Nowe spojrzenie na promocję Twojej firmy

by Redakcja
Często słyszę, że dobry produkt sam się obroni. Spotykam się też ze stwierdzeniami, że dana branża jest specyficzna i funkcjonuje w oparciu o polecenia i kontakty bezpośrednie, a nie działania promocyjne. W opozycji do tego mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Bez niej, o wiele trudniej o sprzedaż i pozyskiwanie Klientów. Jak to jest z tym reklamowaniem? Dziś chcę Ci przedstawić nowe spojrzenie na promocję Twojej firmy.
Przez 9 lat prowadzenia własnej działalności i współpracy z Klientami poznałam bardzo różne podejścia do promowania biznesu. Od braku wiary w jakąkolwiek skuteczność do radosnego entuzjazmu w sięganiu po nowe rozwiązania. Na przykład w mediach społecznościowych. Obserwowałam też różne formy działań promocyjnych. Od tradycyjnych, jak wysyłka newslettera, do bardziej wyszukanych, jak reklama na balonie czy chodzący pluszak w galerii handlowej.
Każda branża jest specyficzna, to prawda. I, moim zdaniem, każda wymaga odpowiednio dopasowanej strategii promocji. Spotykając się jednak z wieloma wyzwaniami swoich znajomych przedsiębiorców czy Klientów, wiem, że czasem już samo rozmawianie o promowaniu firmy budzi dyskomfort.
Wiele osób mówi, że to trudne, że tyle jest różnych propozycji i opcji, w których można się pogubić. Nie wiedzą, na co się zdecydować i ostatecznie robią niewiele, tracąc rzesze potencjalnych Klientów.
Nowe spojrzenie na promocję Twojej firmy – czym ona jest
Zacznijmy od tradycyjnej definicji. Słowo promocja ma bowiem dość czarny PR. Wiele osób kojarzy to słowo z obniżką, przeceną, czymś gorszej jakości, bądź nachalną akcją powtarzaną do znudzenia w telewizji. Tymczasem sięgając do słownika języka polskiego PWN promocja to:
„1. «działania zmierzające do zwiększenia popularności jakiegoś produktu lub przedsięwzięcia; też: każde z tych działań»
2. «prawo ucznia do przejścia do następnej klasy»
3. «przyznanie komuś tytułu naukowego lub stopnia oficerskiego; też: ceremonia takiej nominacji»”
Brzmi całkiem przyjemnie, prawda? Sugeruje nie tylko zdobycie popularności i dotarcie do szerszego grona odbiorców, ale też rozwój rozumiany przez awans na wyższy poziom w szczeblach kariery.
Myślę, że warto powrócić do tych źródeł i przychylniejszym okiem spojrzeć na promocję w kontekście biznesu. W końcu to, co oferuje Twoja firma, ma służyć zarówno Tobie, jak i Twoim Klientom. Warto więc działać tak, by do nich dotrzeć, bo będzie to sprzyjało obu stronom.
Zanim przejdę dalej, chcę Cię prosić, żebyś się nad czymś zastanowiła: Co w tej chwili jest dla Ciebie największym wyzwaniem, frustracją lub problemem, jeśli chodzi o promowanie Twojego biznesu? Właśnie pracuję nad projektem, wspierającym Kobiety w tym temacie i będę wdzięczna, jeśli dasz mi znać jak jest z tym u Ciebie. Dzięki temu będę mogła przygotować kolejne wartościowe artykuły i materiały. Wystarczy, że klikając w , odpowiesz na to pytanie „Jeżeli chodzi o promowanie Twojej firmy, co jest dla Ciebie aktualnie największym problemem, frustracją lub wzywaniem?”.
Nowe spojrzenie na promocję Twojej firmy
Pracuję głównie z właścicielkami firm, więc odnoszę się do nich – jako osób będącymi często samymi w sobie marką. Od pewnego czasu stosuję nowe podejście do promocji, by zawrzeć w nim ludzki czynnik i istotę działania każdej firmy – ludzi. Zgodnie z nim zachęcam osoby, które zatrudniają pracowników, aby ich również zaangażowały w działania promocyjne. Dzięki temu budują z nimi lepsze relacje i dają im możliwość stania się istną wizytówką firmy.
A oto elementy, które powinno się przy tym uwzględnić.
Trzy elementy słowa PRO-MOC-JA
Rozbijam to słowo na trzy elementy. Dla urozmaicenia zaczynam od końca, a tak naprawdę od początku, czyli sedna każdego biznesu.
Tym początkiem jest „Ja”. Czyli Ty i Twoja osobowość, zdrowie, potrzeby i ważne dla Ciebie wartości. Tworzysz swój biznes. By mógł funkcjonować, potrzebuje Twoich zasobów, działania, obecności i zaangażowania.
W swojej pracy podkreślam wagę dbania o swoje zdrowie i dobrostan związany z tym, że pracując, troszczymy się jednocześnie o świat swoich wartości. Co Ci po firmie, która szkodzi Twemu zdrowiu i sprawia, że czujesz dyskomfort, bo zaniedbujesz rodzinę czy inny obszar mający dla Ciebie istotne znaczenie? Jestem zdania, że to, co robimy służy nam, gdy sprawia nam radość i przynosi spełnienie.
Zatem, po pierwsze, dbaj o siebie. Zastanów się, czy pamiętasz o odpoczynku i czy Twoje działania sprzyjają dbałości o istotne w Twoim życiu aspekty. Możesz to także rozpatrywać pod kątem swych motywacji.
Nowe spojrzenie na promocję Twojej firmy i jej MOCne strony
Potem jest MOC, czyli wszystko, co w Tobie najlepsze. Twoje atuty, mocne strony, talenty i umiejętności oraz doświadczenia, które możesz przekuwać w sukcesy. To Twoja unikalna osobowość i wyjątkowość.
Każda z nas ma „to coś” czym może się dzielić. Uważam, że właśnie na tym warto bazować, budując swoją firmę. Poznając siebie – co też jest niezbędnym elementem rozwoju biznesu – możemy wzmacniać swoje talenty. Znając zaś słabsze strony, jesteśmy w stanie z akceptacją sięgać po wsparcie innych w tych obszarach.
Tak się tworzą wspaniałe interakcje i owocne współprace. Możemy wtedy pełniej wykorzystywać swoje potencjały i nawiązywać oparte na kooperacji relacje. Dzięki naszej różnorodności powstają bardzo efektywne zespoły i projekty.
Promocja Twojej firmy, a jej ciągły rozwój
I w końcu przechodzimy do PRO. Choć oczywiście wszystkie te trzy elementy współgrają, przenikają się i rozwijają jednocześnie.
Pod PRO kryje się progres, ciągłe wzrastanie i profesjonalizacja. To też bycie w procesie i rozumienie, że właśnie tak działa biznes. Nic nie jest dane raz na zawsze, wszystko się zmienia i nabiera nowych kształtów. To cały czas profesjonalizacja i doskonalenie poszczególnych procedur, działań, pomysłów. I oczywiście ich promowanie, tak, by jak największe grono mogło z nich korzystać.
Dzięki promocji więcej osób ma szanse poznać naszą firmę i jej ofertę. Bycie PRO to świadomość, że ciągle się rozwijamy. By mogło to trwać, potrzebujemy docierać do Klientów. Poza tym polubienie bycia pro – w ciągłym procesie rozwoju – może wspomóc nas w uwolnieniu się od frustrującego i często szkodliwego perfekcjonizmu.
Zatem PRO-MOC-JA to o wiele więcej niż specjalna oferta. To wyjątkowa i wielowymiarowa strategia wykorzystywania niepowtarzalnych zasobów. Jej celem jest zadbanie zarówno o twórców, jak i odbiorców dóbr i usług wytwarzanych oraz oferowanych przez daną firmę.
Jak Ci się podoba nowe spojrzenie na promocję Twojej firmy? Mam nadzieję, że to podejście zachęci Cię do popatrzenia na swój biznes i jego promowanie przyjaźniejszym okiem.
Na zakończenie chcę Cię znów prosić o wsparcie i radę w przygotowaniu przyszłych materiałów edukacyjnych. Odpowiedz na pytanie: Co jest aktualnie Twoim największym problemem, wyzwaniem lub frustracją jeśli chodzi o promowanie firmy? Możesz to zrobić TUTAJ .
Nazywam się Jolanta Ambrożewicz i moją pasją jest marketing interakcyjny – sztuka komunikacji i budowania relacji w oparciu o wartości i interakcje. Wspieram i edukuję przedsiębiorcze osoby w przynoszącej przyjemność promocji ich działań. Wierzę bowiem, że każdy ma niepowtarzalny potencjał, który warto zakomunikować światu.
Zapraszam Cię na swój FanPage, w którym znajdziesz sporo inspiracji, by pokazać swój biznes i pasje.
Możesz także dołączyć do mojej sieci na LinkedIn
Autor: Jolanta Ambrożewicz
Grafika – materiały Autora
Fot. wyróżniające – źródło Pixabay
Recommended Posts

„Podlaski Wymiar Sztuki” – wernisaż w Operze i Filharmonii Podlaskiej
20 stycznia, 2025

Najlepszy krem na noc – co trzeba wiedzieć o jego wyborze?
02 grudnia, 2024