Wiosna zdrowa i energiczna – dzięki odpowiedniej diecie.

Prawidłowo dobrana dieta o tej porze roku zapewni nam odpowiednią dawkę energii podczas zmiennej wiosennej pogody. W tym czasie tak jak jesienią szczególnie powinniśmy zadbać o wzbogacenie naszych posiłków we wszystkie niezbędne składniki odżywcze takie jak witaminy i mikroelementy.Znajdziemy je w wiosennych owocach i warzywach dlatego właśnie one powinny zagościć na naszym stole podczas każdego posiłku. Pamiętajmy jednak, że nie warto robić z nich sporych zapasów ponieważ nawet prawidłowo przechowywane tracą dużą część swoich witamin i minerałów.

Kluczową rolę w naszym wiosennym jadłospisie odgrywa również czosnek, który posiada działanie bakteriobójcze, porównywalne do działania niektórych antybiotyków. Jego zapach możemy zneutralizować przy pomocy natki pietruszki. Mięso i jego przetwory jedzmy dwa lub trzy razy w tygodniu ukierunkowując się raczej na mięso chude takie jak indyk, królik lub kurczak. Na naszych stołach często powinny gościć ryby, o których pamiętajmy niezależnie od pory roku. Kasze, brązowy ryż oraz pieczywo razowe dostarczą nam niezbędnego błonnika zaś wapnia, żelaza i cynku – rośliny strączkowe. Każdą potrawę warto doprawić ziołami, najlepiej tymi z własnego „parapetowego ogródka”.

Kiedy odchodząca zima nie pozwala o sobie zapomnieć doskonale sprawdzi się gorąca czekolada z dodatkiem ostrej papryki, która poza rozgrzaniem zapewni poprawę nastroju. Natomiast w cieplejsze dni możemy zafundować sobie bombę witaminową w postaci chłodników.

Niezależnie od tego jak doskonała i poprawna będzie nasza wiosenna dieta nie zapominajmy o jeszcze jednym ważnym składniku zdrowego funkcjonowania jakim jest ruch.

Źródło:www.zdrowotne.pl

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *