Znakomity wedding planner – tajniki profesji w jednym e-booku

Znakomity wedding planner  - tajniki profesji w jednym e-booku

Książek, e-booków, podcastów zawierających wskazówki dotyczące tego, jak zorganizować wesele jest sporo. Jak wygląda sytuacja jeśli chodzi o wskazówki dotyczące samej pracy wedding plannera? Zdecydowanie mniej różowo. Mam dla Was dobrą informację – na naszym rynku znajduje się już „Znakomity wedding planner”, autorstwa Agnieszki Wysockiej z Weselnego Wrzosowiska. Co w nim znajdziecie? Zapraszam na rozmowę z autorką.

Obcasypodlasia.pl: Kiedy postanowiłaś, że chcesz wydać e-booka?

Agnieszka Wysocka: Pewnie jakieś 10 lat temu. Napisanie i wydanie książki od dawna było moim marzeniem, ale jeszcze kilka miesięcy temu była to bardzo mglista i odległa wizja. Tak naprawdę tego e-booka zawdzięczam panującej pandemii. To właśnie pod koniec marca, kiedy cały kraj zamknął się w domach, sezon śluby stanął pod wielkim znakiem zapytania, a ja zyskałam sporo wolnego czasu, zaczęłam myśleć, że trzeba by ten okres jakoś dobrze spożytkować. Po upieczeniu kilku bochenków domowego chleba i generalnych porządkach w mieszkaniu, stanęło właśnie na e-booku. Zaczęłam go pisać po prostu pod wpływem natchnienia, w środku nocy, nie mając jeszcze określonego planu, a tylko ogólną wizję. Co jak na mnie było szczytem spontaniczności! Wiedziałam o czym i dla kogo chcę pisać, ale wszystkie szczegóły procesu wydawniczego poznawałam już w trakcie tworzenia książki.

Dlaczego właśnie e-book, a nie wersja papierowa?

Z jednej strony dlatego, iż bardzo lubię e-booki. Są praktyczne, szybko dostępne, można je zabrać ze sobą wszędzie, na dowolnym urządzeniu. W świecie zapracowanych kobiet biznesu, które są też odbiorcami tej książki, to bardzo ważne cechy. Jednak też z drugiej strony dlatego, iż wydanie e-booka jest dużo szybsze, łatwiejsze i tańsze, niż wydanie papierowej książki. Odchodzi cały proces druku, magazynowania i dystrybucji. Skład i szata graficzna są prostsze do zrobienia. Nie trzeba czekać na termin w drukarni czy zastanawiać się nad wyborem rodzaju papieru. Na pewno kiedyś stanę przed tymi dylematami, bo mam w planach wydanie papierowej książki, którą i ja, i moi czytelnicy będziemy mogli postawić na półkach. Ale to jeszcze nie jest ten moment, abym się na to porywała.

Zdradź nam proszę, co znajdą czytelnicy Twojego e-booka?

Książka podzielona jest na dwie części, w których łącznie opisanych jest 30 cech i umiejętności niezbędnych, moim zdaniem, w repertuarze znakomitego wedding plannera. Wszystkie opisane atrybuty są bardzo przydatne w tym zawodzie, wspomagają organizację pięknych przyjęć, jak i prowadzenie ślubnego biznesu. Każda część to 15 rozdziałów, a każdy z nich składa się z 3 elementów. Części teoretycznej, w której opisuję, czym dany atrybut się charakteryzuje i jak przydaje się w pracy wedding plannera. Części z „pro tip”, czyli krótką i konkretną wskazówką, która pomoże w rozwoju danej cechy czy umiejętności. Jak i części z anegdotą z mojego doświadczenia, gdzie dzielę się zarówno tymi pozytywnymi czy zabawnymi historiami, jak i tymi obrazującymi mroczne strony branży ślubnej.

Do kogo jest kierowany?

E-book jest skierowany do początkujących wedding plannerek, które rozwijają swój biznes i chcą być coraz lepsze w tym fachu. Ale równie przydatny będzie osobom, które dopiero rozważają podjęcie kariery w tym zawodzie. Z książki co prawda czytelniczki nie nauczą się jak organizować śluby, ale dowiedzą się, jak naprawdę wygląda praca wedding plannerki w polskich realiach. Sprawdzą też, czy mają zadatki na zostanie znakomitymi organizatorkami przyjęć, bo zdecydowanie nie jest to praca dla każdego. Ponieważ jest to pozycja wyjątkowa na naszym rynku (tak naprawdę jest dosłownie kilka książek o zbliżonej tematyce), a do tego pełna jest prawdziwych i ciekawych historii z mojego doświadczenia, to będzie świetną lekturą dla każdego, kto interesuje się branżą ślubną.

Czy zdążyłaś zamieścić w nim rozwiązania dotyczące wesel w czasie pandemii?

Książkę pisałam już w trakcie pandemii, ale zasadniczo nie poruszałam tego tematu. Chciałam, aby treść była jak najbardziej uniwersalna i nadal aktualna za kilka lat, a jednak wszyscy mamy nadzieję, że podobna sytuacja już się nie powtórzy. Chociaż rzeczywiście, jedna z opisanych w książce historii miała miejsce już w czasie panowania koronawirusa, dotyczy przekładania wesela z tego powodu. Odnosi się do empatii i uczuć pary młodej, które są bardzo ważne w całym procesie przygotowań do ślubu, więc myślę, że będzie to cenna lekcja, nawet po powrocie do normalności.

Jak długo trwał proces powstawania e-booka?

Zdecydowanie dłużej niż myślałam, że będę nad nim pracowała! Według pierwotnego planu premiera e-booka miała się odbyć na początku maja, a faktycznie miała miejsce dopiero w połowie czerwca. Zaskoczyło mnie, jak dużo pracy jest przy publikacji, już po napisaniu treści i to pochłonęło znaczącą część mojego zaangażowania. Samo pisanie trwało 1,5 miesiąca, a wszystko co nastąpiło potem – prawie drugie tyle. Chodzi tu o redakcję, korekty, skład, wszystkie poprawki, całe zaplecze techniczne do sprzedaży i wysyłki. Teraz mam wrażenie, że napisanie książki to prosta sprawa, a schody zaczynają się dopiero, kiedy ma się już gotowy tekst. Ale to doświadczenie dużo mnie nauczyło i następnym razem na pewno pójdzie sprawniej i przyjemniej.

„Znakomity wedding planner”

Artykuły Agnieszki Wysockiej na naszym portalu

Fot. wyróżniające Autor – Studio Ulanicka

Fot. okładki – z archiwum Agnieszki Wysockiej

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *