Oferta pracy w 15 minut? To możliwe na LinkedIn

Oferta pracy w 15 minut? To możliwe na LinkedIn

Jaki jest najczęstszy powód, dla którego ludzie zakładają konto na LinkedIn? Szukanie pracy. W idealnym scenariuszu spokojnie pracujemy w obecnej firmy i co parę dni odbieramy maile z propozycjami jeszcze lepszych ofert, z których możemy wybierać. Czy taka wizja to mrzonka, czy jest w niej odrobina prawdy? I czy jest to możliwe na LinkedIn?

Portal podaje, że 75% kandydatów w tym medium, to kandydaci pasywni. Są to osoby, które otwarcie nie szukają pracy, ale jak ich znajdziesz, to zapewne skorzystają z szansy rozmowy. Przecież to nic nie kosztuje, a można sporo zyskać. Wejście w skórę rekrutera pomoże Ci zobaczyć platformę LinkedIn w innym świetle. Skoro większość kandydatów nie szuka pracy, bo już ją ma, to publikacja oferty będzie coraz mniej skuteczna. Co robi rekruter? Aktywnie szuka kandydatów i nawiązuje z nimi kontakt.

Dla Ciebie to ogromna szansa! Możesz zostać znaleziony, czyli idealny scenariusz, o którym pisałam na początku może stać się rzeczywistością. Tylko jak się za to zabrać? Co zrobić, żeby było nas łatwo znaleźć?

Absolutną podstawą jest porządne uzupełnienie profilu. Zadbaj nie tylko o aspekt wizualny, czyli np. zdjęcie w tle czy zdjęcie profilowe. Zastanów się, czy Twój profil jest interesujący dla osób szukających kandydatów. Czy rekruter znajdzie w nim np. umiejętności, które są ważne na danym stanowisku? To absolutna podstawa. Pusty profil jest niewidoczny, więc szansa, że ktoś go znajdzie jest niewielka. Jeśli chcesz dać się znaleźć, podaj w profilu jak najwięcej informacji. Uzupełnij opisy w doświadczeniu zawodowym oraz podsumowanie zawodowe. Pokaż swój potencjał. Napisałam obszerny poradnik o profilu na LinkedIn, z którego możesz skorzystać, by samodzielnie uzupełnić profil.

Kiedy już zadbasz o profil, daj znać rekruterom, że jesteś otwarty na oferty pracy. Dziwnie to brzmi, a tak naprawdę chodzi tu o włączenie prostej funkcji, dzięki której (przy założeniu, że poprawnie ją ustawisz) Twój profil będzie się pojawiał rekruterom wyżej w wynikach wyszukiwania i Twój obecny pracodawca (i rekruterzy z twojej firmy) nie będą o tym wiedzieć. Wygodne, prawda?

Jak jeszcze szukać pracy na LinkedIn? Ten portal wyciąga rękę do kandydata, by maksymalnie pomóc w znalezieniu nowego zatrudnienia. Ba! Wyciąga obie ręce! Masz firmy, w których chcesz pracować? Możesz dostawać powiadomienia na maila, kiedy opublikują oferty pracy. Wiesz, co chcesz w życiu robić i jakie stanowiska zajmować w przyszłości? Proszę bardzo, LinkedIn ma rozwiązanie i na tę okoliczność: ustaw powiadomienia na oferty na konkretne stanowiska. Nie musisz się logować do tego medium, a oferty spływają same!

Czy to zadziała? Nie będę oryginalna z odpowiedzią: „To zależy”. Zadałam kiedyś pytanie, czy w mojej sieci kontaktów są osoby, którym udało się za pośrednictwem LinkedIn znaleźć pracę. Okazało się, że rekordzista otrzymał ofertę w ciągu 15 minut od publikacji posta. Efekty zależą w dużej mierze od branży i przekonasz się o nich tylko próbując.

Oczywiście, warto rozważyć, czy postawa reaktywna, w której biernie czekasz na efekty, jest tą odpowiednią. Osobiście, zachęcam cię do proaktywnego działania, wykorzystywania różnych kanałów dotarcia do potencjalnych pracodawców, aktywnego budowania społeczności, podejmowania rozmów z rekruterami również z własnej inicjatywy.

Powodzenia!

Autor: Monika Gawanowska

O Autorce:

Trener, strateg, coach, autorka książki „Marka osobista bez tajemnic”. Specjalizuje się w personal brandingu i LinkedIn. Od początku 2018 roku przeszkoliła ponad 1400 osób. Wystąpiła przed mniejszą lub większą publicznością kilkadziesiąt razy. Autorka wielu publikacji, m.in. w magazynie „Marketing w Praktyce” oraz Dzienniku Gazecie Prawnej.

Współpracuje z przedsiębiorcami, prowadzącymi małe firmy, jak i z organizacjami, zatrudniającymi po kilkaset osób w branżach: finansowej, ubezpieczeniowej, inwestycyjnej, PR, motoryzacyjnej, IT, budowlanej i FMCG.

Sprzedawca z 12 – letnim doświadczeniem.

W internecie znajdziesz mnie m.in. na stronie: www.monikagawanowska.pl i www.socialmediawbiznesie.pl

Chcesz sprawdzić, z kim dotychczas pracowałam? Wybrane rekomendacje znajdziesz w moim profilu na LinkedIn.

Źródło fot. Pixabay

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *