Trzy ciekawe sposoby na promocję firmy w świecie online

Trzy ciekawe sposoby na promocję firmy w świecie online

Jakie są obecnie trendy, jeśli chodzi o promocję firmy w świecie online?

W ubiegłym miesiącu, kiedy pisałam na temat autentyczności w promowaniu swoich działań, wspomniałam, że w tym przekażę Ci kilka ciekawych przykładów na promowanie Twojej firmy czy pasji w internecie. Oto trzy, które wciąż zyskują na popularności i moim zdaniem warto je wprowadzić w swoich działaniach marketingowych.

Pierwsza propozycja dotyczy marek w zasadzie z każdej specjalizacji. Sądzę, że sprawdzi się świetnie w tematyce doradztwa, rozwoju osobistego czy aspektów prawnych.

Jeśli prowadzisz firmę związaną z branżą modową, beauty lub handmade, spodobać Ci się może drugi przykład. Z kolei gdy należysz do osób, ceniących sobie kontakty międzyludzkie i zależy Ci na budowaniu bliskich relacji zarówno z Klientami, jak i siecią swoich znajomych – trzecia propozycja będzie idealna.

Sposoby na promocję firmy w świecie online – Podcast

Czym w ogóle jest podcast? To rodzaj audycji internetowej, która jest publikowana cyklicznie na dedykowanej do tego platformie. Poszczególne odcinki w formie audio nagrywasz, opisujesz i umieszczasz w sieci, a Twoi słuchacze mogą po nie sięgać w dowolnej dogodnej chwili.

Do słuchania tego typu audycji powstało już wiele aplikacji. To coraz modniejsza forma sprawdzająca się świetnie w podróży, podczas spacerów, uprawiania sportu czy zwykłej drogi do pracy. Tak jak parę lat temu to YouTube pobijał świat i wielu twórców zaczęło nagrywać tam swoje filmiki, dziś mając tysiące widzów, tak moim zdaniem podcasty mają szansę być drugim YouTube tyle, że w formie audio.

Podcast – plusy tego sposobu promocji firmy w świecie online

Plusy dla Ciebie? Możesz nagrywać takie odcinki bez jakiegoś specjalnie skomplikowanego sprzętu. Wystarczy dobry mikrofon i bezpłatna aplikacja do nagrywania. Możesz skorzystać z darmowych platform, na których umieścisz swoje nagrania. Taką przykładową jest . Dodane tam odcinki pojawią się automatycznie także na innych tego typu platformach. Moim zdaniem najprzyjemniejszą aplikacją na telefon, na której można słuchać tych audycji, jest zaś .

Dużym plusem jest też to, że do takich nagrań nie potrzeba makijażu, oświetlenia i wystroju wnętrza, który jest istotny w przypadku robienia video.

Odcinki mogą mieć wybraną przez Ciebie długość – od kilku do kilkudziesięciu minut. Możesz opowiadać o różnych ciekawostkach Twojej branży, które są pomocne dla Twoich Odbiorców. Możesz też zapraszać do takich rozmów Gości.

Dzięki nagrywaniu podcastu i dzieleniu się kolejnymi odcinkami w mediach społecznościowych, na stronie internetowej czy w mailingu, zyskasz wspaniałą możliwość budowania relacji ze Słuchaczami. Masz szansę pokazać się jako pasjonatka tego, czym się zajmujesz, a przy okazji podzielić się cennymi poradami i wskazówkami na temat Twojej branży.

Dużym atutem takiej formy promowania firmy w świecie online jest to, że robisz je raz, a masz cały czas. To jedna z moich ulubionych zasad marketingu interakcyjnego. To znaczy też, że dzięki temu powiększają się Twoje zasoby i te nagrania będą generowały Ci słuchaczy przez kolejne miesiące, a nawet lata. Nie zapomnij się jednak nimi dzielić i eksponować na stronie www.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak taki podcast brzmi, polecam Ci kilka audycji moich znajomych: , i w obszarze dietetyki: .

Zapraszam Cię także do wysłuchania mego podcastu .

Live na Facebooku i/lub Instagramie

Kolejnym sposobem promocji firmy w świecie online jest robienie transmisji live. Ostatnio furorę robią takie spotkania na żywo, podczas których prowadzący pokazują swoje produkty i opowiadają o ich specyfice. Kolorystyce, rozmiarach, wymiarach itd. Jak się zatem domyślasz, jest to świetny sposób na promocję oraz sprzedaż ubrań, obuwia, czy produktów branży beauty.

Jest to też świetna forma zaprezentowania usług fryzjerskich, kosmetycznych czy tworzenia rękodzieła. W niektórych przypadkach możesz pokazywać to, co robisz, bez pokazywania siebie, jeśli nie masz na to gotowości. Zachęcam jednak to przemyśleć i się odważyć, bo prowadzenie takich spotkań, gdzie mówisz do kamery, pozwala na bliższe poznanie Cię przez Odbiorców.

Sama w każdy poniedziałek o 9.00 prowadzę takie spotkania na żywo pod hasłem „Spotkanie przy filiżance”, gdzie opowiadam o marketingu interakcyjnym i tym, jak budować komunikację firmy i promować swoje działania w świecie online. Jeśli chcesz obejrzeć poprzednie odcinki lub przyjść na żywo, zapraszam Cię na swój .

W przypadku prezentacji ubrań takie spotkania budzą ogromne zainteresowanie. Widzowie dopytują o wymiary, skład, dostępne rozmiary itd. Dzięki temu, że padają komentarze, a prowadzący odpowiada i zachęca do kolejnych interakcji, nagranie zwiększa zasięgi, a zatem i widoczność Twojej marki.

Jeśli się zdecydujesz na prowadzenie takich live’ów, możesz też bezpośrednio zachęcać do udostępniania video, jeśli Widzowie uznają, że ktoś z ich znajomych może chcieć skorzystać z prezentowanej oferty. Do ich prowadzenia potrzebujesz w zasadzie dobrego telefonu i małego statywu, na którym go umieścisz.

Twój sklep, butik czy salon będzie idealnym miejscem, w którym spotkasz się z widownią. Być może będziesz potrzebować dodatkowego oświetlenia, ale na początek wystarczy robić takie nagrania za dnia, naprzeciwko okna. Do prowadzenie takich spotkań najlepiej wykorzystać firmowy FanPage.

Atuty prowadzenia live’ów w mediach społecznościowych

Plusy live’ów, jako sposobu promocji firmy w świecie online to niewątpliwie to, że możesz pokazać swoją ofertę, a nawet prowadzić tak sprzedaż. Forma video bardziej niż samo audio buduje z Tobą relację. Odbiorcy mają okazję Cię bliżej poznać, zobaczyć „w akcji” jak opowiadasz o tym, co robisz i oczywiście obejrzeć Twoją ofertę.

Takie spotkania są najbardziej zbliżone do spotkań w świecie offline i faktycznie budują więzi, a do tego mogą wyzwalać interakcje – zachęcają do zadawania pytań, wchodzenia w dyskusję. Oczywiście są nieco bardziej wymagającą formą niż podcast, jednak warto je wprowadzić.

Społecznościowy sposób na promocję firmy w świecie online i budowanie relacji – relacje

W tym przypadku również zachęcam do skorzystania z mediów społecznościowych, które są niezwykle cennym zasobem, jeśli chodzi o marketing. Dziś niemal każdy ma konto na Facebooku lub/i Instagramie.

Jestem zwolenniczką tego, by działać z tym, co mamy i wykorzystywać wszelkie okazje i #MocInterakcji. Dzięki mediom społecznościowym możemy być blisko naszych Odbiorców, dosłownie w ich kieszeni. Dlatego między innymi nazwałam swój podcast „Biznes w Kieszeni”.

Być może już korzystasz z tej opcji na profilu prywatnym i wrzucasz tam różne zdjęcia, filmiki itd. Jeśli tak, to być może zauważyłaś, że relacje cieszą się ogromną popularnością i ogląda je bardzo wielu Twoich znajomych. Statystyki mówią same za siebie. O ile jakiś Twój post na tablicy zobaczy kilkadziesiąt osób, to relację już często kilkaset. Tu mała podpowiedź: Jeśli wrzucasz post na prywatnej tablicy, warto go dodać jednocześnie również do relacji.

Od dawna serdecznie Cię zachęcam do wykorzystania przestrzeni profilu prywatnego do promowania tego, co robisz zawodowo. O tym, ile cennych miejsc do marketingu jest na samym profilu, pisałam już jakiś czas temu .

Dziś pragnę Ci tylko przypomnieć o nadrzędnym celu działań promocyjnych w mediach społecznościowych gdy prowadzisz firmę, jesteś pasjonatką, która chce na tym zarabiać czy pracujesz jako specjalistka w jakiejś dziedzinie. Tym celem jest to, by inni wiedzieli, czym się zajmujesz.

Celem wszelkich informacji związanych z Twoją działalnością zawodową jest sprawienie, że ludzie zapamiętają, że zajmujesz się XYZ. Tak, by w momencie, gdy ktoś zapyta Twoją ciocię, koleżankę z podstawówki czy sąsiada o specjalistę w Twojej branży – on/-a bez wahania przywoła Ciebie. Możesz na ten temat posłuchać także w 16. i 17. odcinku .

Plusy relacji jako sposobu na promocję firmy w świecie online

Część już wymieniłam, ale podsumowując: jest to bezpłatna przestrzeń do promocji tego, co robisz. Bardzo wiele osób tam zagląda. Możesz stosować tam różne ciekawe formy zachęcające do interakcji – pytania, ankiety itp. Jest to dość luźna forma więc możesz miksować różne tematy – zarówno prywatne, jak i stricte zawodowe, ale i przedstawione w lekkiej formie. Do tego wykorzystaj naklejki, gif’y i napisy. Jeśli coś opowiadasz w relacji, zachęcam, by to również napisać, bo wiele osób ogląda je bez dźwięku.

Relacje są moim zdaniem pomiędzy podcastem, a live’ami jeśli chodzi o wkładany wysiłek. Ich tworzenie zarówno w formie zdjęć, grafik czy video bardziej przypomina zabawę, choć bywa też czasochłonne. Tak jak pisałam we wstępie, sprawdzą się do różnych branż, szczególnie gdy zależy Ci na budowaniu autentycznych, wartościowych relacji i pokazaniu nie tylko swego profesjonalizmu, ale też pasji do tego, co robisz zawodowo.

Relacje na Instagramie wciąż prężnie się rozwijają, więc gorąco zachęcam Cię do zgłębienia tego tematu. Niebawem pojawi się w nich opcja tworzenia nagrań , zatem widać, że przed tego typu interakcjami świetlana przyszłość.

Minusem relacji jest to, że efekty tych działań znikają po dobie. Jednocześnie to zaleta, która zachęca innych do bycia na bieżąco. I niewątpliwie pomaga w zapamiętaniu nas jako osoby działające w danej tematyce.

Nie bój się powtarzania różnych treści pokazujących to, czym się zajmujesz. Nasz umysł potrzebuje tego, by zapamiętać pewne informacje. Poza tym ma tyle różnych bodźców, że tym bardziej promując nasze działania, potrzebujemy zadbać o ich częste eksponowanie.

Mam nadzieję, że te trzy ciekawe sposoby na promocję firmy w świecie online będą dl a Ciebie inspiracją. Jeśli chcesz takich więcej, to zapraszam Cię tradycyjnie do śledzenia moich kanałów w mediach społecznościowych.

Jeśli chcesz docierać do swoich Klientów, wykorzystując do tego możliwości świata online, zapraszam Cię także na najbliższy webinar. Już 3 września o godzinie 11 opowiem o najskuteczniejszych sposobach na promocję firmy w świecie online – . Zatem przed Tobą kolejne cenne wskazówki, z których będziesz mogła wybrać coś dla siebie.

Nazywam się Jolanta Ambrożewicz i moją pasją jest marketing interakcyjny – sztuka komunikacji i budowania relacji w oparciu o wartości i interakcje. 

Odczarowuję zły urok rzucony na słowo „promocja”. Sprawiam, że marketing i sprzedaż stają się dla przedsiębiorczych Kobiet przyjemnością. W końcu mogą to robić w zgodzie ze sobą, autentycznie i z radością. Bez stresu, poczucia zagubienia i narzucania się Odbiorcom.

Zapraszam Cię na swój, w którym znajdziesz sporo inspiracji, by pokazać swój biznes i pasje. Możesz także dołączyć do mojej sieci na LinkedIn

Autor: Jolanta Ambrożewicz

Tekst i grafika – materiały Autora

Fot. wyróżniające – Pixabay

Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.