Marka osobista w świecie wirtualnym? Sprawdź, czy przestrzegasz tych zasad

Marka osobista w świecie wirtualnym? Sprawdź, czy przestrzegasz tych zasad

Firmy przenoszą się do internetu. W dzisiejszych czasach szukanie produktów i usług zaczyna się online. Szukamy w nim nie tylko ubrań, butów, elementów wyposażenia wnętrz, książek. W mediach społecznościowych pytamy znajomych, czy mogą polecić mechanika, hydraulika i szewca. A kiedy otrzymamy podpowiedzi, chcemy sprawdzić opinie od innych osób, nie tylko naszych znajomych.

W czasach, w których technologie zdominowały nasze życie i aktywność, chęć pozostania offline wydaje się utopijną ułudą. Obecność w internecie staje się czymś standardowym i naturalnym, a nawet koniecznym. Jak się odnaleźć w zagmatwanym świecie sieci społecznościowych? Jak zarządzać swoim wizerunkiem i przyciągać do siebie potencjalnych klientów?

1. Bądź widoczny

W tych czasach możemy już zacząć mówić o społecznej presji bycia online. Nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz… Nie ma Cię w Google, nie istniejesz… To sformułowania przerysowane, ale dobrze obrazujące trend. Aby zbudować jakąkolwiek markę w internecie, powinnaś być widoczna. Ustawianie profili w mediach społecznościowych jako niepubliczne w rekruterach i osobach, które chcą z Tobą nawiązać współpracę, może wywołać wrażenie, że się ukrywasz lub masz coś do ukrycia. Nie chcesz tego efektu. Zamiast się ukrywać, pokaż takie informacje, które przedstawią Cię w odpowiednim świetle. Te, z których chcesz być znana…

2. Określ własną unikalną propozycję wartości

Widoczność ma niewielką wartość bez przejrzystości, spójności i autentyczności. Odpowiedz na pytanie, kim jesteś, co wyróżnia cię spośród innych, jaką dodatkową wartość oferujesz swoim odbiorcom oraz jaką wiadomość chcesz im przekazać. Efekt Twojej pracy możesz umieścić w prezentacji na Facebooku, w podsumowaniu zawodowym na LinkedIn, a także na własnej stronie internetowej.

3. Uzupełnij profile w mediach społecznościowych

Nie ma widoczności bez obecności. Aby ktoś dowiedział się o twoim istnieniu, powinnaś się pokazać. Możesz do tego wykorzystać profile w mediach społecznościowych. Uzupełnij cześć „Prezentacja” w swoim profilu na Facebooku. Wykorzystaj ją, by poinformować odwiedzających profil, czym się zajmujesz i gdzie jeszcze można Cię znaleźć. Uzupełnij profil na LinkedIn przynajmniej podstawowymi informacji zawodowymi. Dzięki temu staniesz się widoczna nie tylko w wyszukiwarce tego portalu, ale i w wyszukiwarce internetowej. To dla Ciebie duża szansa, jeśli nie masz własnej strony internetowej!

4. Dobierz media społecznościowe do własnych preferencji

Niektórzy mówią: „Bądź wszędzie tam, gdzie są twoi odbiorcy”. Tyle że takich miejsc może być naprawdę dużo. Zacznij od zastanowienia się, w których mediach społecznościowych spędzają czas Twoi odbiorcy, czytelnicy, potencjalni klienci. Przemyśl swój obecny sposób pozyskiwania klientów: skąd przychodzą? Nie stawiaj wszystkiego na jedną kartę (tzn. na jedno medium społecznościowe…). Poza obecnością na portalach społecznościowych, zadbaj o własne miejsce w internecie. Najlepiej, by była to strona internetowa. Pamiętaj, że twoja aktywność powinna być ciekawa i przekonująca. Dlatego zastanów się też, w których medium będziesz się czuła najlepiej. Następnie wybierz 2 platformy.

5. Mierz swoje wyniki w mediach społecznościowych i internecie

Porzuć chaos na rzecz strategicznego myślenia. Określ miary, według których będziesz oceniać skuteczność swoich działań online. Przemyśl, które z miar miarą największe znaczenie. Możesz wybrać z następujących:

  • wzrost ilości obserwujących,
  • ilość wejść na stronę internetową,
  • ilość reakcji pod postami.

Oczywiście, to tylko propozycje, które możesz dowolnie dostosować do własnych potrzeb. Ważne, abyś była w stanie zweryfikować, czy robisz postępy, czy raczej się cofasz.

Autor: Monika Gawanowska

O Autorce:

Trener, strateg, coach, autorka książki „Marka osobista bez tajemnic”. Specjalizuje się w personal brandingu i LinkedIn. Od początku 2018 roku przeszkoliła ponad 1400 osób. Wystąpiła przed mniejszą lub większą publicznością kilkadziesiąt razy. Autorka wielu publikacji, m.in. w magazynie „Marketing w Praktyce” oraz Dzienniku Gazecie Prawnej.

Współpracuje z przedsiębiorcami, prowadzącymi małe firmy, jak i z organizacjami, zatrudniającymi po kilkaset osób w branżach: finansowej, ubezpieczeniowej, inwestycyjnej, PR, motoryzacyjnej, IT, budowlanej i FMCG.

Sprzedawca z 12 – letnim doświadczeniem.

W internecie znajdziesz mnie m.in. na stronie: www.monikagawanowska.pl.

Chcesz sprawdzić, z kim dotychczas pracowałam? Wybrane rekomendacje znajdziesz w moim profilu na LinkedIn.

Źródło fot. Pixabay

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *