korzystasz ze sprzętu udostępnionego Ci przez pracodawcę. W czasie prywatnym funkcjonujesz na „domowym” laptopie. Jeśli zaś prowadzisz własną firmę, zazwyczaj używasz tego samego laptopa do działań prywatnych i pracy.

Niezależnie od tego, do której grupy należysz, Twój sprzęt jest teraz obciążony pracą znacznie bardziej niż dotychczas. Połączenia pracy w wymiarze home office i zdalnego nauczania, podczas których Twój laptop lub komputer praktycznie „nie stygnie” niesie za sobą częstsze usterki – spowodowane szybszym zużyciem niektórych podzespołów, związane z oprogramowaniem, które dotąd nie było nam potrzebne, ale też mechaniczne. Zdarza się wtedy, że nasz laptop nie chce z nami współpracować, niestety jak to w życiu bywa – w najmniej dogodnym momencie.

Laptop nie chce współpracować – co powinno Cię zaniepokoić

Laptop sam się wyłącza. Samoistne wyłączenie się laptopa nie zawsze musi być zwiastunem zbliżających się problemów. Może to być spowodowane zwyczajnie złym użytkowaniem, które powoduje, że sprzęt się przegrzewa. Pracując, czy ucząc się w domu, pamiętaj, że laptopy nie zostały stworzone do pracy w łóżku – na kolanach lub kocu. Potrzebują płaskiej powierzchni, która umożliwi im dopływ powietrza do otworów wentylacyjnych. Jeśli mimo zapewnienia odpowiednich warunków pracy Twój sprzęt w dogodnej dla siebie chwili postanawia się wyłączyć, może to być oznaką awarii układu chłodzenia.

Ciemny ekran. Kolejnym częstym zwiastunem awarii, a właściwie już awarią laptopa jest ciemny ekran pomimo pracy samego sprzętu. Często jeszcze zanim na naszym ekranie zapanuje totalna ciemność, pojawiają się jej zwiastuny – zniekształcony obraz, kolorowe pasy pionowe bądź poziome. Wszystkie objawy mogą być oznaką uszkodzenia płyty głównej – najprawdopodobniej układu graficznego.

Powolna” praca systemu, często określana mianem „mielenia”. To objaw, który może zwiastować wiele mniej lub bardziej poważnych awarii. Od fizycznych zanieczyszczeń np. sierści w wentylatorze procesora, kurzu, co uniemożliwia odpowiednie chłodzenie, po uszkodzenie dysku twardego – równoznaczne z utratą danych na nim zapisanych.

Nie ma problemu, jeśli laptop jest nadal na gwarancji. Jeśli jego zachowanie jest niepokojące, pakujemy go i zgłaszamy usterkę.

Co, jeśli gwarancja się skończyła, a laptop nie chce współpracować?

Czy konieczne są w takim wypadku poszukiwania serwisu i wizyta w nim?

Niekoniecznie. Większość usterek (szczególnie o charakterze niemechanicznym) można naprawić zdalnie. Mechaniczne natomiast można częściowo zdiagnozować. Jako Eldam oferujemy bezpieczne i zdalne połączenie, które umożliwia rozwiązanie większości problemów bez kontaktu z Klientem i bez wychodzenia z domu dla jego wygody. Jeśli walczysz z mechanicznym uszkodzeniem swojego narzędzia pracy, odezwij się do nas. Umówimy się na bezpieczny i bezkontaktowy odbiór i diagnozę Twojego sprzętu.

Wielu awariom można zaradzić zawczasu – nie czekaj do momentu, w którym okaże się, że laptop nie chce współpracować, a Ty ryzykujesz utratę danych i nieodwracalne uszkodzenie sprzętu. Regularna konserwacja sprzętu działa niczym profilaktyka. Często ludzie o niej zapominają i pomijają, a jest równie ważna jak np. wymiana oleju, płynów w samochodzie.

Jeżeli z racji zaistniałej sytuacji do łask wrócił stary, schowany gdzieś na dnie szuflady, laptop, również należy pamiętać o tym, że zanim zechce z nami współpracować – musimy go odpowiednio do tego przygotować.

O tym już w kolejnym artykule.

Autor: Elżbieta Stankowiak

Eldam Elżbieta Stankowiak

Źródło fot. Pixabay

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *