Spacer na 5 z plusem!

Spacer na 5 z plusem!

Spacerować każdy może… a jednak tak mało z tego korzystamy. Jak skorzystać z tego, co jest dostępne, nie wymaga trenera, nie potrzebuje dojazdu do fitness klubu? Jak docenić to, przez co nie ponosimy żadnych kosztów? Wystarczy ubrać się odpowiednio do pogody, wyjść z domu i marsz na spacer!

Proste… tylko jak się do tego zabrać jak w domku ciepełko, kominek jak net czeka, by pożreć cenny czas, tyle fajniejszych rzeczy a tu na spacer trzeba się ruszyć. A no trzeba, a dlaczego ?

Spacer na 5 z plusem!

1. Poprawiamy sobie nastrój, spacer to ruch, a ruch to endorfiny.

Dotleniamy organizm, przez co nasz mózg będzie lepiej się koncentrował, a pamięć będzie sprawniejsza. Powietrze i przyśpieszone krążenie również pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie, redukuje stres, zwiększa poczucie pewności siebie i poprawia zasypianie.

2. Spacerując regularnie, zadbamy o prawidłową sylwetkę, jak również zrzucimy parę kilo.

Jest to najłatwiejsza forma ruchu, która „podkręca” nasz metabolizm. Chodzenie pobudzi do pracy nasze mięśnie, przez co nie tylko zyskujemy lepszą kondycję, ale z czasem zaczynamy spalać tkankę tłuszczową.

3. Chodzenie nie wymaga od nas specjalnego trenera.

To my sami ustalamy godziny, nie wiąże nas długość czy wyznaczona pora tej aktywności. Sami jesteśmy swoimi trenerami, a jedyne co nam jest potrzebne to chęci i mobilizacja, bo przecież warto.

4. Regularne spacery to lekarstwo na zachowanie zdrowia i długie życie.

Chodząc, usprawniamy układ krążeniowo-naczyniowy, zmniejszamy ryzyko zawału serca czy udaru, obniża się poziom cholesterolu, zmniejsza się ryzyko zachorowania na cukrzycę. Ruch wzmacnia stawy, mięśnie i kości, zapobiega osteoporozie. Zmniejsza prawdopodobieństwo zachorowalności na raka piersi, jelita grubego i prostaty.

Lekarze powtarzają, że systematyczne spacery chronią mózg przed zaburzeniami funkcji poznawczych, występujących u ludzi starszych, ograniczają ryzyko zachorowania na demencję starczą.

Reasumując – spacerując codziennie, zminimalizujemy te wszystkie choroby i będziemy dłużej żyć.

5. Codzienny spacer to dobry sposób na spędzenie trochę czasu razem.

Możemy wyjść z dzieckiem i omówić, chociażby codzienne życie szkolne czy też problemy dorastania. Możemy umówić się na spacer z przyjaciółką i poplotkować o wszystkim i o niczym. Możemy wyjść z psem na dłużysz spacer, no tu rozmowa odpada, ale słuchawki i dobra muzyka, dobra książka czy angielski to dobrze wykorzystany czas!

Spacer. Dodatkowe plusy.

Plusików jest kilka, więc może wyjdzie nam nawet 6 ! Plusem jest spędzenie czasu w naturze, wyjście z czterech ścian, śpiew ptaków, szum drzew. Plusem jest brak kosztów i wkładu finansowego, bo jedyne czego nam trzeba to wygodne buty i po prostu marsz przed siebie! Plusem jest dysponowanie czasem i dawkowanie dzienne tyle ile możemy.

A ile powinniśmy ?

Minimum to 5 km dziennie dla kobiet i 7 km dla mężczyzn. Czyli dobra godzinka dziennie, czy dużo? Chyba nie biorąc pod uwagę korzyści i zdrowie. Zachęcam!

Autor: mgr fizjoterapii, instruktor fitness Justyna Raubo

Źródło fot. Pixabay

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *