Zdrowe odżywianie – dietetyk radzi.

Zdrowe odżywianie - dietetyk radzi.

Często mnie pytacie co jeść aby szybko (oczywiście) schudnąć. Łatwiej napisać czego nie powinno się zjadać.

Z pewnością należy pozbyć się z naszego jadłospisu wszelkiego rodzaju „śmieciowe jedzenie” typu chipsy, ciastka, słodycze, alkohol i inne przetworzone jedzenie. Po pierwsze taki pokarm powoduje tycie, po drugie- zatruwa organizm.

Twój organizm potrzebuje pełnowartościowych, dobrze zbilansowanych posiłków, które zawierają wiele błonnika, witamin czy minerałów, a nie tzw. pustych kalorii. Bynajmniej nie namawiam na odstawienie węglowodanów z diety, ale należy wybierać je rozsądnie.

Jednymi z najlepszych produktów tego typu są: kasza gryczana, ryż brązowy, makaron pełnoziarnisty, płatki owsiane, pieczywo razowe czy pełnoziarniste.

Dobre białka znajdziesz w dobrej jakości mięsie, rybach oraz jajkach. Gorąco polecam spożywanie białka pochodzenia roślinnego jak np. ciecierzyca, soczewica, bób. Jest to świetne źródło białka, które dobrze się przyswaja. Dobrze smakuje i świetnie wspomaga odchudzanie.

Pora na tłuszcze, które znajdziesz m.in. w rybach, orzechach, oleju lnianym, oliwie z oliwek czy awokado. Dobry rodzaj tłuszczów zawiera w sobie kwasy tłuszczowe omega 3-6-9, które również wspomagają odchudzanie i doskonale wpływają na układ nerwowy.

Nie należy pominąć owoców i warzyw w diecie, które są źródłem witamin i minerałów.

Aby dieta w pełni zadziałała, organizm musi być stale nawadniany. Aby dobrze to zrobić, każdego dnia powinno się wypijać wodę- może być z cytryną. Wszędzie można spotkać się z opinią, że „pij 1,5 litra wody dziennie”, ale to nie sprawdza się u każdego. Logicznie to rozpatrując: skoro ludzie mają różne wagi to i zapotrzebowanie na wodę jest inne. Dajmy na to: dziecko 40kg, kobieta 73 kg czy mężczyzna 119 kg- czy dla wszystkich 1,5 l wody starczy? Aby dobrze siebie nawadniać wystarczy zastosować taki przelicznik: 30 ml na 1 kg masy ciała. Skoro już wiadomo co należy jeść to warto pamiętać o regularnych posiłkach i regularnym piciu wody.

I ostatnia rada dotycząca zdrowego żywienia- jeżeli czasem dopadnie Cię chęć na „coś” słodkiego to zjedz odrobinę czekolady, ale tylko odrobinę, bez wyrzutów sumienia, bez obwijania siebie i myślenia, że już po odchudzaniu. Daj sobie chwilę i wracaj na zdrową ścieżkę odżywiania
Życzę powodzenia!
Ania Kuczkin

Autor: Ania Kuczkin

13220054_768291783299706_348240467_n

www.100kalorii.pl

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *