Mocna Piątka do włączenia sportu na stałe do naszego życia!

Mocna Piątka do włączenia sportu na stałe do naszego życia!

Zaczynając słowami wspaniałej alpinistki Wandy Rutkiewicz „Każdy musi to życie przeżyć po swojemu” nie będę narzucać stylu życia na sportowy, bo to nasz wybór. Przedstawię jednak pięć mocnych powodów, które zachęcą do aktywności fizycznej. Jeśli będzie to dla Ciebie ważne znajdziesz sposób żeby codziennie się ruszać, znajdziesz odpowiedni dla siebie ruch. Jeśli nie będzie to dla Ciebie ważne i tak znajdziesz wymówkę.

Mocna Piątka do włączenia sportu na stałe do naszego życia!

Pierwsze:

Zdrowie! To ono jest dla nas najważniejsze. Jak dobrze się czujemy, nic nam nie boli to żyje się pełniej . Ruch, sport, każda aktywność fizyczna poprawia funkcjonowanie układu krążenia, dotlenia mózg, podnosi wytrzymałość, chroni przed chorobą wieńcową, obniża poziom złego cholesterolu i podwyższa poziom dobrego, obniża poziom cukru we krwi, zapobiega osteoporozie, wzmacnia układ immunologiczny. Dzięki ruchowi zwiększy się siła, jędrność i elastyczność mięśni przez co nie będziemy odczuwać dolegliwości bólowych kręgosłupa. Ja naprawdę mam mniejszą ilość pacjentów, którzy mnie posłuchali i postanowili zaprzyjaźnić się ze sportem.

Codzienny spacer, pływanie, trekking, jazda rowerem, bieganie, siłownia, fitness, taniec, narty, joga … dla każdego znajdzie się coś dobrego. Uprawiać sport to nie znaczy męczyć się tylko wybieramy to, co jest zgodne z naszym charakterem , upodobaniami, co polubimy, a wybierać mamy w czym.

Drugie:

Satysfakcja! Wyższa samoocena! W czasie ruchu wydziela się serotonina, która jest odpowiedzialna za poczucie szczęścia. Poprzez ćwiczenia rozładowujemy negatywne emocje, poprawia się nam nastrój. Mamy więcej energii, jesteśmy pozytywnie nastawieni do życia, a depresja i wahania nastroju nas nie dogonią. Podczas regularnych ćwiczeń poczujemy dystans do rzeczywistości i zwiększymy swoją kreatywność. A dotleniony mózg „oczyści się” z negatywnych emocji.

Trzecie:

Prawidłowa waga ciała! Aktywność fizyczna reguluje przemianę materii. Podczas ćwiczeń nasila się spalanie kalorii i szybkość tego spalania, co w konsekwencji wpływa na redukcję tłuszczu oraz trwałe osiągnięcie idealnej sylwetki. A kto z nas nie chciał by jej mieć ?  I nawet Matka Trójki dzieci, czy większej ilość, czy spracowany Tata da radę! Wystarczy tylko przełożyć rzeczy ważne na ważniejsze. Telewizor, pilot, komputer, prasowanie czy liczne obowiązki domowe zaczekają na nas… nie uciekną…. cierpliwie będą czekać aż wrócimy z treningu, mogę to wam obiecać.

Czwarte:

Lepszy sen! Ruch powoduje przyjemne fizyczne zmęczenie. Efektem tego jest łatwiejsze zasypianie, lepiej śpimy bo nie wybudzamy się w nocy prze co budzimy się wypoczęci. Zdrowe zmęczenie i dotlenienie organizmu to dobry sen. A wyspani i wypoczęci w większym stopniu i bardziej możemy wziąć za rogi każdy dzień i nie dać się mu!

Piąte:

Długie życie! A kto z nas by nie chciał żyć długo ? Regularne treningi przedłużą nasze życie, gdyż spowalniają procesy wytwarzania wolnych rodników. Kolejny plus to w naszym ciele wydzielają się niewielkie ilości hormonu wzrostu, a to działa odmładzająco na organizm i spowalnia proces starzenia . Osoby uprawiające wyglądają młodziej niż pokazuj to ich pesel. I nie tylko wyglądamy młodziej ale i tak się czujemy.

Mogłabym pisać i pisać rozwijać każdy punkt z mocnej piątki i dzielić na podpunkty. Tylko po co ? Reszta zależy od Was samych. Miało być pięć konkretnych powodów i jest! Więc do dzieła !!!

A ja już kończę i biegnę po dzieci bo z sankami czekają, koleżanka na spacer, a wieczorem mam ochotę mocno się spocić z moimi dziewczynami prowadząc fitness.

Autor: Justyna Raubo – mgr fizjoterapii, instruktor fitness

Fot. Z archiwum Justyny Raubo

Share

Recommended Posts

Comments

  1. W punkt 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *