Trendy kobiecego biznesu

by Redakcja
Ostatni czas skłaniał nas do podsumowań i refleksji nad dokonaniami 2019 roku. Dziś zaś chciałabym Cię zachęcić do przyjrzenia się i wykorzystania trendów, jakie będą widoczne w 2020. Skupię się na tych, które mają szczególne znaczenie w biznesie kobiecym. Chcesz, by ten rok przyniósł Twojej firmie wyjątkowe korzyści i większy niż kiedykolwiek rozwój? Postaw na otwartość, współpracę i wsparcie dzisiejszej technologii. Poznaj trendy kobiecego biznesu i osiągnij sukces!
Trendy kobiecego biznesu – top 3
Jakiś czas temu nagrałam , w którym mówiłam o biznesowych trendach. Myślę, że część z nich warto zgłębić szczególnie pod kątem kobiecego biznesu. Od jakichś trzech lat zauważam spore zmiany we współpracy kobiet. Są bardziej otwarte na wymianę doświadczeń, odnajdują motywację we wspólnych spotkaniach. Jeszcze chętniej korzystają z różnych form edukacji – także w formie online.
Ciekawe możliwości edukacyjne, łączenie się w grupy wsparcia i wzrost poczucia pewności siebie zapewniają niesamowity rozwój. Zarówno biznesowy, jak i osobisty. Dziś skupię się na 3 najciekawszych trendach, z których możesz skorzystać, by prowadzenie biznesu było skuteczniejsze i przynosiło Ci więcej satysfakcji.
Trendy kobiecego biznesu – Grupy współpracy i wsparcia
Żeby faktycznie się rozwijać, potrzebujemy interakcji z innymi. Wymiana doświadczeń, poglądów, a nawet wspólne rozpatrywanie jakiegoś konkretnego problemu, potrafią przynieść zdumiewające efekty.
Nic tak nie osłabia wagi problemu, jak jego wyartykułowanie, a tym bardziej znalezienie kilku możliwości jego rozwiązana. A te zawsze są, tylko czasem brakuje nam odpowiedniej perspektywy, by je dostrzec. Dzięki rozmowie z koleżanką lub jeszcze lepiej, kilkoma, możemy zyskać mnóstwo cennych wskazówek. Dlaczego więc z tego nie skorzystać? Dziś mamy do tego niezliczone możliwości. To już nie tylko rozmowa telefoniczna, ale także:
- Możliwość kontaktu czy zadania pytania w różnych tematycznych Grupach wsparcia na Facebooku
- Możliwość tworzenia lub dołączania do kameralnych Grup MasterMind, gdzie podczas cyklicznych spotkań Członkowie realizują założone cele. Więcej o działaniu takich grup pisałam w tym artykule.
- Możliwość dołączenia do organizacji zrzeszających osoby prowadzące biznes, takich jak BNI czy Podlaskie Stowarzyszenie Właścicielek Firm. Podczas spotkań takich Grup możliwe są zarówno wymiany poglądów, jak i dodatkowe szkolenia, konkretne rekomendacje Twojej firmy i tego, co robisz.
- Networking – wychodząc do ludzi, masz możliwość nauczenia się czegoś (np. podczas różnych konferencji czy warsztatów), ale też nawiązania nowych, interesujących relacji. Pamiętaj, że te potrafią niezwykle owocować, o ile o nie zadbasz i otworzysz się na wspieranie innych. W ubiegłym roku pisałam o tym, jak się przygotować do networkingu oraz co zrobić po spotkaniu networkingowym .
- Możliwość założenia i prowadzenia własnej Grupy, która skupia osoby zainteresowane tematyką, którą się zajmujesz – Ty dzielisz się swoją wiedzą, inni swymi doświadczeniami.
Ostatnia z tych możliwości daje też Ci perspektywę posiadania kontaktu i budowania relacji z potencjalnymi Klientami Twoich produktów czy usług. W takich okolicznościach zbadasz ich potrzeby. Pozwoli Ci to ulepszać ofertę. Zyskasz też na wizerunku ekspertki, oferując swoje dotychczasowe doświadczenie wsparcie.
Trendy kobiecego biznesu – Szkolenia i kursy online oraz programy mentoringowe
Kursy online to prężnie rozwijający się kierunek, na który możesz spojrzeć z dwóch stron.
Z jednej to szansa na szybszy rozwój własnych kompetencji. To też możliwość wyszkolenia pracowników w szybszym czasie i niższym kosztem. Szczególnie jeśli mówimy o opcjach edukacji online. Dzięki skondensowanym formułom takich programów – mamy dostęp do niezbędnej wiedzy, teoretycznej i praktycznej, w zasięgu ręki.
Zamiast niezliczoną ilość godzin poszukiwać różnych instrukcji, tutoriali i przykładów, w jednym miejscu, możemy uzyskać konkretny efekt. Może to być na przykład umiejętność obsługi programu graficznego Canva. Wiedza związana z tworzeniem odpowiednich treści do social mediów. Czy też wzbogacenie umiejętności miękkich związanych z budowaniem dobrych relacji z Klientami.
W programach mentoringowych możemy dodatkowo korzystać z bezpośredniego wsparcia mentora, który przebył drogę z punktu, w którym jesteśmy do tego, w którym chcemy być. Zwykle dzieli się on swymi wskazówkami wręcz krok po kroku. To są bezcenne możliwości rozwoju i nabywania nowych kompetencji, które wykorzystasz w swojej firmie.
Drugą stroną rozwoju trendu edukacji, także w formie online, jest szansa na poszerzenie Twojej oferty. Co powiesz na to, by uczyć innych? Co takiego z własnych działań możesz przekuć w kurs online albo warsztaty stacjonarne? Jeśli wykonujesz jakieś usługi, z pewnością są osoby, które też chciałyby takie robić. Jeśli coś tworzysz i masz opanowaną technikę, zapewne są osoby, które stawiają w tym zakresie pierwsze kroki. Są na początku drogi, którą Ty już przeszłaś. Dzieląc się swoim doświadczeniem, możesz oszczędzić im wielu pułapek i błędów.
Uczenie innych i dzielenie się wiedzą, wskazówkami, ale też życiowymi przykładami daje mnóstwo satysfakcji dwóm stronom. Ucząc, zdobywasz nowe doświadczenia, spotykasz ciekawych ludzi i jeszcze bardziej się rozwijasz, zyskując dodatkową pewność siebie. To naprawdę wspaniały kierunek do wprowadzenia na stałe do oferty. Robisz upięcia na przyjęcia weselne? Poprowadź warsztaty jak zrobić taką fryzurę samodzielnie. Przecież nie jesteś w stanie przyjąć wszystkich na upięcia, a tak część będzie mogła Cię poznać i skorzystać z ciekawego warsztatu jak i innych Twych usług.
Często spotykam się z obawami kobiet przed szkoleniem innych. Często słyszę tłumaczenie, że uczymy „konkurencję”. W takich sytuacjach po prostu uspokajam. Klientów wystarczy dla wszystkich. Ponadto nie każdy po takim szkoleniu otworzy nagle salon fryzjerski. Poza tym, jeśli faktycznie się tego obawiasz zrób np., takie warsztaty w innym mieście. Uczenie innych i patrzenie na ich efekty daje mnóstwo satysfakcji. Naprawdę szczerze polecam.
Trendy kobiecego biznesu – marka osobista
Myślę, że ubiegły rok był kulminacją tej tematyki i z radością obserwuję, że coraz więcej Pań docenia jej znaczenie. Chcesz czy nie chcesz, jesteś marką. Moje ulubiona jej definicja to zdanie założyciela Amazona, Jeffa Bezosa:
„Marka osobista to to, co ludzie o tobie mówią, gdy wychodzisz z pokoju”.
Serdecznie zachęcam Cię do tego, byś miała świadomość, że to, co publikujesz w mediach społecznościowych, to, jakie masz relacje z Klientami, składa się właśnie na to postrzeganie. Warto być tego świadomym i wykorzystać na plus. Nie wstydzić się tego, co robimy zawodowo, a wręcz przeciwnie. Pokazywać to, mówić o tym i budować swój biznesowy wizerunek świadomie, atrakcyjnie i równocześnie w zgodzie ze sobą.
Czasem spotykam się z opiniami, że należy oddzielać życie prywatne od zawodowego i wiele osób nie chce pisać o pracy np. na swoim profilu. Dlaczego? Jesteś świetną stylistką? Powiedz o tym! Pokaż to! Nawet jeśli Twoi znajomi nie będą potrzebować Twoich usług, dzięki tej wiedzy polecą Cię komuś. Wciąż widzę, że właśnie obszar prywatnych profili w mediach nadal jest zaniedbywany. A to naprawdę wspaniała przestrzeń do budowania autentycznych relacji. Także tych biznesowych. Zachęcam Cię serdecznie do chociażby uporządkowania swego profilu, o czym pisałam w tym artykule.
Z radością obserwuję Kobiety, które zaczęły chwalić się tym, co robią zawodowo i dzięki temu zyskiwać nowych Klientów, nowe współprace i mnóstwo satysfakcji. Zgłębienie tematyki marki osobistej wiąże się z większym poznaniem siebie, swych mocnych stron i wartości, które nam przyświecają. To wspaniały obszar do poznania i pokazania światu. Wierzę, że to co robisz jest wspaniałe. Dlaczego nie masz się tym podzielić, dbając jednocześnie o to, by było to zadbane, spójne i atrakcyjne wizualnie? Uważam, że warto. Już sama sesja wizerunkowa może sprawić Ci mnóstwo radości. Pokaż światu, czym się zajmujesz, jakie są Twoje wartości i pasje, a zobaczysz, że zaczniesz przyciągać wspaniałych Klientów.
Trendy kobiecego biznesu – Podsumowanie
Reasumując trendy kobiecego biznesu na rok 2020 myślę, że będzie to czas odwagi w pokazywaniu tego, czym się zajmujemy i większej spójności biznesu z naszymi wartościami.
Sądzę, że możliwości edukacji, szczególnie w formie online, przyspieszą nabywanie nowych umiejętności i usprawnią wprowadzanie ich w życie.
Poza tym jest to ogromna szansa na to, by poszerzyć swoją ofertę właśnie o formy warsztatów, czy szkoleń, w których my same dzielimy się swoją wiedzą. Jako pedagog i szkoleniowiec serdecznie Cię do tego zachęcam.
I na koniec, choć była o tym mowa na początku, współpracujmy. Wspierajmy się, pomagajmy innym i prośmy o wskazówki. Łączmy siły i korzystajmy z możliwości, jakie dają rozmowy, spotkania w przestrzeniach online i offline oraz płynąca z nich moc interakcji.
Jeśli chcesz rozwinąć swój biznes i potrzebujesz wsparcia mentora marketingu, skontaktuj się ze mną. Na co dzień uczę, jak budować lepsze relacje i pokazywać swój biznes – produkty, usługi i umiejętności. Nie tylko atrakcyjne, ale też skutecznie i z radością.
Nazywam się Jolanta Ambrożewicz i moją pasją jest marketing interakcyjny – sztuka komunikacji i budowania relacji w oparciu o wartości i interakcje. Wspieram i edukuję przedsiębiorcze osoby w przynoszącej przyjemność promocji ich działań. Wierzę bowiem, że każdy ma niepowtarzalny potencjał, który warto zakomunikować światu.
Zapraszam Cię na swój FanPage, w którym znajdziesz sporo inspiracji, by pokazać swój biznes i pasje.
Możesz także dołączyć do mojej sieci na LinkedIn
Autor: Joanna Ambrożewicz
Foto. i grafika w treści– materiały autora.
Fot. wyróżniające – źródło Pixabay
Recommended Posts

„Podlaski Wymiar Sztuki” – wernisaż w Operze i Filharmonii Podlaskiej
20 stycznia, 2025

Najlepszy krem na noc – co trzeba wiedzieć o jego wyborze?
02 grudnia, 2024