„Marka wspiera markę” mulitbrandowy pokaz mody w Łodzi

"Marka wspiera markę" mulitbrandowy pokaz mody w Łodzi

7 kwietnia na zaproszenie Organizatorów wydarzenia „Marka Wspiera Markę”, nasza redakcja gościła na multibrandowym pokazie mody, który odbył się w Łodzi.

Organizatorami wydarzenia byli Personal Branding Polska i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Idea projektu to współpraca, łączenie marek oraz wzajemna wymiana dlatego podczas pookazu zobaczyć mogliśmy kreacje dobrze już znanych projektantów jak i tych debiutujących w świecie mody. W trakcie pokazu, który odbył się w Centralnym Muzeum Włókiennictwa swoje kolekcje zaprezentowali: De La Fotta, Klaudia Markiewicz, Simona Nikołajewska, Angelika Józefczyk, Kalina Kocemba, Kamil Hala i Maciej Piłat.

Jednak sam projekt uwzględnia nie tylko marek modowych, ale także firm z innych sektorów np. kosmetycznego, spożywczego czy motoryzacyjnego.
O projekcie i jego założeniach rozmawiamy z Katarzyną Grzybowską – Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

ObcasyPodlasia.pl: Skąd pomysł na zorganizowanie pokazów „Marka Wspiera Markę” właśnie w Łodzi?

Katarzyna Grzybowska: Jest wiele powodów, dla których warto było zorganizować przedmiotowe wydarzenie właśnie tutaj. Pierwszym i niezaprzeczalnym jest historia miasta, jego włókiennicze korzenie. Drugi argument to silne centrum akademickie. Trzeci powód to silny ośrodek przemysłu włókienniczego i mody. Wszystko to razem stanowi wielki atut województwa łódzkiego.

Jedną z sześciu kluczowych branż, wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji dla Województwa Łódzkiego LORIS 2030 jest Nowoczesny Przemysł Włókienniczy i Mody (w tym wzornictwo). Wychodząc naprzeciw potrzebom w zakresie kreowania pozytywnego wizerunku przemysłu włókienniczego i mody w regionie, Województwo Łódzkie zdecydowało się podjąć współpracę z Panią Anną Szubert, właścicielką Personal Branding Polska oraz jedyną autorką projektu, w celu współorganizacji wydarzenia pn. „Marka Wspiera Markę”.

Województwo Łódzkie jako współorganizator wydarzenia, dostrzega w nim znaczący potencjał umożliwiający promocję regionalnej inteligentnej specjalizacji – Nowoczesnego Przemysłu Mody i Włókiennictwa. Wydarzenie to odpowiedź na kluczowy problem sektora, czyli niekorzystny wizerunek oraz brak wydarzeń integrujących przedsiębiorców (nie tylko w branży mody).

W projekcie chodzi nie tylko o samą modę, ale też o współpracę różnych marek?

Idea wydarzenia „Marka Wspiera Markę”, uwzględnia współpracę nie tylko marek modowych, ale także firm z innych sektorów, np. kosmetycznego, spożywczego, pończoszniczego czy jubilerskiego, a nawet bankowego.

Firmy, które osiągnęły już sukces na rynku, mają świadomość jak ważne jest wsparcie na początku prowadzenia własnego biznesu, dlatego oferują swoją pomoc. Każda z firm biorących udział w wydarzeniu dokłada swoją „cegiełkę” do sukcesu tego wydarzenia. To pokazuje także jak wielu mamy przedsiębiorców w Województwie Łódzkim, którzy są odpowiedzialni społecznie.

Jak dużego zaplecza logistycznego wymagało przedsięwzięcie?

Zorganizowanie multibrandowego pokazu mody, to nie tylko przygotowania związane z częścią artystyczną (pokazem mody), ale także zaplanowanie wszystkich szczegółów organizacyjnych, które mają przełożenie na efekt końcowy.

Dobrze zaplanowany event pozytywnie promuje organizatorów, projektantów i partnerów oraz umożliwia proces integracji środowiska, na czym również nam bardzo zależy. Właściwie zorganizowany pokaz mody pozostaje na długo w pamięci gości, dlatego w trakcie roboczych prac do pokazu, staraliśmy się zadbać o każdy najdrobniejszy element.

Pochlebne opinie gości po pokazie są dla organizatorów formą podziękowań i docenienia ogromnego nakładu pracy nie tylko naszej, ale także partnerów wydarzenia, projektantów, firm zapewniających określone usługi.

Jakie były Państwa oczekiwania względem tej, pierwszej edycji?

Nadrzędnym celem wydarzenia „Marka Wspiera Markę” jest promocja polskiej mody i designu. Szczególną uwagę organizatorzy przykładają do wsparcia promocyjnego absolwentów uczelni artystycznych. Ten cel został w pełni osiągnięty.

Nie zapominamy jednak o przesłaniu, które niesie nazwa przedsięwzięcia i I edycja wydarzenia w Łodzi jest na to dowodem. Udowodniliśmy, że współpraca międzysektorowa jest możliwa, oraz że w regionie mamy firmy, które są gotowe wesprzeć marki i projektantów, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie.

Z jakim odbiorem spotkały się pokazy?

Reakcje gości oraz widzów on-line, opinie tuż po pokazie, a także relacje z wydarzenia zamieszczone w mediach są najlepszym dowodem na to, że wszystkie pokazy spotkały się z bardzo pozytywnym i entuzjastycznym odbiorem. Zaproszeni gości docenili nie tylko kolekcje zaprezentowane przez projektantów, ale także wszystkie inne drobne elementy i szczegóły organizacyjne, które mają wpływ na odbiór całości widowiska.

„Marka Wspiera Markę” będzie wydarzeniem cyklicznym?

To była pierwsza edycja wydarzenia w Łodzi, kolejne planowane są co pół roku na wiosnę i jesień. Organizatorom wydarzenia zależy, aby wydarzenie „Marka Wspiera Markę” wpisało się na stałe w kalendarz imprez w Województwie Łódzkim.

Nasz region jest w tej komfortowej sytuacji, iż jesteśmy zagłębiem firm z przemysłu włókienniczego i mody, oraz silnym ośrodkiem akademickim kształcącym projektantów. Grzechem byłoby niewykorzystanie takiego potencjału. Goście i widzowie, projektanci, partnerzy, przedstawiciele mediów oraz blogosfery już dopytują kiedy kolejna edycja wydarzenia, co jest bardzo budujące, ale też potwierdza silną potrzebę organizowania wydarzeń o charakterze modowym w naszym regionie.

Nie sposób nie zapytać o wybór miejsca – Centralne Muzeum Włókiennictwa.

Wybór miejsca był dla organizatorów (Personal Branding Polska i Województwo Łódzkie) niezwykle ważny. Jedną z misji muzeum jest zachowanie pamiątek po latach świetności miasta i nawiązanie do współczesności.

Dyrektor Centralnego Muzeum Włókiennictwa, Pani Aneta Dalbiak, wraz z kuratorem wystawy Tomaszem Ossolińskim, przygotowuje właśnie wystawę wybranych dzieł Jerzego Antkowiaka- nestora polskiej mody. Najbliższe plany to także wystawa kreacji Domu Mody DIOR – wernisaż wystawy „Dior i ikony paryskiej mody”. Nie można było wybrać lepszego miejsca na promocję młodych polskich projektantów.

Marka Wspiera Markę to nie tylko pokaz mody. To kontynuacja wizji wzmocnienia wizerunku Łodzi jako centrum mody i konkurowania z europejskimi stolicami o stałe miejsce na mapie podróży poszukiwaczy inspiracji i trendów w modzie.

Dziękujemy Organizatorom za zaproszenie.

Fot. Materiały Organizatora. Autor fot. Dominik Kolęda

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *